Kogu pere lemmik
kiirusomadused, varustus, praktilisus vedrustus võiks mugavam olla
Mahukas, kena disaini ja hea varustusega Seat Altea Freetrack pürib Eesti oludes kangesti ideaalilähedase pereauto võrdkujuks. Kui selle mootorikatte all on veel 200hobujõuline turbomootor, peaks lisaks reisijatele muhelema rahulolust ka pereisa.
Freetrack TFSi jõuallikaks on seesama neljasilindriline otsepritsega turbomootor, mis veab edasi Volkswagen Golf GTI-d, Skoda Octavia RSi-d ja mitmeid teisi VW-grupi kähkusõiduautosid. Mootori headusest räägib fakt, et alates 2005. aastast hoiab see mudel 1,8–2liitriliste seas enda käes rahvusvahelise aasta parima mootori tiitlit (International Engine of the Year).
Kui võiks arvata, et pisikeste luukpärade kõrval jääb sellest mootorist kobaka Freetracki puhul ehk tõelise adrenaliini tekitamiseks väheseks, siis tegelikkus on sootuks teine ning eelarvamus saab ümber lükatud juba esimese sirge avanedes. Gaasipedaali vajutusele järgneb hetkeline mõttepaus ning järgmisel momendil on tahhomeetril osuti juba punasel.
Kui kärmelt käike vahetada, saab tehase lubaduse järgi sajakilomeetrise tunnikiiruse kätte vaid 7,5 sekundiga. Seejuures on mootor äärmiselt paindlik ja tsiviliseeritud, kui soovite säästlikult 1500 pöörde juures töristada, siis palun: nii võib saja kilomeetri läbimiseks kulutada kütust tunduvalt alla 10 liitri. Ent kui rullnokast BMW juht nõuab häbistamist, siis seda lõbu Freetrack teile ei keela.
Vedrustus liiga jäik
Freetracki kõrgest kliirensist, plastist küljekaitsete ja nelikveost oskab lugu pidada tõenäoliselt iga kasutaja, kes siledatelt maanteedelt veidi raskematesse oludesse satub. Positiivse poole pealt pole nende muudatustega kaotsi läinud kübetki Altea konkreetsusest ning nauditav on Freetrack nii kurvides kui linnas manööverdades.
Õigupoolest on vedrustuse seade mõne maitse jaoks isegi liiga jäik ning kuigi auklikul teel põhja kriipimist karta ei tule, peab hoo enam-vähem mugava sõidu tagamiseks ikkagi maha võtma. Nelikvedu lülitub tööle automaatselt, kui tavaoludes veavad ainult esirattad, siis nende läbilibisedes suunatakse kuni 50% veojõust tagumisele rattapaarile. Muide, kui diisel-Freetracki võib osta ka esiveolisena, siis TFSi-st pakutakse vaid neljarattaveoga varianti.
Freetracki vaieldamatuks eeliseks on rikkalik standardvarustus, mille hulka kuuluvad näiteks kahetsooniline kliimaseade, 17tollised edevad valuveljed ja püsikiirushoidja. Praegu saavad selle nelikveolise versiooni (Freetrack 4) ostjad tasuta kaasa veel parkimisabisüsteemi, multifunktsionaalse rooli vihmasensoriga klaasipuhastid jne.
Ruumi on neljale reisijale ja nende pagasile küllaldaselt, keskmine reisija peab tagaistmel leppima veidi ebamugavama kohaga, kuid suvalisest pereautost on selgelt paremad olud sealgi. Vastavalt soovile on tagumist istet võimalik kahes jaos edasi-tagasi liigutada ning nii kas põlve- või pakiruumi kasvatada.
Varem proovitud diiselmootoriga Freetrackist on TFSi 30 000 krooni odavam: hinnad on vastavalt 419 990 ja 389 990 krooni. Kõige odavam versioon Freetrackist on aga diisliga esiveoline: 359 990 krooni.
TFSi on sarnaste autode seas tõeliselt temperamentne ning nauditava juhitavusega, kaotamata seejuures praktilisuses.
Hind ja varustus
Disain
Sõitjateruum
Mootor ja jõuülekanne
Sõiduomadused
Tehnilised andmed |
---|
Hind389 990 kr |
MootorR-4, otto, 1984 cm3 |
Võimsus147 kW (200 hj) 5100 p/min |
Pöördemoment280 Nm 1800 p/min |
Käigukast6käiguline manuaalkäigukast |
Tippkiirus214 km/h |
Kiirendus7,5 s |
Kütusekulu12,8/7,4/9,4 l / 100 km |
Hooldevälp15 000 km |
Varustus |
---|
ABSolemas |
ESPolemas |
Roolivõimendiolemas |
Kesklukustusolemas |
Konditsioneerolemas |
Istmesoojendusolemas |
Valueveljedolemas |
Cd-mängijaolemas |
El. aknad0 |
Turvapadjad8 |