Hübriidauto igaühele

säästlik, vaikne, mõistliku hinnaga pearuum tagaistmel, kohati vedrustuse töö ja komplitseeritud nupud-näidikud

Honda tõestab uue Insightiga, et igapäevaseks peresõidukiks absoluutselt pädev hübriidauto ei pea sugugi maksma arutult palju.

Varem on hübriidautode populaarsust piiranud peamiselt üksainus tegur – kallis hind. Sest miks peaks valima hübriidi, kui praktikas isegi ökonoomsemaid diiselmootoriga autosid saab palju odavamalt? Nii maksab praegugi Insighti põhirivaal Toyota Prius üle 400 000 krooni ning Honda enda eelmine hübriid Civic Hybrid 385 000 krooni.

Viimasest suurema, praktilisema ja moekama Insighti hind algab vaid 325 000 kroonist, seejuures on auto baasvarustus juba heal tasemel (sisaldades ka kliimaseadet ja kaheksat turvapatja). 4000 lisakrooni võiks siiski veel kulutada ja valida järgmine mugavustaseme Comfort, mis lisab näiteks audiosüsteemi, valuveljed ja mõningaid väiksemaid vidinaid.

Insighti paneb liikuma juba tuttav kombinatsioon bensiini- ja elektrimootorist. Honda nimetab oma süsteemi IMA ehk Integrated Motor Assist. Lühidalt ja lihtsustatult töötab see järgmiselt: põhitöö teeb ära bensiinimootor, kuid kui rohkem on jõudu tarvis, aitab seda akudelt toituv elektrimootor. Akude laadimiseks pole Insighti ööseks pistikusse tarvis ühendada, neid laetakse pidurdamisel (ka mootoripidurdamisel) tekkiva energia salvestamisega, mis tavaautodel soojusena õhku kaob. Kütuse säästmiseks lülitab Insighti bensiinimootor end tühikäigul välja ning piduripedaali tõstes ärkab taas ellu, raadio, tuled jm töötavad senikaua akudelt.

Liigub vaikselt

Rooli taga tuleb küll mõningate auto käitumise eripäradega arvestada, kuid nendega harjub õige kiiresti. Mõned neist on seejuures vägagi meeldivad. Näiteks on Insight haruldaselt vaikne – esiteks muidugi tänu voolujoonelisusele ja tõhusale müraisolatsioonile, kuid suuresti ka seetõttu, et akudelt abi saav mootor suriseb suurema osa ajast tühikäigu läheduses. Jõuülekandes pruugitakse variaatorkasti, mis käitub tavaliselt sujuvalt, kuid näiteks tugevatel kiirendustel ulub auto häirivalt järjekindlalt, sest mootori pöörded hüppavad piiraja lähedusse ja jäävad sinna gaasijala tõstmiseni. Jõnksutavaks võib muutuda sõit ummikutes või foori tagant võttes, kui mootor välja suretatakse ning juht siis kiirelt kohalt võtta tahab. Muide, väikeste kavalustega näiteks ventilatsioonisüsteemi reguleerimisel saab seda funktsiooni ka välja lülitada.

Insighti armatuurlaual ilutseb ka suur roheline nupp „econ”, mis muudab auto veelgi ökonoomsemaks, reguleerides nii kiirusehoidja, kliimaseadme kui ka jõuallikate tööd (kuid seeläbi ei pruugi aga kiirus või auto sisetemperatuur täpselt soovitu juures püsida).

Auto nagu arvutimäng

Ruumikuselt Insight erilisega silma ei paista – kõrgele paigutatud tagumised istmed kombinatsioonis kiirelt langeva katusejoonega röövivad seal pearuumi, pikad sõitjad end Insightis hästi ei tunne, kuid kolm last kindlasti. Eriti, kui neil avaneb võimalus jälgida hübriid-Honda armatuurlauda. Sest see on võetud otsekui mõnest ulmefilmist või arvutimängust. Kõike on palju ja palju on omamoodi. Näidikute taustvalgus vaheldub – kui sõidate säästlikult, on see roheline, kui mitte, muutub sujuvalt siniseks. Üks seier näitab, kas akud parasjagu lükkavad (ASST) või neid laetakse (CHRG), eraldi näidik veel, kui öko- või ebaökonoomselt liiklete ning kolmandal võib naljaga pooleks öeldes pidada elektroonilist aeda. Ehk mida säästlikumalt sõidate, seda enam põõsaid teie ette ilmub (nende kogumisest võib päris hasarti sattuda) ja kui kulutate kõvasti bensiini, võetakse neid jälle ära. Selliseid rohelisele käitumisele meelitavaid vidinaid leiab autost veelgi.

Vedrustuses arenguruumi

Testis käitus Insight üsna keskmise pereauto tasemel, nii kiire slaalom kui ka nn põdrakatse mingeid apse Honda käitumises välja ei toonud, kuid tugevasti mõjutas tulemusi talvest tolmune ja libe testiplats. Kere hoogsat kaldumist arvestades võiks vedrustust liiga pehmeks pidada, nii see ometi pole, kohati raputab Insight ka väiksemates aukudes tugevasti. Lisaks kipub suurematel konarustel esivedrustus klobisema. Kiirenduseks mõõtsime tehase andmetest 0,3 sekundit parema aja (12,2 vs. 12,5 s). Kuigi elektrimootor abistab tuntavalt, ei saa Insighti eriti jõuliseks pidada, sellele autole sobib siiski rahulik ja sujuv liikumine paremini. Kütusekuluks näitas pardaarvuti sõltuvalt sõidutsüklist tavaliselt 4,5–6,5 liitrini. Seega mõnevõrra enam tehase lubatust, kuid kõigi oskuste kohaselt „metsa kasvatades” on umbes viieliitrise kuluga siiski täiesti võimalik sõita.

ilus ja säästlik auto, mille suurim puudus on napp pearuum tagaistmel. Ainus hübriid, mis suudab hinna poolest säästlike diisel-pereautodega konkureerida.

Hind ja varustus

Disain

Sõitjateruum

Mootor ja jõuülekanne

Sõiduomadused

Tehnilised andmed
Hind347 000 krooni
MootorR-4, bensiin, 1339 cm³
Võimsus65 kW (88 hj) 5800 p/min
Pöördemoment121 Nm 4500 p/min
Käigukastvariaatorkäigukast
Tippkiirus182 km/h
Kiirendus12,5 s
Kütusekulu4,7/4,5/4,6 l / 100 km
Hooldevälp30 000 km
Varustus
ABSolemas
ESPolemas
Roolivõimendiolemas
Kesklukustusolemas
Konditsioneerolemas
Istmesoojendusolemas
Valueveljedolemas
Cd-mängijaolemas
El. aknad4
Turvapadjad8
Otsing salvestatud.
Edaspidi leiad selle otsinguväljalt.