Mazda5: rohkem võimalusi

sportlik disain, sõitjateruumi ümberseatavus, lisandunud valikuvõimalused sisemüra

Mazda5 uuenduskuuri üheks tähtsamaks märksõnaks on valikusse lisandunud automaatkäigukast.

Tõsi, viiekäigulist automaatkäigukasti saab kombineerida vaid ühe mootoriga, kaheliitrise bensiini tarvitavaga, kuid küllap muudab see Mazda5 varasemast enam kaalumist väärt võimaluseks neilegi, kel palju sõitmist linnas ning käigukangiga toimetamine pole just meelistegevuseks.

Kütusekulu linnatsüklis pole uuenduskuuri käigus säästlikumaks ehitatud kaheliitrise mootoriga mahtuniversaalil kuigi suur: 10,6 liitrit keskmiselt sajale kilomeetrile manuaalkäigukastiga ning 11,3 automaadiga. Mazda5-le omast särtskust pärsib automaatkäigukast siiski märkimisväärselt, kiirendusajale 0–100 km/h lisab see 2,2 sekundit, tulemuseks 12,4. Maanteel tuleb mõistagi arvestada ka pikema möödasõidumaaga.

Automaatkäigukastiga Mazda5 maksab sama mootori ja varustuspaketiga, kuid manuaalkäigukastiga mudelist 14 400 krooni enam – odavaima võimalusena 336 500 krooni.

Müra vajaks vähendamist

Mudelivärskendus tõi Mazda5-le uued kaitserauad, esi- ja tagalaternad ning radiaatorivõre, lisandus ka uusi värvitoone. Sõitjateruumgi käidi põgusalt üle, samuti varustusnimekiri. Lisade nimistusse kuuluvad nüüd näiteks ka elektrilise ajamiga liuguksed.

Endiselt saab Mazda5 nii viie- kui seitsmeistmelisena ning sõitjateruum on mitmel moel ja hõlpsalt ümberseatav: kahekohalisest “kaubikust” kuni väikese “bussini”. Muidugi, kui kõik seitse kohta on hõivatud, tunnevad end lahedalt vaid juht ja tema kõrval istuja. 4,5meetrise mahtuniversaali kolmas istmerida sobib ennekõike n-ö hädapäraseks kasutamiseks.

Pisut uuendatud tagavedrustuse geomeetriaga värske Mazda5 sõidab kindlalt nagu eelkäijagi, jättes siiski veidi norimisruumi roolitunnetuses. Mazda teatel võideldi uuenduskuuri käigus kõvasti ka sisemüraga, kuid kindlasti on veel vara see heitlus võidukalt lõppenuks kuulutada. Ennekõike kipub reisijate vestlust segama veeremüra.

Sportliku välimusega praktiline mahtuniversaal, mis mahutab seitse, kuid tõeliselt mugavalt tunnevad end selles siiski viis sõitjat.

Hind ja varustus

Disain

Sõitjateruum

Mootor ja jõuülekanne

Sõiduomadused

Tehnilised andmed
Hind336 500 kr
MootorR-4, otto, 1999 cm³
Võimsus107 kW (146 hj) 6500 p/min
Pöördemoment-
Käigukast5käiguline automaatkäigukast
Tippkiirus186 km/h
Kiirendus12,4 s
Kütusekulu6,4/11,3/8,3 l / 100 km
Hooldevälp-
Varustus
ABSolemas
ESPolemas
Roolivõimendiolemas
Kesklukustusolemas
Konditsioneerolemas
Istmesoojendusolemas
Valueveljedolemas
Cd-mängijaolemas
El. aknad0
Turvapadjad0
Otsing salvestatud.
Edaspidi leiad selle otsinguväljalt.