Esindussedaanide tipptase: uus E-klass

hulgaliselt nüüdisaegseid süsteeme, suhteliselt säästlik ja võimas mootor, tempokas käigukast, tipptasemel koostekvaliteet, mugav sõitjateruum kallis lisavarustus

Kõrgtehnoloogiast pakatav Mercedes-Benzi E-klass ühendab sedaani soliidsuse sportkupee juhitavusega ja pakub rohkelt mugavusi nii juhile kui ka kaassõitjatele.

E-klassi üheksas põlvkond on eelkäijast nii pikem kui ka laiem, kuid lisandunud sentimeetristest silmatorkavam on ikkagi välisdisaini ümberkehastus – E-klass ei ole enam sile, nunnu ja naiselik. Uus mudel on muutunud nurgelisemaks, sportlikumaks ja ka agressiivsemaks.

Rombikujuliste esitulede vahel laiub klassikaline kroomitud esivõre, mis meenutab lipulaeva S-klassi oma. Testiauto Avantgarde paketi valgusdioodidega päevatuled vaatavad välja kaitseraua mustast võrest. Erilise kujustusega suunatuled paiknevad siiski traditsiooniliselt peeglitel. Luksuslikku aurat lisavad aknaid raamivad kroomitud ehisliistud.

Rõhutatud rattakoopad tagaosas kinnitavad lõplikult, et E-klass ei häbene oma muskleid näidata. Sportlikku iseloomu toonitab veelgi AMG disainpakett oma 18tolliste kergratastega.

Mugavus ülivõrdes

Rooli taha istumiseks ei pea võtit taskust välja võtma: käsi ukselingile, lukustus avaneb ning sõitjateruumi valgustus süttib. Sportlikkuse ja luksuslikkuse kokteil jätkub ka sisemuses: poleeritud alumiinium, mustad läikivad pinnad, kõrgkvaliteetne nahk valgete õmblustega, AMG logodega põrandamatid.

Keskkonsoolilt ei leia automaatkäigukasti valitsat ega käsipiduri hooba, esimene paikneb roolisambal, teine aga hoopis allpool, kolmanda pedaalina. Vähesed ümarad asjad sõitjateruumis on näidikud, multimeedia juhtnupp, ja muidugi ka rool, kuid valdavad siiski kandilised vormid.

Elektriliselt seadistatavad, mäluga esiistmed saab sättida väga täpselt juhi kehakuju järgi. Lisavarustusest võib tellida esiistmetele ka massaažifunktsiooni. Tagareas jagub ruumi lahedalt, muide ka tagaistmed on soojendusega ning seal sõitjatele leidub eraldi kliimaseade. Kui viiekesi sõita ei plaani, võib auto tellida kahe eraldiasetseva tagaistmega, mille vahel asub mahukas panipaik/käetugi.

Keskkonsooli ilmestab seitsmetolline kuvar, kust saab näha nii suunari, helisüsteemi kui ka reisiarvesti infot ja vaadata DVD-filme. Viimast mõistagi vaid auto seisu ajal. Autol on ka sisseehitatud kõvaketas ja SD-mälukaardilugeja. Hulk erinevaid nuppe kuvari all on pigem kaassõitja jaoks, sest juht käsutab enamikku funktsioone otse roolilt.

Spidomeetri keskel asuvale ekraanile saab kogu vajaliku info (navigatsioon, reisiarvesti, helisüsteem) koondada.

Reibas minek

Testiauto on E-klassi ülemaailmsete müüginumbrite taustal vägagi ekstravagantses komplektsuses – 3,5liitrine V-6 ja tagaveoline. Levinum olnuks diisel ja nelikvedu. Mootor evib 292 hobujõudu 6400 p/min juures. 365 Nm pöördemomendi saab kätte aga juba alates 3000 p/min. Sellised näitajad tagavad kiiduväärse kiirenduse kogu pöörete vahemikus.

