Teisel tasemel Kangoo
mahukus ja praktilisus, piisav sõidumugavus, 106 hj diiselmootor tuulemüra, baasvarustus
Kevadel Eestisse jõudev uus Renault Kangoo säilitab küll nime ja tuttavliku välimuse, kuid on sisult täiesti uus – suurem ja mugavam.
Tarbe- ja sõiduauto ühendav Kangoo on nüüd tublisti pikem ja laiem kui enne, pakkudes eelkõige paremat sõidukindlust. Esmamulje põhjal hoiab auto hästi suunda, trotsib piisavalt edukalt külgtuult ning läbib kurve stabiilselt. Samas jääb roolitunnetus käänulistel teedel ebamääraseks, mis näikse elektrilise roolivõimendiga Renault’dele tüüpiline olevat. Sõidumugavus on auto klassi arvestades igati korralik, tunduvalt tõhusam on müraisolatsioon. Paraku kipub maanteekiirustel suhteliselt valjuks tuulemüra.
Rohkem ruumi
Suurem kere lubab rohkem ruumikust. Siseruum kasvas laiuses ees 90 mm ja taga 118 mm jagu, tagaistujate põlveruumi lisandus 43 mm võrra. Nõnda jätkub tagaistmel mõõdukalt ruumi kolmele reisijale ka siis, kui esiistmed kõige tagumises asendis. Tagaistujate eest laest leiab kaanetatud laekad ning laeriiul asub ka tuuleklaasi kohal. Ühtekokku võib Kangoo panipaikade maht ulatuda 77 liitrini.
Sõiduasend ja ka armatuurlaua keskosa koos osa lülititega meenutab Scenicul kogetut, käigukangki asub sarnaselt kõrgel ning on mugav käsitseda. Küll aga puudub rooli pikiseadmise võimalus, mis eeldab sobiva sõiduasendi leidmisel endiselt teatavaid kompromisse.
Kangoo-tüüpi sõiduki tähtis argument on muidugi pakiruum. Selle maht ei ole küll oluliselt kasvanud (660–2866 l), kuid selge kujuga ruumi on nüüd igati mugavam kasutada. Kaheosalise tagaistme kokkuklappimine käib lihtsalt. Osal mudelitel saab langetada ka teise esiistme seljatoe, sel juhul mahub Kangoosse isegi 2,5 m pikkune laadung. Pakiruumi katet saab nüüd asetada kahele eri kõrgusele ning vajadusel ka tagaistmete taha püsti libistada, kus see laadimistöid ei sega. Kate võib kanda kuni 50 kg koormat.
Mõõdukad mootorid
Jõuallikate valikus suuri üllatusi pole: sinna hakkavad kuuluma kaks 1,6liitrist bensiinimootorit (90 ja 105 hj) ning kolm 1,5liitrist turbodiislit (68, 86 ja 106 hj). Diislid on tuttavad paljudelt Renault’ mudelitelt, bensiinimootorid aga näiteks Dacia Loganilt. Käigukastid on enamasti viiekäigulised manuaalsed, võimsaimal diislil on käike kuus. 105 hj ottomootori juurde pakutakse tulevikus ka automaatkäigukasti.
Proovisõidul sai muljeid just võimsamatest otto- ja diiselmootorist. Need liigutavad Kangood igati asiselt. Eriti just turbodiislil jätkub jaksu näiteks ka kiirteedel vajalikeks sööstudeks. Ülemäärast erksust ei maksa Kangoo-suguselt autolt siiski oodata, kaasa mängivad siin nii auto üksjagu kasvanud mass kui ka suur lauppind.
Need tegurid mõjutavad ka kütusekulu, mis tehaseandmetest kõrgemaks võib kippuda. 60liitrisest kütusepaagist peaks aga piisama ka ottomootorite puhul, et tanklatesse liiga sageli asja poleks.
Eelinfo põhjal pakutakse uuele Kangoole kolme varustustaset. Authentique sisaldab ABSi, kaht turvapatja, roolivõimendit, Expression lisab muuhulgas vasakpoolse liugukse ja eesmised elektriaknad. Tippversiooniks on Privilege. Lisadena pakutakse nüüd ka palju sellist, mida Kangoole varem saada polnud – näiteks ESPd, turvakardinaid ning vihmasensorit.
Kangoo hindu pole veel teada. Nõrgemate mootoritega varustatud eelkäija baashindadega (alates 174 900 kr) uus mudel ilmselt võistelda ei suuda, küll aga konkurentide hinnatasemega.
uus Kangoo pakub suuremat sõidukindlust, paremat mugavust ja rohkem ruumi kui eelkäija.
Hind ja varustus
Disain
Sõitjateruum
Mootor ja jõuülekanne
Sõiduomadused
Tehnilised andmed |
---|
Hindpole teada |
MootorR-4, diisel, 1461 cm3 |
Võimsus78 kW (106 hj) 4000 p/min |
Pöördemoment240 Nm 2000 p/min |
Käigukast6käiguline manuaalkäigukast |
Tippkiirus170 km/h |
Kiirendus13,0 s |
Kütusekulu6,4/5,0/5,5 l / 100 km |
Hooldevälp20 000 km või kord aastas |
Varustus |
---|
ABSolemas |
ESPolemas |
Roolivõimendiolemas |
Kesklukustusolemas |
Konditsioneerolemas |
Istmesoojendusolemas |
Valueveljedolemas |
Cd-mängijaolemas |
El. aknad0 |
Turvapadjad2 |