Kolm on parem kui viis?

ilus, sõiduomadused, varustus pisike pakiruum, tehase andmetest suurem kütusekulu

Äsja esitletud Mazda2 kolme uksega versioon on oma nägusast suuremast vennast kaunimgi ning kuna selle saab kätte ka natuke odavamalt, kaldub paljude valik edaspidi tõenäoliselt just kolmeukselise kasuks.

Kas teadsite, et viimast kolme uksega Mazdat esitleti juba 12 aastat tagasi? Selleks oli 323 Mio. Et uue Mazda2 potentsiaali täielikult ära kasutada, tuuakse nüüd turule selle kolmeukseline versioon ning teise uudisena ka diiselmootor. Ja potentsiaali Mazda2-l jätkub: kiitnud oleme seda meiegi, aga suurima tunnustusena valiti pisike Mazda maailma autoks 2008 Ford Mondeo ja Mercedes-Benz C-klassi ees.

Mitte nii ökonoomne

1,4liitrine diiselmootor pole päris Mazda oma toode, vaid tehtud koostöös PSA-grupiga. Sarnased jõuallikad liigutavad ka näiteks Peugeot 207 ja Citroën C3. Keskmiseks kütusekuluks lubatakse vaid 4,3 liitrit saja kilomeetri kohta, kuid proovisõidus olnud auto nii head tulemust ei näidanud. Pigem kiskus sinnakanti reibas maanteesõit ja lühemad linnasõidud kergitasid numbrid pardaarvutil kärmelt 5,5 liitri juurde.

68 hobujõudu ja 160 Nm liigutavad üht oma klassi kergemat autot (juhita alla 1000 kg) mõnusalt erksalt ning kuigi tegu on turbomootoriga, on tõmme suhteliselt ühtlane terves pöörete vahemikus. Kusjuures müraeristus on väikese diiselauto kohta kiiduväärselt tõhus.

20 000 krooni kallim kui bensiiniauto

Välismõõtmetelt kolmeukseline mudel viieukselisest pisem pole, nii on üsna head lood ka ruumikusega. Imesid muidugi loota ei maksa – tagumises reas on enam-vähem viimaseks pikkusepiiriks 180 cm, pikematel käib pea vastu lage ja põlved ei mahu ära. Suured uksed avanevad eriti laialt ning tagumisele istmele ronida on hõlbus. Pakiruumi seevastu peale paari toidukoti suurt midagi paigutada ei õnnestu. Tõsi, pakiruumi põhja alt leiab lisaks praktilised laekad.

Viimaste aastate zoom-zoom-Mazdade tugevaks küljeks on olnud sõiduomadused ja eriti juhitavus. Õige pisut vähendab Mazda2-s sõidurõõmu tuimavõitu elektriline roolivõimendi, kuid vedrustusmugavus ja sõidukindlus jätsid Rootsi kiir- ja ka pisikestel külateedel väga hea mulje.

Kolmeukselise mudeli tulekuga langeb Mazda2 baashind 6000 krooni võrra, 173 400 kroonini. Viieukselise diiselauto saab kätte aga 199 100 krooniga ehk sama varustusega bensiinimootorist tuleb enam maksta 20 000 krooni. Kolmeukselise diiselauto hindu veel teada ei ole.

Diiselmootor on tasemel, kuid 20 000 võrra kallim hind seda ostma just ei meelita.

Hind ja varustus

Disain

Sõitjateruum

Mootor ja jõuülekanne

Sõiduomadused

Tehnilised andmed
Hind199 100 kr (5 ust)
MootorR-4, diisel, 1399 cm³
Võimsus50 kW (68 hj) 4000 p/min
Pöördemoment-
Käigukast5käiguline manuaalkäigukast
Tippkiirus162 km/h
Kiirendus-
Kütusekulu3,7/4,3/5,3 l /100 km
Hooldevälp20 000 km või 1 aasta
Varustus
ABSolemas
ESPolemas
Roolivõimendiolemas
Kesklukustusolemas
Konditsioneerolemas
Istmesoojendusolemas
Valueveljedolemas
Cd-mängijaolemas
El. aknad0
Turvapadjad0
Otsing salvestatud.
Edaspidi leiad selle otsinguväljalt.