Seitsmekäigulisel automaatkäigukastil on kolm režiimi – mugavus, sport ja käsitsi juhtimine. Käigukasti ja mootori tempokas koostöö sportrežiimis paneb mõtlema, kas on üldse vaja roolil asuvate hoobade abil käsitsi käikude vahetamise võimalust kasutada. Automaatseltki vahetatakse käike äärmiselt loogiliselt nii üles kui ka alla, auto nagu teaks, mida juht järgmisel hetkel teha kavatseb. Efektiivne kaalujaotus, täppishäälestatud vedrustus ja hulgaliselt elektroonilisi abilisi tagavad mahukale sedaanile sportkupee juhitavuse.

E-klassi mootorivalik algab säästlikust 2,2liitrisest diislist (170 hj) ja lõppeb võimsa 5,5liitrise bensiinimootoriga, mis evib koguni 388 hj (tulekul on E63AMG mudel, mille mootori võimsus on tõstetud 550 hobujõuni). Rea keskel asuvad veel E250CDI (204 hj) ja E350CDI (231 hj) diislid ja E250CGI (204 hj) bensiinimootor.

Õhutakistustegur 0,25 on E-klassil esindussedaani kohta erakordne, praktikas väljendub see nii vaiksemas tuulemüras kui ka madalamas kütusekulus.

Elektroonika abistab

Sõiduohutuse tagamisse on rakendatud terve müriaad seadmeid. Näiteks jälgib auto juhi sõiduvõtteid, kui tekib kahtlus, et viimane ei keskendu piisavalt, annab auto kohe sellest teada – kõlab helisignaal ja reisiarvesti ekraanile ilmub kohvitassi pilt.

Peeglitel asuvad radarid jälgivad liikumisi peeglite pimealas, kui sinna ilmub auto, läheb kolmnurk peeglil kollaseks, kui teine auto takistab otseselt sõidurea vahetamist, muutub kolmnurk punaseks. Sõidurajalt kõrvale kaldumisest teavitab rooli vibrosignaal, infrapunaseadmed abistavad pimedas sõitmisel. Auto loeb kiirusepiirangumärke ja soovitab kiirust mitte ületada.

Vägagi mugavaks osutub kaug- ja lähitulede automaatne ümberlülitamine. Tõsi, mõned Eesti teedel liiklevad juhid jõuavad enne ümberlülitust vihaselt vilgutama hakata, kuid süsteem töötab korrektselt, lülitades tuled ringi 300 meetrit enne kohtumist vastutulijaga.

Kiirusehoidja on mõistagi adaptiivne, hoiab eessõitjaga pikivahet, pidurdab, kui keegi ette ilmub ja kiirendab ette antud kiiruseni, kui tee on jälle vaba.

E-klassi standardvarustusse kuulub koguni üheksa turvapatja, nende seas ka juhi põlvi kaitsev. Mõeldud on ka jalakäijaohutusele – mootorikate neelab löögienergiat ning vähendab või hoiab ära inimvigastusi.

auto nõudlikule ja stiilsele inimesele, kes hoolib enda ja kaassõitjate turvalisusest, hindab mugavust ja peab lugu tipptasemel tehnikast

Hind ja varustus

Disain

Sõitjateruum

Mootor ja jõuülekanne

Sõiduomadused

Tehnilised andmed
Hind769 300 kr
MootorV-6, otto, 3498 cm3
Võimsus215 kW (292 hj) 6400 p/min
Pöördemoment365 Nm / 3000 pm
Käigukast7käiguline automaatkäigukast
Tippkiirus250 km/h
Kiirendus6,3 s
Kütusekulu12,5/6,6/8,8 l / 100 km
Hooldevälp15 000 km
Varustus
ABSolemas
ESPolemas
Roolivõimendiolemas
Kesklukustusolemas
Konditsioneerolemas
Istmesoojendusolemas
Valueveljedolemas
Cd-mängijaolemas
El. aknad4
Turvapadjad9
Otsing salvestatud.
Edaspidi leiad selle otsinguväljalt.