Säästumehe nelikvedu
juhitavus, soodne nelikveoline, ökonoomne, varustus mootor, põlveruum tagaistmel
199 900 krooni eest on Suzuki Swift peaaegu konkurentsitult soodsaim uus nelikveoline auto, mida Eestis müüakse. Odavalt saab läbi ka sellega sõites – 1,3liitrine bensiinimootor võtab kütust tagasihoidlikult.
Varem pakuti Swifti ainult esiveoga, nüüd on valikusse lisandunud nelikveoline mudel. Auto välimuses pole see mingeid muutusi kaasa toonud – vaid pakiruumi luugil ilutseb pisike kiri “4X4” ja uksel kleepekas “4WD”.
Tavasõidul veavad Swifti siiski esirattad, tagumised lülitatakse tööle siis, kui kahe telje vaheliste rataste pöörlemiskiirus erineb. Tavaoludes ehk asfaldil ja kruusal rahulikult sõites auto käitumises mingisuguseid erisusi ei tunne, kuid kui satute liiva, sopa või siis lume sisse ukerdama – seal, kuhu tavalise Swiftiga minnagi ei julgeks –, ei pane 4WD-mudel raskemaid olusid tähelegi ning sõidab tõrkumata edasi.
Ja kui satute näiteks foori tagant järsult kohalt võtma, ei järgne rehvivilinat, vaid Swift sööstab krapsakalt teistelt eest. Paraku kaob see eelis peagi, sest 1,3liitrisel mootoril on jaksu õige vähe. 68 kW võiksid ju väikest autot üsna ägedalt liigutada, kuid vaid 113 Nm suurune pöördemoment tähendab, et gaasipedaali põhjavajutamisest saab abi alles siis, kui pöörded kõrgel. Ehk kui viienda käiguga 90 km/h mäest üles sõita, kas või gaas põhjas, hakkab hoog järjest vähenema ning selle säilitamiseks peab käigu alla vahetama.
Veidi janusem kui esiveoline
Küll teeb Swift meelehead, nõudes harva tanklas käimist – keskmiseks bensiinikuluks öeldakse sel olevat 6,5 liitrit saja kilomeetri kohta (esiveolisel 6,1 liitrit), maanteel 5,4 (5,1) liitrit.
Omapärane on aga pardaarvuti, mis näitab kütusekulu mitte tradistioonilisel viisil, vaid mõõtühikuks on hoopis kilomeetrit ühe liitri kohta. Ehk näidul ilutseb tavaliselt number 15–25.
Kui aga otseselt nelikveost tingitud muutused välja arvata, on tegu täiesti tavalise, hea GL-varustuse, lihtsa ja kindla juhitavuse, pisikesevõitu paki- ja tagaistujate põlveruumi ning üsna mugava vedrustusega Swiftiga.
nelikveolise auto kohta odav osta ja pidada, ent sobib siiski vaid väga rahuliku sõidumaneeriga juhile, sest kiirusomadused kriitikat ei kannata
Hind ja varustus
Disain
Sõitjateruum
Mootor ja jõuülekanne
Sõiduomadused
Tehnilised andmed |
---|
Hind199 900 kr |
MootorR-4, otto, 1328 cm3 |
Võimsus68 kW (92 hj) 5800 p/min |
Pöördemomentpole teada |
Käigukast5käiguline manuaalkäigukast |
Tippkiirus167 km/h |
Kiirendus12,8 s |
Kütusekulu8,2/5,4/6,5 l / 100 km |
Hooldevälp15 000 km |
Varustus |
---|
ABSolemas |
ESPolemas |
Roolivõimendiolemas |
Kesklukustusolemas |
Konditsioneerolemas |
Istmesoojendusolemas |
Valueveljedolemas |
Cd-mängijaolemas |
El. aknad0 |
Turvapadjad0 |