Uus 3. seeria: säästlikult kiire
disain, juhitavus, kütusekulu ebamugav kehval teel, sisemüra
Ehkki BMW rõhutab uuendatud 3. seeria puhul ennekõike säästlikkust, ei maksa heituda, sõidulusti pakub „kolmas” endiselt.
Tõesti suukorvistasid mängud „rohelisega” mõnegi automaailma metslase, kuid esiteks – hoolimata temperamendist kuulub kolmas seeria ju ikkagi pereautode seltskonda ja teiseks – mis võiks kellelgi selle vastu olla, kui kiirus ja sõidurõõm tulevad kätte väiksema kütusekulu hinnaga?!
Näiteks ökonoomsusmeister 318d kulutab sajal kilomeetril keskmiselt 4,7 liitrit kütust, kuid saavutab paigalt sajakilomeetrise tunnikiiruse 9,3 sekundiga. Ega prooviautokski olnud automaatkäigukastiga 318i-d oma 6,4liitrise keskmise kuluga januseks saa kuulutada. Kiirendusaeg 9,9 sekundit ei sümboliseeri tõesti midagi sportlikku, kuid kulunumbri taustal mõjub igatahes piisavalt reipana.
Sportlikkus materialiseerub aga kurvilisel asfaltteel, kus tagaveolisele omane aktiivsus koos võrdse massijaotusega telgede vahel moodustavad täpselt tunnetatava, ettearvatava, kuid kiire ja täpse koosluse. Roolitunnetus väärib medalit nagu vedrustuse häälestus sportlikuks sõiduks. Sportlikkuse medali teisel küljel asuvad siiski raputav sõit kehvades teeoludes ning ka suhteliselt kõrge sisemüra.
Atleetlik disain
Uuenduskuuri käigus keerati disainilegi sportlikku hoogu juurde. Uus „kolmene” mõjub tänu oma atleetlikele joontele laiema ja madalamana kui on seda tegelikult. Veidi sööb hoogne joon ära tagaistujate pearuumi, kuid see puudutab vaid keskmisest pikemaid reisijaid. Korrastatud ning loogilise ülesehitusega juhikoht ei torka visuaalses mõttes millegagi silma. Seda saab isegi igavaks nimetada, küll aga veenab kasutusmugavuse ja -lihtsusega.
Juhtimiskeskus iDrive kuulub lisavarustusse, mida prooviautol polnud, ning sedagi uuendati kasutamislihtsuse suunas. Pakiruumis aitavad korda luua mitmed laekad ja panipaigad, millest eraldi märkimist väärib ülaserva kinnituv sahtel, mis osutub väiksemate esemete vedamisel erakordselt käepäraseks ja praktiliseks.
Hästi varustatud
Näiteks Mercedes-Benzi C-klassi, Audi A4 ja Lexus IS-iga konkureeriva kolmanda seeria hinnad algavad 424 000 kroonist. Nii palju maksab mudel 316i, kuid erinevalt levinud ja tihti põhjendatud arvamusest Saksa noobelmarkide kohta, leidub juba „kolmanda” baasmudelilgi varustust hulgi, olgu nimetatud näiteks istmesoojendused, tulepesurid, konditsioneer, udulaternad jpm.
auto inimesele, kes hindab sportlikku juhitavust ja on nõus ka sellega kaasnevate miinustega
Hind ja varustus
Disain
Sõitjateruum
Mootor ja jõuülekanne
Sõiduomadused
Tehnilised andmed |
---|
Hind444 000 |
MootorR-4, otto, 1995 cm3 |
Võimsus105 kW 143 hj 6000 p/min |
Pöördemoment190 Nm 4250 p/min |
Käigukastkuuekäiguline manuaalkäigukast |
Tippkiirus210 km/h |
Kiirendus9,1 s |
Kütusekulu7,9/4,8/5,9 l/100 km |
Hooldevälpnäidiku järgi |
Varustus |
---|
ABSolemas |
ESPolemas |
Roolivõimendiolemas |
Kesklukustusolemas |
Konditsioneerolemas |
Istmesoojendusolemas |
Valueveljedolemas |
Cd-mängijaolemas |
El. aknad0 |
Turvapadjad8 |