BMW 123d: kiire, aga ökonoomne

- -

BMW 1. seeria diiselkupee tõestab, et autosõit võib pakkuda elamusi ka röögatute kütusearveteta.

Ajal, mil kütuseliitri hind kõigub 20 krooni ringis, võib tunduda sõidulustist kirjutamine nagu poodu majas nöörist rääkimine.

Võtame või BMW 123d kupee: kaks turbot, 204 hobujõudu, kiirendusvõime 0–100 km/h 6,9 sekundit, pöördemoment 400 njuutonmeetrit. Küllap haarab mõnigi peast, jube mõeldagi, kui palju suudab selline elukas kütust kugistada! Kuid stopp: 123d keskmine kütusekulu on 5,5 liitrit sajale kilomeetrile, maanteel isegi 4,6.

Tõsi, neljakohaline väike auto pole odav, maksab veidi üle poole miljoni krooni, kuid diiselmootoriga 1. seeria kupee kombineerib sõiduelamused väikeste kütusearvetega erakordselt õnnestunult.

Kiire ja terav

Kui kupee rataste all hakkab looklema käänuline asfalttee, kehastub armsa välimusega väike auto tõeliseks murdjaks: ainus piirang näib olevat juhi julgus üha suurema kiirusega kurvidesse tormata ja aina uuesti veenduda, et tegelikult oleks võinud veelgi kiiremini minna.

Juhitavuselt kuulub 123d absoluutsesse tippklassi: roolitavuse täpsuses, käitumise loogilisuses, juhile pakutavas tagasisides ja veel paljudes pisiasjades, mis mõjutavad sportlikul sõidul ringiaega ja igapäevasõidul ohutust, seab BMW tagaveoline pisikupee standardeid.

Mõistagi tähendavad sportlik vedrustus ja kiirusambitsioonikad rehvid ebamugavusi auklikel teedel sõitmisel – seal raputab kupee mehiselt. Müra on ka pinnatud kattel mõõdukas, kuid sportlikult madala profiiliga rehvid ei võimalda siiski hääletult kulgeda.

Lisaks nimetatud diislile, leidub valikus veel kaks mootorit. Tipus troonib mudel 135i, mis läheb 306 bensiinihobujõu toel 0–100 km/h 5,3 sekundiga ning pole samuti kuigi janune, vaid keskmiselt 9,2 liitrit sajale kilomeetrile. Säästlikuim on aga 177hobujõuline diisel: kütust kulub 4,8 liitrit sajale kilomeetrile.

Neljale sõitjale

Sõitjateruumis leidub kohti neljale: kuna tagaistmel oleks kolmel reisijal äärmiselt kitsas, pole sinna kolme istekohta pressimtud, keskel asub hoopis panipaik.

Keskmist kasvu reisijad jäävad tagaistme mugavusega rahule, pikematele napib pearuumi. Esiistmetel pole põhjust kurta pikkadel ega lühikestel. Ulatuslikult reguleeritav juhikoht annab võimaluse seada iste paika vähimagi kompromissita, mis, arvestades auto sportlikku iseloomu, pole sugugi vähetähtis.

Loogiliselt paigutatud nupud-lülitid ning ülevaatlikud nädikud teevad juhi elu mugavaks, sõltumata sellest, kas ta naudib parasjagu auto sportlikumat või ökonoomsemat poolt. Igapäevakasutuses kulub marjaks 370liitrine pakiruum ning ka läbilaadimisvõimalus. Parklas mahub 1. seeria väga osavalt manööverdama, abiks on hea vaade juhikohalt.

-

Hind ja varustus

Disain

Sõitjateruum

Mootor ja jõuülekanne

Sõiduomadused

Tehnilised andmed
Hind510 300 krooni
MootorR-4, diisel, 1995 cm³
Võimsus150 kW (204 hj) 4400 p/min
Pöördemoment400 Nm 2000 – 2250 p/min
Käigukast6käiguline automaatkäigukast
Tippkiirus236 km/h
Kiirendus7,1 s
Kütusekulu7,3/4,6/5,5 l / 100 km
Hooldevälpnäidiku järgi
Varustus
ABSolemas
ESPolemas
Roolivõimendiolemas
Kesklukustusolemas
Konditsioneerolemas
Istmesoojendusolemas
Valueveljedolemas
Cd-mängijaolemas
El. aknad0
Turvapadjad6
Otsing salvestatud.
Edaspidi leiad selle otsinguväljalt.