Tähtede mäng

kiirusomadused, juhitavus, varustus ehk liiga tagasihoidlik disain, meie teedele väga ebapraktiline

Kiireid ja kalleid autosid tähistavasse ritta M, AMG, R, S, RS… võib nüüd lisada veel F-i. Lexus on valmis saanud auto, mis peaks eelvihjatud automaailma iidolitel näo pikaks – ning igal autohuvilisel suu kõrvuni vedama.

Hispaanlased on teadagi meist palju kuumaverelisem ja vahetum rahvas, kuid et aru saada, miks sõiduproovis olnud väike ja, olgem ausad, väljast mitte just kõige silmatorkavam Lexus IS-F neid kärbestena ja käratsedes ligi tõmbab, peab kuulma, mis häält selle viieliitrine mootor kuuldavale toob. 423 hobujõudu ärkavad ellu kurjakuulutava müdina saatel ning helitaustale, mis järgneb gaasivajutusele, ei kuule võrdväärset just iga päev – või isegi nädal või kuu.

IS-F-i V-8-mootor põhineb hübriidmootoriga suurema venna LS-i omal, kuid on suuremaks puuritud, täiustatud õlitussüsteemiga, uue sisselaske, titaansulamist klappide ning Toyota pikaajalise koostööpartneri Yamaha välja töötatud plokikaanega (kui ära mainida vaid pisike osa tehnilistest üksikasjadest).

Kokkuvõtlikult on Lexus uhke, et mootor on suudetud teha algsest palju võimsam, kuid ühtlasi tunduvalt kergem. Kui võrdluseks tuua põhikonkurendi BMW M3 näitajad, siis mõlema V-8-l on sarnased 423/420 hobujõudu, kuid IS-F-i 505 Nm pöördemomendi vastu on M3-l panna vaid 400. Manuaalkäigukasti ei pakuta, selle asemel tegutseb modifitseeritud Lexuse kaheksakäiguline automaat, mida saab juhtida ka rooli taga asuvate labadega.

Niisiis, ootused on kõrgeks aetud, edasi rooli taha! Rahulikult sõites on IS-F-i hobused üllatavalt vaiksed, automaatkäigukast teeb ka ummikutes istumise lihtsaks ning über-helisüsteem paitab kõrvu. Kui avaneb kiirtee ning võimalus gaasipedaal põhja vajutada, hüppab tahhomeetri nool üles, mootori möiratus ehmatab nii kaasliiklejaid kui ka juhti ning paarisaja meetri kaugusel olnud auto koperdab järsku jalus. Huh!

Kui esimene adrenaliinilaks on lahtunud, saab veidi ettevaatlikumalt uuesti proovitud. 120–200 km/h juhtub kui muuseas, kuid hoiatused kohalikest karmidest politseinikest ei luba rohkem vajutada.

Veojõukontrolli saab maha

Kõiksugu kõrgtehnoloogilisi lahendusi on IS-F-il sedavõrd palju, et keskmise teatmiku saaks neid iseloomustades vabalt täita. Kõiksugu EBD-BA-VSC-VDIM jne – kontroll- ja abisüsteemide lühendite selgitused jäägu siinkohal kõrvale. Oluline on, et soovi korral saab valida Sport-seade, mis lubab kurvist välja tulles sõita, külg ees, ega sega vahele ka siis, kui juht üsna suurte lollustega hakkama saab. Vajadusel võib veojõukontrolli ka päris välja lülitada, kuid selle üle tasuks enne kihutama hakkamist tõsiselt järele mõelda.

Ainulaadne käigukast

Ringrajal tõestab uus Lexus inseneride ja testijate kõrgtaset. Järsku kurvi sisenedes on auto natuke alajuhitav ning sealt välja sõites kipub libisema tagaots. Ühest küljest on IS-F turvaline, sest spinni esile kutsuda on keeruline, kuid samas lõbus – kui kolme kiire ringi pärast kästakse boksi tagasi keerata, on tunne, justkui oleks juba käes olnud lotovõidust ilma jäänud.

IS-F-i käigukastile on lisatud ainulaadne süsteem, mis n-ö lukustab teisest kaheksanda käiguni ülekande ning võimaldab vahetut gaasile reageerimist ja ka mootoripidurdust täpselt nagu manuaalkäigukasti puhul. Käiguvahetused toimuvad ülikiirelt nii ühes kui teises režiimis ning manuaalsest vahetamisest oli ringrajal tuntavat kasu vaid ühes spetsiifilises kurvis! Tavaliikluses pole aga isevahetamisel suuremat mõtet. Kui mõni automaatkast üldse suudab juhi soove aimata, on see kiire Lexuse oma.

IS-F-i pidurid on kuue kolviga ja hiigelsuurte läbi puuritud ketastega Brembod. Elektrilise võimendusega rool virisemiseks ainsamatki põhjust ei anna ning kui millegi kallal siiski norida soov, siis kurvides kihutades võiksid istmed ehk veidi vormikamad olla.

Maksab üle miljoniMuidu on seest tegu peaaegu tavalise tippvarustuses IS-iga. Mainimisväärsema erisusena on sportvariandis neli kohta. Väliskujustuses leiab suuremad muutused A-piilarist eestpoolt – V-8 mahutamiseks kõrgem mootorikate, agressiivsem esikaitseraud, avad tiibades pidurite paremaks jahutamiseks. Lisaks 19tollised veljed (sepistatud ja kerged) ning muidugi neli summutiotsa.

Kui hinnast rääkida, siis nagu ikka, tuleb tõdeda, et head asja odavalt ei saa. IS-F-i eest küsitakse peaaegu 1 100 000 krooni. Sellele vaatamata olevat Eestis tellijaid juba mitu ning kuna Euroopassegi planeeritakse müüa vaid 600 autot, jäävadki need tõeliseks harulduseks. Lisavarustusena pole IS-F-ile juurde suurt midagi osta – soovi korral võib tellida vaid katuseluugi ja radariga pikivahet hoidva kiirusehoidja.

Eesti kiiruspiirangute ja auklike tänavate juures pole IS-F-iga suurt midagi peale hakata, kuid muidu väga tõsine konkurent M-idele, AMG-dele ja RS-idele

Hind ja varustus

Disain

Sõitjateruum

Mootor ja jõuülekanne

Sõiduomadused

Tehnilised andmed
Hindpole teada
MootorV-8, otto, 4969 cm3
Võimsus311 kW (423 hj) 6600 p/min
Pöördemoment505 Nm 5200 p/min
Käigukast8käiguline automaatkäigukast
Tippkiirus270 km/h
Kiirendus4,8 s
Kütusekulu16,8/8,3/11,4 l / 100 km
Hooldevälp15 000 km
Varustus
ABSolemas
ESPolemas
Roolivõimendiolemas
Kesklukustusolemas
Konditsioneerolemas
Istmesoojendusolemas
Valueveljedolemas
Cd-mängijaolemas
El. aknad0
Turvapadjad1
Otsing salvestatud.
Edaspidi leiad selle otsinguväljalt.