Mugavaks lihvitud ralliauto
kiirendus, juhitavus, varustus välimus, hääl, hind
Kui Subaru rallitiim alustas uut hooaega veel eelmise põlve Imprezaga, siis rallientusiastid saavad juba praegu soetada uue Subaru Impreza WRX STI, millesarnane ralliauto on Markko Märtini käe all alles valmimas.
Uue põlvkonna Imprezal põhineva ralliauto arendamine on Subaru testsõitja Markko Märtini peaülesanne. Lähim asi Märtini “tööautole”, mida ka poest osta saab, on just uus Impreza WRX STI, mudelipõlvkonna kõige kangem 300hobujõuline versioon.
Sinine värvkate ja kuldsed kergveljed on selle auto juures traditsioonilised, kerekuju aga endiselt harjumatu. Tavamudeli välimust on rohkelt sarjanud isegi Subaru fännid, STI puhul annavad tiivalaiendid, õhukogurid, tiivad ja õhuavad endast parima, maskeerimaks baasmudeli magedat väljanägemist. Lõpptulemuseks on Mazda3 steroididel, ei enamat.
Kui disain on pigem subjektiivne kategooria, siis raske on vaielda uue STI kiirusega. Uus STI on nii subjektiivselt kui ka objektiivselt väga kiire. Ulatuslikult täiustatud 2,5liitrine turbobokser arendab 300 hobujõudu senise 280 asemel, pöördemoment suurenes 392-lt 407 Nm-le. Jõud kandub asfaldile kuuekäigulise käigukasti ja pideva nelikveo abil ning kiirendus on ülivõimas.
Väle minek, vähe häält
Tänu nelikveole ei ole ohtu, et rattad kuival asfaldil tühja lööksid, ning kõik 300 hobujõudu rakenduvad auto kiirendamiseks ühest kurvist teiseni. Paigalt sajani 5,2 sekundiga on muljetavaldav näitaja, veel enamat tahtes peaks vaatama juba kaheksasilindriliste Saksa premium-autode poole. Siis saaks ilmselt ka minekule vastava hääle, sest Subaru boksermootor ei ole kõige inspireerivama kõlaga.
Saksa premium-tootjate poole vaatab Subaru isegi, kuna jaapanlasedki kavatsevad saada sportlikuks premium-margiks. Kui seni iseloomustasid STI-d ainult sportlikkus ja kiirus ning vähe mainet, siis edaspidi tahetakse ka viimane komplekti haarata. Sestap peaks uus STI olema igapäevasõiduks mugavam, paremini varustatud, kvaliteetsem ja vähem brutaalne.
Brutaalse autoga tõesti tegu pole, sest sõites jätab STI isegi keskpärasele juhile kõikides olukordades väga kindla tunde. Isegi ringid Sturupi ringrajal Lõuna-Rootsis võimaldasid juhil ennast roolis ässana tunda, samas kordagi hätta sattumata.
STI vedrustus on arusaadavalt jäik ning raputab, kuid ei põruta sõitjaid. Sestap on tegu õnnestunud kompromissiga sportlikkuse ja mugavuse vahel. Tõsi, rool nõuab keskasendis pidevat korrigeerimist, mis on pikal maanteesõidul väsitav.
Hind on päris krõbe
Tehnoloogiahuviliste rallisõprade rõõmuks saab STI-d vastavalt oma soovidele ka natuke seadistada. Reguleeritav keskdiferentsiaal DCCD võimaldab autot seada vastavalt teeoludele (libe tee või kuiv ringrada), ühtlasi saab stabiilsuskontrolli VDC välja lülitada või vähem aktiivseks muuta. Suurematelt Subarutelt on tuntud nupp SI-Drive, mis muudab auto reageerimiskiirust gaasivajutusele.
Lisaks nendele “imevidinatele” on Impreza STI baasvarustus täielik – lisasid sellele tellida ei saa. Sestap on komplektis Recaro sportistmed, suunar, võtmeta sisenemine ja käivitamine jpm. Kõik see mõjub paraku auto hinnale, mis kirjutatatakse numbritega 629 900 krooni. Vana STI maksis ligemale 80 000 krooni vähem.
väga kiire auto, kuid emotsionaalsel pinnal väheinspireeriv.
Hind ja varustus
Disain
Sõitjateruum
Mootor ja jõuülekanne
Sõiduomadused
Tehnilised andmed |
---|
Hind629 900 kr |
MootorB-4, turbo, 2457 cm3 |
Võimsus221 kW (300 hj) 6000 p/min |
Pöördemoment407 Nm 4000 p/min |
Käigukast6käiguline manuaalkäigukast |
Tippkiirus250 km/h |
Kiirendus5,2 s |
Kütusekulu13,8/8,2/10,3 l / 100 km |
Hooldevälp15 000 km |
Varustus |
---|
ABSolemas |
ESPolemas |
Roolivõimendiolemas |
Kesklukustusolemas |
Konditsioneerolemas |
Istmesoojendusolemas |
Valueveljedolemas |
Cd-mängijaolemas |
El. aknad0 |
Turvapadjad8 |