Kampsuni asemel ülikond

disain, mugavus, ruumikus, garantii roolitunnetus, tuim 1,8liitrine mootor

Kui Chevrolet Lacetti ei püüdnudki olla enamat kui argine sõiduvahend, siis järeltulija Cruze esineb hulga ambitsioonikamalt.

Väikekeskklassi sedaanide, näiteks Toyota Corolla ja Honda Civicuga konkureeriva mudeli mitmeplaaniline disain annab püüdlustest selge signaali. Jõulist esiosa ehib must kikilipsu-logo kandva liistuga poolitatud kärgvõre, maskuliinset küljejoont täiendavad eenduvad rattakoopad ja 17tolliseid valuvelgi katavad sportlikud madalad rehvid. Chevrolet’ pereauto pole miski kodune kirju kampsun, vaid hästi istuv ülikond.

Disaini osas viitab Cruze Chevrolet’ tulevikuplaanidele disaini osas, mitmeid sellel mudeli kasutusele võetud elemente hakkab nägema ka teistel uutel sõidukitel.

Hind siiski kõrgustesse ei pürgi. Aprilli lõpus Eestisse jõudva auto odavaima, 1,6liitrise mootoriga mudeli eest küsitakse 208 070 krooni, 1,8liitrine bensiinimootor lisab sellele umbes 30 000 krooni. Diiselmootori puhul on hinnaks 241 715 krooni. Detailset varustusinfot veel pole, kuid vähemalt turvavarutuse osas paistab, et see on tasemel. Olgu nimetatud hinna sisse kuuluv stabiilsuskontroll ja kaheksa turvapatja.

Avarad olud

Sõitjateruumis on disainerid jätkanud sama modernselt ja julgelt nagu välimuseski. Armatuurlaualt alla kaarduvat keskkonsooli raamivad alumiiniumitooni liistud ja kroomrandid näidikute ja nuppude ümber, need lisavad sisemusele hinnalisust nagu ka pehmed kattematerjalid. Kummalisel kombel näeb tekstiilkaunistustega interjöör välja paremgi kui nahkpolsterdusega. Koostetöö on tehtud mõlemal juhul eeskujulikult.

Rool osutub väga sarnaseks Opel Insignia omaga, õigupoolest on ainus erisus logo, pakkudes samalaadseid helisüsteemi ja kiirusehoidja reguleerimisvõimalusi nagu samuti General Motorsile kuuluva Saksa margi keskautogi.

Istmed erinevad eelkäija Lacetti omadest kardinaalselt, toetades keha ühtlasemalt ning pakkudes märkimisväärselt mugavamat äraolemist. Ruumipuuduse üle pole kurtmist esi- ega tagaistmel. 450liitrist pakiruumi saab istmete arvelt suurendada.

Võiks olla reipam

Mootorivalik koosneb 1,6 ja 1,8liitrisest ottomootorist ning kaheliitrisest turbodiislist. Bensiinimootoreid kombineeritakse nii manuaal- kui ka automaatkäigukastidega, diisli valimine tähendab ühtlasi käsitsi käikude vahetamise valimist.

150 hobujõudu ja 320 njuutonmeetrit arendav diisel on tõeline ökonoomsusmeister. Tootja teatab keskmiseks kütusekuluks 5,6 liitrit sajale kilomeetrile. Toeka jõumomendi abil sujuvad möödasõidud hõlpsalt, kuid pööretel ei tohi lasta liiga madalale kukkuda – reipa mineku ja täieliku ärakukkumise piir on väga järsk.

1,8liitrine bensiinimootor nõuab reipamaks minekuks kõrgemaid pöördeid ja mängib kuuekäigulise automaatkäigukastiga paremini kokku kui viiekäigulise manuaalsega. Kuuekäiguline käsikäigukast parandaks oma tihedamalt paigutatud ülekannetega pilti tunduvalt, käike tuleks vahetada küll sagedamini, kuid samas saaks 141 hobujõudu paremini ära kasutada.

Ideaalis võiks Cruze’i mootorivalikusse kuuluda aga midagi sarnast nagu on Volkswagen Golfi 1,4liitrine turbomootor – ökonoomne, paindlik ja reibas. Cruze 1,8liitrise jõuallika peamine puudus ongi tuimus.

Sõidab mugavalt

Cruze’i sõiduomadused on häälestatud Euroopa teedele ja ilma igasuguste liialdusteta võib öelda, et tehti esmaklassilist tööd. Chevrolet’ uudismudel sõidab mugavalt, saades hästi hakkama teede ebatasasustega. Cruze’i pehme minek ei tähenda ebamäärast õõtsumist, mida võis kohata varem mõnelgi Korea autol, vaid täpselt häälestatud vedrustusega kaasnev mugavust, mis ei nooli grammigi reaktsioonitäpsusest. Viimast teeb siiski tagasihoidlik roolitunnetus, eriti ebamääraseks osutub nn keskkoht.

Sõitjateruum jääb vaikseks ka kiirteekiirusel, rääkimata siis madalamatest. Nii viimane asjaolu kui ka mugav seade teevad Cruze’i Eesti karedatele ja tihti mitte just kõige siledamatele teedele vägagi asjalikuks valikuks.

stiilne ja praktiline pereauto, mis võidaks reipamast bensiinimootorist.

Hind ja varustus

Disain

Sõitjateruum

Mootor ja jõuülekanne

Sõiduomadused

Tehnilised andmed
Hind238 900 kr
MootorR-4, otto, 1796 cm3
Võimsus104 kW 141 hj 6200 p/min
Pöördemoment176 Nm 3800 p/min
Käigukast5käiguline manuaalkäigukast
Tippkiirus200 km/h
Kiirendus10,0 s
Kütusekulu9,3 / 5,3/ 6,8 l/100 km
Hooldevälp15 000 km
Varustus
ABSolemas
ESPolemas
Roolivõimendiolemas
Kesklukustusolemas
Konditsioneerolemas
Istmesoojendusolemas
Valueveljedolemas
Cd-mängijaolemas
El. aknad4
Turvapadjad8
Otsing salvestatud.
Edaspidi leiad selle otsinguväljalt.