Töö ja vile koos
ökonoomne, kuid jõuline diisel, juhi mugavus, varustusvõimalused, praktilisus sisemüra
Uue Renault Kangoo Expressi sõidumugavus jääb sõiduautole vaid õige vähe alla, kuid samas on uudismudeli tööks tarvilikud omadused eelkäijast veelgi etemad.
Renault Scenicuga põhja jagava Kangoo Expressi konstrueerimisel arvestati, et väikesed kaubikud sõidavad tihti täislastis ning nende juhtidel on peaaegu alati kiire. Kuid siiski ei läinud inseneride aur vaid rahvakeeli “pirukakäru” juhitavuse parandamiseks: kaupa mahub autosse varasemast rohkem ning juhtki tunneb end mugavalt.
Kaubaruumi mahuks teatab Renault kolm kuupmeetrit (0,25 enam kui eelkäijal), samuti on kaubaruum kuus sentimeetrit pikem, võimaldades vedada kuni 173sentimeetriseid esemeid. Rattakoobastevaheline 121sentimeetrine kaugus tähendab, et sinna mahub euroalus. Muide, rattakoopad on tugevdatud, seega kui tõstukijuht ei saa alust kohe päris täpselt omale kohale, ei tohiks sellel olla tagajärgi, mis vajaksid plekksepa abi. Renault kinnitab, et uste konstrueerimisel arvestati, et näiteks postiveol avatakse-sulgetakse uksi päeva jooksul keskmiselt poolsada korda – need peavad valule vastu pidama.
Kangoo Expressi kandevõime jääb sõltuvalt versioonist vahemikku 650–800 kg. Nagu kaubikute puhul ikka, leidub versioone rohkem, kui jõuab artiklis üles lugeda: külguksega ja ilma, kokku klapitava reisijaistmega (või hoopis ilma selleta), liigutatava vaheseinaga jne.
Mugav kabiin
Avaras kabiinis on mõeldud paljudele pisiasjadele: alates sellest, kuhu panna kõikvõimalik paberimajandus (A4-mõõdus panipaika armatuurlaual), kuni sülearvuti peitmiseni varaste eest (lukustatav kindalaegas mahutab selle) ja teedeatlase hoidmiseni käeulatuses (riiul lae all).
Kui tööandja raatsib raha kulutada, saab kaubikujuht töötada konditsioneeritud õhuga kabiinis ja ühendada oma iPodi auto helisüsteemiga. Suurimaks mugavuserinevuseks sõiduautoga on sisemüra – see kostub väikesesse kaubikusse üpriski valjult.
Varustust ei saa tarbesõiduki puhul käsitleda samas võtmes nagu sõiduauto puhul, kuna kaubiku kasutusotstarve võib olla selleks erinev: mis on hädavajalik näiteks iga päev kaks korda Tallinna ja Tartu vahel kurseerivale autole, osutub täiesti tarbetuks raharaiskamiseks sõidukil, mis liikleb kogu oma eluaja lennuvälja territooriumil.
Sitke diisel
Diiselmootoreid leidub valikus kolm, bensiini tarvitavaid kaks. Õigupoolest on diislid kõik ühe ja sama 1,5 dCi eri versioonid võimsusega 70, 85 ja 105 hobujõudu.
Esimene sobib ennekõike linnasiseteks vedudeks ja viimane võiks olla nende valik, kes liiguvad rohkem maanteel. Keskmine kujutab endast tõeliselt õnnestunud keskteed: ühtpidi on väga ökonoomne, 5,2 liitrit keskmiselt sajale kilomeetrile, kuid tänu 200njuutonmeetrisele pöördemomendile ka piisavalt särtsakas. Seda, muide, ka siis, kui autos 400kilogrammine kaubalast ning kaks veidi rohkem kui sajakilost sõitjat.
Bensiinimootorid on mõlemad 1,6liitrised, üks 8, teine 16 klapiga ning võimsust vastavalt 90 ja 105 hobujõudu. Kõige odavam Kangoo Express ongi nõrgema bensiinimootoriga, tavahinnakirja järgi maksab see 179 900 krooni, kuid Autolehe trükkimineku ajal kehtinud tutvumishind oli 164 900 krooni.
asjalik väikekaubik, millele on raske midagi ette heita. Mugav, läbimõeldud lahendustega ning võimekas.
Hind ja varustus
Disain
Sõitjateruum
Mootor ja jõuülekanne
Sõiduomadused
Tehnilised andmed |
---|
Hind204 900 kr |
MootorR-4, diisel, 1461 cm³ |
Võimsus63 kW (85 hj) 3750 p/min |
Pöördemoment- |
Käigukast5käiguline manuaalkäigukast |
Tippkiirus158 km/h |
Kiirendus- |
Kütusekulu5,2 l / 100 km |
Hooldevälp20 000 km |
Varustus |
---|
ABSolemas |
ESPolemas |
Roolivõimendiolemas |
Kesklukustusolemas |
Konditsioneerolemas |
Istmesoojendusolemas |
Valueveljedolemas |
Cd-mängijaolemas |
El. aknad0 |
Turvapadjad0 |