Maastikauto ja pikap ühes isikus
varustus, praktilisus, vaikne sõitjateruum ebamugav kehvadel teedel, puudub odav baasversioon
Maastikuautot ja pikapit ühendav SsangYong Actyon Sports järgib põhimõtet “palju autot mitte liiga suure raha eest”.
Actyon Sports alghinnaga 369 900 krooni pole absoluutväärtustes rääkides ei Eesti odavaim maastikuauto ega odavaim pikap. Kui eesmärk on saada odavalt “kastikas” või džiip, leidub soodsamaid valikuid, kuid siis tuleb leppida tagasihoidliku varustuse või nõrgema mootoriga. Kui heita pilk Actyon Sportsi varutusnimekirja, saab hind põhjenduse ja muutub palju ahvatlevamaks.
Baashinnas sisaldub peaaegu kõik, mis mugavaks autosõiduks vaja, istmesoojendustest kliimaseadmeni ning kuue kõlariga helisüsteemist kaugjuhtimisega kesklukustuseni. Küll aga tuleb tähele panna, et kiirusehoidikut ei saa manuaalkäigukastile üldse tellida, automaatkäigukastiga mudelil (maksab 399 900 krooni) sisaldub see põhivarustuses.
Mida tähendab nimi Sports?
Kujustuse isikupäratuses ei saa SsangYongi mudeleid süüdistada ja Actyon Sports pole mingi erand. Samas kui n-ö tava-Actyoni puhul läheb hoogne katusekaar selgelt auto praktilisuse kallale, siis Actyon Sportsi hainina ei röövi auto kasutusomadustest grammigi.
Sõnast “Sports” mudelinimes ei tasu lasta end eksitada, midagi sportlikku pikapist ei leia. Pigem vihjab see täiend võimalusele, et nii ligi kaheksasajakilone kandevõime kui ka võimalus sikutada kuni 2,3tonnist haagist annavad võimaluse harrastada spordialasid, milleks vajatakse enamat kui ruudulist lauda või hularõngast. Juhikoha kujunduselt sarnaneb Actyon Sports teiste SsangYongi mudelitega. Kui varasematas sõiduproovides on Autoleht selle tootja mudeleid kritiseerinud raadio automaatse kanalil püsimise funktsiooni puudumise pärast, siis Actyon Sportsi raadiol oli see täiesti olemas. Tagaistegi pole mingi pingike, vaid täiesti kasutatav ka pikematel sõitudel.
Jõudu jätkub
Mootorivalik Actyon Sportsil puudub, ainsat võimalust, 141hobujõulist turbodiislit saab kombineerida kas viiekäigulise manuaal- või neljakäigulise automaatkäigukastiga. Kaheliitrise töömahuga, 310 njuutonmeetrit arendav mootor klapib koos proovitud käsikäigukastiga Actyon Sportsiga kõigis sõiduoludes: maanteel toimetab säästlikult ning möödasõitudel reipalt (palju reipamalt kui 0–100 km/h kiirendusaeg 15,2 sekundit lubaks oodata), maastikul jätkub toorest jõudu piisavalt.
Armatuurlaual asuva pöördlüliti abil saab valida kolme veoskeemi vahel: tagavedu teesõiduks, kiire nelikvedu raskematesse oludesse ning maastikukäik ehk aeglusti eriti rasketesse oludesse. Maastikuvõimekuselt kuulub 19sentimeetrise kliirensiga Actyon Sports kindlasti tugevate tegijate sekka. Unustada ei tohi siiski pikka tagumist ülendit, mis kipub järsematel tõusudel maad rapsama.
Sõiduomadustelt kehvades teeoludes raputab raamile paigaldatud kabiini ja kastiga ning tagateljel lehtvedrudega Actyon Sports mehiselt. Nagu eelpool kirjeldatud tehnilised detailid ning kahetonnine tühimass lubavad oletada, käitub Actyon Sports kurvilisel teel sõites pikapitele tüüpiliselt kohmakalt, kuid kuulub nimetatud seltskonnas juhitavuselt asfaldil siiski keskmike hulka. Positiivselt üllatab SsangYongi pikap maanteeotstel: väga vaikne sõitjateruum ning rahulik minek ei väsita ka pärast pikki tunde roolis.
hea valik neile, kes vajavad nii maastikusuutlikkust kui veovõimet ning pole disaini suhtes pirtsakad.
Hind ja varustus
Disain
Sõitjateruum
Mootor ja jõuülekanne
Sõiduomadused
Tehnilised andmed |
---|
Hind369 900 kr |
MootorR-4, diisel, 1998 cm3 |
Võimsus104 kW (141 hj) 4000 p/min |
Pöördemoment310 Nm 1800 p/min |
Käigukast5käiguline manuaalkäigukast |
Tippkiirus161 km/h |
Kiirendus15,2 s |
Kütusekulu11,1/6,2/8,0 l / 100 km |
Hooldevälp15 000 km |
Varustus |
---|
ABSolemas |
ESPolemas |
Roolivõimendiolemas |
Kesklukustusolemas |
Konditsioneerolemas |
Istmesoojendusolemas |
Valueveljedolemas |
Cd-mängijaolemas |
El. aknad0 |
Turvapadjad4 |