Praktiline retroauto: Chevrolet HHR
välimus, praktilisus, varustus, mugavus liiga tavaline sõitjateruum
4,5meetrisel, 1949. aasta Suburbanist inspireeritud Chevrolet HHR-il mootorivalik puudub, ainsaks võimaluseks on 2,4liitrine 170 hobujõudu arendav bensiinimootor. Varustusega Chevrolet ei koonerda, vastupidi: peaaegu kõik, mida tahta oskad, sisaldub hinnas. Erandiks on vaid kaks n-ö maitsest sõltuvat asja – metallikvärv ja katuseluuk. Pikk varustusnimekiri põhjendab veenvalt ka hinda, mis seda arvestamata tundub kallivõitu.
Sama hästi kui välisdisain, tuleb retrohõngu edasikandmisega toime ka väljavaade juhikohalt. Juht ja reisijad piiluvad kitsatest akendest nagu džoti laskeavadest. Mõnevõrra utreeritult muidugi, sest nähtavus on edaspidi sõites täiesti rahuldav, tagurdamine nõuab rohkem tähelepanu.
Küll aga võinuks auto loojad rohkem tähelepanu pöörata auto sisemuse kujustamisele retrohõngus, mustad massiivsed plastpinnad ei jäta kuigi hinnalist muljet. Jah, ega Suburbangi ju mingi eksklusiivauto olnud, kuid oluliselt enam vana kooli Ameerikat võinuks sisemusse mahtuda küll. Ehkki istekohti on kirjade järgi viis, tunnevad end autos hästi neli. Tagaistme keskmise koha muudavad ebamugavaks nii laudsile padi kui ka jalaruumi sööv topsihoidik Väga praktiliseks osutub võimalus jagada pakiruum kaheks – pakiruumi põranda saab paigutada kahele eri kõrgusele. 638liitrine pakiruumimaht lisab HHR-ile veelgi praktilisust. Sõiduomadustelt vastab HHR sajaprotsendiliselt stereotüübile Ameerika autost – pehme ja mugav. Auklikud teed ja tänavad pole HHR-i juhile ja reisijatele probleemiks, auto säästab neid muhkude-lohkude üksikasjadest. Maanteekiirustel ja pinnatud kattelgi jääb sõitjateruum vaikseks, võimaldades nautida tähelepanuväärselt hea kõlaga helisüsteemi. Kiire kurvisõit pole aga HHR-i jaoks, auto kaldub kõvasti ja käitub ebamääraselt, eks oma panuse lisavad ka M+S-rehvid. 170 hobujõudu annavad HHR-ile rahuldava dünaamika, automaatkäigukast toimetab sujuvalt ja mõõduka kiirusega, kuid kokkumäng mootoriga võiks siiski olla sujuvam, eriti olukorras, kus kohaltvõtuks on tarvis tavapärasest enam võimsust (järsul tõusul näiteks).
Ehkki särava välisdisainiga, pole sellist hoogu sisemuse tarvis enam jätkunud. Liiga argine sõitjateruum ning laisavõitu juhitavus kahandavad HHR-i punktiskoori
Hind ja varustus
Disain
Sõitjateruum
Mootor ja jõuülekanne
Sõiduomadused
Tehnilised andmed |
---|
Hind367 900 krooni |
MootorR-4, otto, 2399 cm³ |
Võimsus125 kW (170 hj) 6200 p/min |
Pöördemoment222 Nm 4800 p/min |
Käigukast4käiguline automaatkäigukast |
Tippkiirus180 km/h |
Kiirendus10,0 s |
Kütusekulu12,0/7,3/9,0 l / 100 km |
Hooldevälp |
Varustus |
---|
ABSolemas |
ESPolemas |
Roolivõimendiolemas |
Kesklukustusolemas |
Konditsioneerolemas |
Istmesoojendusolemas |
Valueveljedolemas |
Cd-mängijaolemas |
El. aknad4 |
Turvapadjad8 |