Praktiline auto rahalugejale
hind, mahukus, vedrustusmugavus baasvarustus, välimus
Pisiuniversaalide turul on tekkinud rebimine. Peugeot 207 SW ja Renault Clio Grantouri kõrval jõudis müügile ka uus Škoda Fabia Combi. Kas “tšehh” on “prantslastest” parem?
Turul pakutavatest kõige pisemad universaalid lubavad ostjatele rohkelt praktilisust, kuid endiselt madalaid hindu. Fabia Combi põhineb luukpärakerega Fabial, kuid on sellest 20 cm võrra pikem ja palju suurema pakiruumiga. Sõitjate jaoks pole midagi muutunud, sest telgede vahe ei erine, pakiruum võtab aga vastu keskklassi sedaaniga võrreldava veose (maht on 480 liitrit).
Mahukas pakiruum
Pakiruum on praktilise kandilise kujuga, kuid selle laadimisava pisut kõrge. Tagaistmete kokkuklappimine ei käi kõige hõlpsamalt, sest selleks tuleb peatoed eemaldada ning protseduuri järel tekib veoseruumi põrandale ebameeldiv aste. Küll aga mahuvad sel puhul pakiruumi ka väga suured asjad.
Paraku näeb Fabia Combi välja just selline, nagu tema praktilisus dikteerib. Seega umbes sama kohmakas kui Clio Grandtour ja kaugeltki mitte nii elegantne kui pisut väiksema pakiruumiga 207 SW. Näotu eelkäijaga võrreldes on Škoda puhul edasiminek siiski toimunud.
Sõitma asudes üllatab Fabia Combi kahe asjaga – vedrustus töötab konarustel suurepäraselt ning kolmesilindriline baasmootor (69 hj) veab linnaliikluses väga tublilt. Õigupoolest ongi tegu tubli linnaautoga, sest ka parkimine läheb tänu kasinale pikkusele hõlpsalt. Maanteel jääb 1,2liitrise jõuallika rammust ilmselgelt napiks, parem oleks valida 1,4- või 1,6liitrine bensiinimootor või mõni diisel.
Pahviks lööv hind
Kui seni on Škoda plussideks kahe rivaali ees mahukus ja mugav vedrustus, siis hinnaga lööb ta prantslased sõna otseses mõttes pahviks. Fabia Combi on luukpäramudelist vaid 8000 krooni võrra kallim ja seega saadaval juba 157 900 krooniga. 207 SW stardib 199 900 kroonist ja kuigi Clio Grandtouri hinnad pole veel kinnitatud, kipuvad need pigem Peugeot’ kui Škoda poole.
Tõsi, Fabia Combi baasmudel Classic on masendava varustusega, kuid 167 900 krooni maksev Ambiente juba palju parem: kesklukustus, CD-mängija, reguleeritava kõrgusega juhiiste ja esiuste elektriaknad on sel juba olemas.
pretensioonitu auto praktikutele, kes oskavad raha lugeda
Hind ja varustus
Disain
Sõitjateruum
Mootor ja jõuülekanne
Sõiduomadused
Tehnilised andmed |
---|
Hind157 900 kr |
MootorR-3, otto, 1198 cm3 |
VõimsuskW hj p/min51 kW (69 hj) 5400 p/min |
Pöördemomentpole teada |
Käigukast5käiguline manuaalkäigukast |
Tippkiirus164 km/h |
Kiirendus15,1 s |
Kütusekulu7,7/4,9/5,9 l / 100 km |
Hooldevälp15 000 km |
Varustus |
---|
ABSolemas |
ESPolemas |
Roolivõimendiolemas |
Kesklukustusolemas |
Konditsioneerolemas |
Istmesoojendusolemas |
Valueveljedolemas |
Cd-mängijaolemas |
El. aknad0 |
Turvapadjad0 |