Tribecaga uuele ringile
baasvarustus, sõitjateruumi disain anonüümne välimus, kiirendus
Subaru talitses palava kriitika osaliseks saanud luksusdžiibi B9 Tribeca disaini ning varustas selle mudeliuuenduse käigus ka suurema mootoriga.
Kui Subaru B9 Tribeca 2005. aastal välja tuli, sai selle väidetavalt lennukitest inspireeritud esiosa tulise kriitika osaliseks. Ilmselt tunnistas disainiapsakat ka Subaru ise, sest kõigest kahe aasta möödudes seisab meie ees uuendatud mudel, millel nüüdsest nimeks lihtsalt Tribeca.
Suure džiibi kujustusest on igasugune vigurlikkus kadunud ning asemele tulnud hall keskpärasus. Lihtne kroomribiline iluvõre meenutab suurtel Chrysleritel nähtut, seda ääristavad lihtsad nelinurksed tuled. Pisut on kohitsetud ka tagaustelt algavat volti ning suurendatud tagumisi külgaknaid, et ka kolmandas reas viibijatele valgust jaguks.
Valguse puudumise üle autos viibijad tõepoolest kurta ei saa, eriti suure katuseluugiga varustatud mudelite puhul. Ka ruumi on esi- ja tagaistmeil rohkelt, kuigi kolmas rida passib vaid väikest kasvu lastele. Armatuurlaua kujundus on jäetud muutmata ning see otsus väärib kiitust. Hinnasildile päris vastavad pole armatuurlaua alaosas kasutatavad plastmaterjalid ning paiguti ka koostekvaliteet (proovisõiduautol oli armatuurlaua ja kõrvalistuja ukse vahel ebaühtlase laiusega pragu).
Võimsam mootor
Kui välimus kõrvale jätta, pälvis B9 Tribeca juures kriitikat eelkõige mootor. Kolmeliitrine bokser jäi raske džiibi liigutamisel pisut jänni, mistõttu mudeliuuenduse käigus kasvatati jõuallikas 3,6liitriseks. Tulemuseks on rohkem võimsust ning suurem pöördemoment madalamatel pööretel, kuid 258 hobujõudu tühjalt 1,9 tonni kaaluvas autos pole tänapäeval midagi erilist. Kuuesilindriline bokser töötab väga vaikselt ja vibratsioonitult ning läheb aplalt pöördesse. Kuigi kiirendus pole kehv, tahaks gaasipedaali põrandasse surudes tunda siiski jõulisemat minekut. 0–100 km/h kiirendusaeg paranes varasemaga võrreldes küll 0,8 sekundi võrra, ent enamik konkurente on ikkagi kiiremad.
Pardaarvuti näidatud keskmine kütusekulu kippus tasakaalukal maanteesõidul lubatust pigem suuremaks, kuid põhjus võis peituda ka auto väikeses läbisõidus. Diiselmootorit Tribecale endiselt ei pakuta ning esialgu pole Subaru neljasilindrilise kõrval ka suurema diiselmootori projekteerimisest teatanud.
Väga hea baasvarustus
Endiselt väärib kiitust Tribeca baasvarustus kombinatsioonis madalapoolse hinnaga. Automaatkäigukast, ksenoontuled ja nahkpolster on hinna sees, seitsmeistmelisel mudelil aga ka DVD-mängija tagaistujate jaoks.
Täpseid hindu polnud Autolehe trükkimineku hetkeks veel teatatud, kuid väidetavalt muutuvad need vanadega võrreldes vähe. Seega umbes 700 000 krooni viieistmelise ja umbes 50 000 krooni enam seitsmeistmelise versiooni eest.
ähem väljakutsuv disain ja võimsam mootor on kindlasti sammud õiges suunas, kuid sellest ei piisa, et luksusdžiipide seas klassiliidriks tõusta
Hind ja varustus
Disain
Sõitjateruum
Mootor ja jõuülekanne
Sõiduomadused
Tehnilised andmed |
---|
Hindpole teada |
MootorB-6, otto, 3630 cm3 |
Võimsus190 kW (258 hj) 6000 p/min |
Pöördemoment350 Nm 4000 p/min |
Käigukast5käiguline automaatkäigukast |
Tippkiirus207 km/h |
Kiirendus8,9 s |
Kütusekulu16,2/9,0/11,6 l / 100 km |
Hooldevälpteadmata |
Varustus |
---|
ABSolemas |
ESPolemas |
Roolivõimendiolemas |
Kesklukustusolemas |
Konditsioneerolemas |
Istmesoojendusolemas |
Valueveljedolemas |
Cd-mängijaolemas |
El. aknad0 |
Turvapadjad8 |