Cadillac pilku ei peida

disain, sõidumugavus, varustus kitsikus juhikohal, väike pakiruum, janune mootor, mootorivalik

Cadillac CTS kombineerib silmatorkava, et mitte öelda väljakutsuva välimuse Eesti teedele sobiliku mugava vedrustusseadega.

Küllap on just disain üks olulisi põhjuseid Ameerika auto ostuks ja selles osas Cadillac argumenteerimisel hätta ei jää. Euroopa rivaalidest täiesti erinev välimus, mäng kroomi, järskude lõigete ja rõhutatult teravate voltidega ei püüagi kaasa joosta Vana Maailma peavooluga. Konservatiivsematele võib see näida eputamisena, kuid nii mõnelegi on see põhjus, miks just Cadillaci poole kiigata.

Ehkki CTS-i on eelkõige Ameerika ajakirjad võrrelnud Mercedes-Benzi C-klassi ja selle rivaalidega, näeb Cadillac Euroopas konkurentidena siiski Mercedes-Benzi E-klassi, BMW 5. seeriat, Audi A6 ja Lexus GS-i. CTS-i hinnad algavad 588 900 kroonist ja 5. seerial 556 400 kroonist, kuid CTS-i 2,8liitrise baasmootori 211 hobujõuga võrreldava võimsusega BMW 525i maksab 622 700 krooni. E-klassi odavaim mudel maksab 555 780 krooni, kuid baas-CTS-iga ligilähedase võimusega E 230 juba 613 600 krooni.

Varustust pakub Cadillac baastasemelgi heldelt, kuid jätab ka soovimisruumi. Nii leiab näiteks istmesoojendused ja metallikvärvi lisade nimistust.

CTS-i sisemuse materjalivalik ja koostekvaliteet kuuluvad klassi paremikku, ei mingit pahatihti Ameerika autodele omast CD-karbi kvaliteediga plastmassi kombineerimist kiiskavalt punase puidu ja silmipimestava kroomiga. Keskkonsoolil troonib taktitundelises kroomraamis osutitega kell, sarnaselt viimistletud pisidetaile leidub veel. Need lisavad üldpildile hinnalisust, mitte ei läigi odavalt.

Väga väike pakiruum

Efektselt armatuurlauaks kaarduv keskkonsool toob kaasa ka miinuse – nimelt jääb juhil jalgadele vähe ruumi, parem põlv nühib vastu armatuurlaua nurka. Marjaks kulub võimalus kuvada auto kiirusenäit spidomeetri all olevale ekraanile. Kuna numbrilised märked on tehtud kiirustele 30, 60, 90, 120 km/h, nõuaks linnatempos püsimine tüütut jälgimist stiilis “üks kriips alla kuuekümne”.

Nii kummaliselt kui see ka CTS-i 4,8meetrise pikkuse ja peaaegu 2,9meetrise telgede vahe puhul ei kõla, ei saa lõpuni rahul olla ka tagaistmel reisimise mugavusega. Põlveruumi jagub ju lahedalt, kuid lühikesevõitu istmepadi tingib selle, et põlved on väsitavalt püsti. Aga eks sõltu ju nii kitsikus juhikohal kui ka isteasend tagaistmel juhi ja reisija parameetritest.

Üldse ei saa rahul olla aga pakiruumi 373liitrise mahutavusega. Näiteks BMW 5. seeria sedaanil on sama näitaja 520 liitrit. Praktilisust vähendavad ka pakiruumi korrapäratu kuju ja väike läbilaadimisava.

Kiire, aga janune

Mootorivalik koosneb kahest jõuallikast: 2,8- ja 3,6liitrised V-6-ottomootorid. Mõlemat kombineeritakse kuuekäigulise manuaal- või automaatkäigukastiga. Nelikveolist saab vaid 3,6liitrise mootori ja automaatkäigukastiga. Kombinatsioon 3,6liitrisest otsepritsega 311hobujõulisest mootorist, tagaveost ning kuuekäigulisest automaatkäigukastist tagab pingevabad kilomeetrid, kuid on valmis möödasõitudeks kiirel, kuid väljapeetud moel.

Rivaalidega võrreldes torkab mootor silma suure kütusejanuga, näiteks BMW 530i saavutab paigalt sajakilomeetrise tunnikiiruse sama nobedalt kui CTS (6,3 sekundiga), kuid keskmine kulu sajal kilomeetril on “sakslasel” 4,3 liitrit väiksem.

Kilomeetreid CTS-i roolis iseloomustavad mugavus ja tasakaalukus. Sõit meenutab pigem mugavusele rõhuvat Mercedese E-klassi kui sportlikumat BMW 5. seeriat. Auklikulegi teele sobib CTS ideaalselt, kuid vedrustus pole liiga pehme - auto käitub kindlalt kurviliselgi teel.

Müraisolatsioon on ülesannete kõrgusel ka pinnatud teel, kuid kui tugevalt kannuseid anda, võimaldab siiski kuulata V-6 mahlakat möiret.

silmapaistva disaini ja mugavate sõiduomadustega, kuid tingib praktilisuses ning on ka suure kütusekuluga.

Hind ja varustus

Disain

Sõitjateruum

Mootor ja jõuülekanne

Sõiduomadused

Tehnilised andmed
Hind588 900 kr
MootorV-6, otto, 3564 cm3
Võimsus229 kW (311 hj) 6400 p/min
Pöördemoment374 Nm 5200 p/min
Käigukast6käiguline automaatkäigukast
Tippkiirus241 km/h
Kiirendus6,3 s
Kütusekulu16,6/11,1/7,9 l / 100 km
Hooldevälp15 000 km
Varustus
ABSolemas
ESPolemas
Roolivõimendiolemas
Kesklukustusolemas
Konditsioneerolemas
Istmesoojendusolemas
Valueveljedolemas
Cd-mängijaolemas
El. aknad0
Turvapadjad8
Otsing salvestatud.
Edaspidi leiad selle otsinguväljalt.