BMW 123d: kiire, aga ökonoomne
- -
BMW 1. seeria diiselkupee tõestab, et autosõit võib pakkuda elamusi ka röögatute kütusearveteta.
Ajal, mil kütuseliitri hind kõigub 20 krooni ringis, võib tunduda sõidulustist kirjutamine nagu poodu majas nöörist rääkimine.
Võtame või BMW 123d kupee: kaks turbot, 204 hobujõudu, kiirendusvõime 0–100 km/h 6,9 sekundit, pöördemoment 400 njuutonmeetrit. Küllap haarab mõnigi peast, jube mõeldagi, kui palju suudab selline elukas kütust kugistada! Kuid stopp: 123d keskmine kütusekulu on 5,5 liitrit sajale kilomeetrile, maanteel isegi 4,6.
Tõsi, neljakohaline väike auto pole odav, maksab veidi üle poole miljoni krooni, kuid diiselmootoriga 1. seeria kupee kombineerib sõiduelamused väikeste kütusearvetega erakordselt õnnestunult.
Kiire ja terav
Kui kupee rataste all hakkab looklema käänuline asfalttee, kehastub armsa välimusega väike auto tõeliseks murdjaks: ainus piirang näib olevat juhi julgus üha suurema kiirusega kurvidesse tormata ja aina uuesti veenduda, et tegelikult oleks võinud veelgi kiiremini minna.
Juhitavuselt kuulub 123d absoluutsesse tippklassi: roolitavuse täpsuses, käitumise loogilisuses, juhile pakutavas tagasisides ja veel paljudes pisiasjades, mis mõjutavad sportlikul sõidul ringiaega ja igapäevasõidul ohutust, seab BMW tagaveoline pisikupee standardeid.
Mõistagi tähendavad sportlik vedrustus ja kiirusambitsioonikad rehvid ebamugavusi auklikel teedel sõitmisel – seal raputab kupee mehiselt. Müra on ka pinnatud kattel mõõdukas, kuid sportlikult madala profiiliga rehvid ei võimalda siiski hääletult kulgeda.
Lisaks nimetatud diislile, leidub valikus veel kaks mootorit. Tipus troonib mudel 135i, mis läheb 306 bensiinihobujõu toel 0–100 km/h 5,3 sekundiga ning pole samuti kuigi janune, vaid keskmiselt 9,2 liitrit sajale kilomeetrile. Säästlikuim on aga 177hobujõuline diisel: kütust kulub 4,8 liitrit sajale kilomeetrile.
Neljale sõitjale
Sõitjateruumis leidub kohti neljale: kuna tagaistmel oleks kolmel reisijal äärmiselt kitsas, pole sinna kolme istekohta pressimtud, keskel asub hoopis panipaik.
Keskmist kasvu reisijad jäävad tagaistme mugavusega rahule, pikematele napib pearuumi. Esiistmetel pole põhjust kurta pikkadel ega lühikestel. Ulatuslikult reguleeritav juhikoht annab võimaluse seada iste paika vähimagi kompromissita, mis, arvestades auto sportlikku iseloomu, pole sugugi vähetähtis.
Loogiliselt paigutatud nupud-lülitid ning ülevaatlikud nädikud teevad juhi elu mugavaks, sõltumata sellest, kas ta naudib parasjagu auto sportlikumat või ökonoomsemat poolt. Igapäevakasutuses kulub marjaks 370liitrine pakiruum ning ka läbilaadimisvõimalus. Parklas mahub 1. seeria väga osavalt manööverdama, abiks on hea vaade juhikohalt.
-
Hind ja varustus
Disain
Sõitjateruum
Mootor ja jõuülekanne
Sõiduomadused
Tehnilised andmed |
---|
Hind510 300 krooni |
MootorR-4, diisel, 1995 cm³ |
Võimsus150 kW (204 hj) 4400 p/min |
Pöördemoment400 Nm 2000 – 2250 p/min |
Käigukast6käiguline automaatkäigukast |
Tippkiirus236 km/h |
Kiirendus7,1 s |
Kütusekulu7,3/4,6/5,5 l / 100 km |
Hooldevälpnäidiku järgi |
Varustus |
---|
ABSolemas |
ESPolemas |
Roolivõimendiolemas |
Kesklukustusolemas |
Konditsioneerolemas |
Istmesoojendusolemas |
Valueveljedolemas |
Cd-mängijaolemas |
El. aknad0 |
Turvapadjad6 |