Seest suurem kui väljast

manööverdamisvõime, väikeste välismõõtmete kohta mahukas mootor maanteesõiduks nõrgavõitu

Fiati pisikaubik Fiorino tuleb toime rohkem kui pooletonnise koormaga ning mahub vabalt ka sinna, kuhu suurematel suguvendadel asja pole.

Hoolimata Fiorino 3,8meetrisest pikkusest mahutab selle kaubaruum 2,5 kuupmeetri jagu kraami ning auto suudab kanda kuni 610kilogrammist lasti. Laadimist hõlbustab madal lävi, samuti liuguks küljel (sõltub varustusest).

Manööverdamisel kitsastel tänavatel ja hoovides tulevad lisaks tagasihoidlikele välismõõtudele kasuks ka väike pöördering (9,95 m) ning suured peeglid. Prooviauto 1,4liitrine bensiinimootor (teine võimalus on 75hobujõuline diisel) liigutab oma 73 hobujõu toel kaubikut linnatingimustes reipalt, maanteetempol venivad möödasõidud pikaks, kuid Fiorino on siiski loodud ennekõike linnasiseseks transpordiks.

Samas pakuvad Fiorino roolisüsteem ja vedrustus kindlat ning pingevaba minekut ka kiirteetempol, kurviline tee pole sõidukindlust silmas pidades samuti mingi väljakutse. Seejuures pole vedrustust sugugi ebamugavalt jäigaks timmitud: ees MacPherson- ja taga väändetalaga vedrustusega Fiorino juht tunneb end mugavalt ka ebatasasel teel.

Juht on rahul

Juhi töötingimused ei jäta ruumi kriitikaks. Fiati ja PSA koostöös välja töötatud mudelisse (sõsarad Peugeot Bipper ja Citroën Nemo) sisse ja välja pääseb hõlpsalt – mis polegi nii vähetähtis asjaolu, kui tööpäeva jooksul on seda operatsiooni tarvis korrata kümneid kordi.

Mugav isteasend ning hea väljavaade nagu ka vaikne kabiin kuuluvad Fiorino plusside hulka. Panipaikade arv sõltub varustusest, neid võib olla kuni tosin. Siiski võiks joogipudelihoidik olla mahukam, selle piiriks on liiter.

Fiorino hinnad algavad 155 000 kroonist. Varustusest ei saa tarbesõidukite puhul rääkida samas võtmes kui sõiduautode puhul. Näiteks kuulub Fiorino baasvarustusse vaid juhi turvapadi. Sõiduauto puhul oleks nii väike arv ilmselge miinus, kui aga kaubikuga sõidab ainult juht, siis on kõrvalistuja turvapadja arvelt säästa igati mõistlik. Võimalik on aga autole tellida kuni neli turvapatja.

Juba ainuüski kerekonfiguratsiooni võimalusi leidub üheksa (ühe või kahe liuguksega külgedel või üldse nendeta, erineva suurusega tagaustega) ning furgooni võib sisustada liikuvaks töökojaks või paigaldada külmutusseadme jne.

Hea valik neile, kel vaja kaupa toimetada paikadesse, kuhu suurema autoga ei mahu. Juhi töötingimused on väga head.

Hind ja varustus

Disain

Sõitjateruum

Mootor ja jõuülekanne

Sõiduomadused

Tehnilised andmed
Hind155 000 kr
MootorR-4, otto, 1360 cm3
Võimsus54 kW (73 hj) 5200 p/min
Pöördemoment-
Käigukast5käiguline manuaalkäigukast
Tippkiirus157 km/h
Kiirendus-
Kütusekulu6,9 l / 100 km
Hooldevälp30 000 km või 1 aasta
Varustus
ABSolemas
ESPolemas
Roolivõimendiolemas
Kesklukustusolemas
Konditsioneerolemas
Istmesoojendusolemas
Valueveljedolemas
Cd-mängijaolemas
El. aknad0
Turvapadjad0
Otsing salvestatud.
Edaspidi leiad selle otsinguväljalt.