Kõige kiirem i30

palju jõudu ja sellele vastavad sõiduomadused, varustus suhteliselt kallis, libe rooliratas

Kui tavaliselt oleme harjunud, et mudelirivi tipus on võimsa bensiinimootoriga auto, siis kõige-kõigemat Hyundai i30 viib edasi kaheliitrine diisel.

Hyundai i30 võib osta ka sama töömahuga bensiinimootoriga, kuid tippkiiruselt on need kaks autot täpselt võrdsed ning 0–100 km/h spurdib diisel 0,3 sekundit nobedamalt ehk 10,3 sekundiga. Mis vast olulisemgi, selle 345 Nm suurune moment (186 Nm vastu) lubab vajadusel tõeliselt raevukaid edasisööste – olgu tegu siis reavahetuse või möödasõiduga, jõust puudu ei tule.

Keskmiseks kütusekuluks märgitakse tehase andmetes seejuures 5,5 liitrit saja kilomeetri kohta. Proovisõidul näitas pardaarvuti siiski enam – pidevalt nii seitset liitrit. Tõsi, suurem jagu kilomeetreid sai läbitud linnas.

Kui bensiinimootoriga i30 kiitsime mugava vedrustuse eest, siis diislil on muudetud nii vedrustust kui roolisüsteemi. Auto tunduvalt jäigemaks ja konkreetsemaks muutunud käitumises on oma osa ka 17tollistel sportlikel velgedel-rehvidel, mis sobib iseenesest mootori olemusega paremini kokku, kuid igaühele kindlasti ei meeldi.

Varustuses kõik olemas

Standardvarustus on kaheliitrisel diislil peaaegu kõikehõlmav. Juurde saab osta vähest – soovi korral näiteks nahksisu ja parkimisradari. Istmed on kombineeritud tekstiilist ja nahast, viimasega on üle tõmmatud ka rool.

Just viimase kohta saab teha tõsise märkuse. Nimelt on i30 rooliratta nahk sedavõrd libe, et juba paljakäsi nõuab sellest kinnihoidmine pingutust, talvekinnastes on see aga praktiliselt võimatu. Esindus väidab, et läbisõidu kogunedes läheb asi paremaks. Loodetavasti on neil õigus, sest sõitmist häirib see pisike detail küll.

Tippmudeli vääriline on ka suure diisli hind – 309 900 krooni ehk baasmudelist rohkem kui 100 000 krooni rohkem. 85kilovatise 1,6liitrise diisel-i30 saab 259 900 krooniga. Veidi kesisem on küll baasvarustus ja päris samale tasemele ei küündi auto kiirusomadused, kuid enamikule piisab  tõenäoliselt ka 1,6liitrise pakutavast. Nii et ostma minnes tasub proovida, kuivõrd lisandunud 50 000 krooni end õigustavad.

igati tasakaalus, korraliku dünaamikaga ja praktiline pereauto. Hinnanumber on samuti korralik.

Hind ja varustus

Disain

Sõitjateruum

Mootor ja jõuülekanne

Sõiduomadused

Tehnilised andmed
Hind309 900 kr
MootorR-4, diisel, 1991 cm3
Võimsus103 kW (140 hj) 3800 p/mi
Pöördemomentteadmata
Käigukast6käiguline manuaalkäigukast
Tippkiirus205 km/h
Kiirendus10,3 s
Kütusekulu7,2/4,5/5,5 l / 100 km
Hooldevälp20 000 km
Varustus
ABSolemas
ESPolemas
Roolivõimendiolemas
Kesklukustusolemas
Konditsioneerolemas
Istmesoojendusolemas
Valueveljedolemas
Cd-mängijaolemas
El. aknad0
Turvapadjad0
Otsing salvestatud.
Edaspidi leiad selle otsinguväljalt.