Kas ilulõikusest on abi?

soodsa hinnaga baasvarustus, juhikoha reguleerimisvõimalused

Peugeot proovib oma üliedukast väikeautost 206 veel viimast välja pigistada, lõigates ilusamaks auto nina ja surudes sisse moekamad vidinad. Paraku ei suuda paljalt kosmeetika vanuri tegelikku iga peita.

Eeldused väikese ja meelitavalt odava Peugeoti müügiks on iseenesest head vaatamata sellele, et sisuliselt peitub värskema koore all juba kümme aastat vana tehnika. Säästuajal mõeldakse enne kroonide ja eriti veel suure hulga kroonide väljaladumist vähemalt seitse korda järele, lisaks võiks 206+ ju edukalt ratsutada oma eelkäija edu najal. Maailmas üle 6,5 miljoni kaubaks läinud 206 nautis ostjate soosingut ka Eestis, nii et teoorias – miks mitte teha positiivsete kogemuste olemasolul turvaline valik ja valida juba tuntud, kuid lihvitud välimuse-omadustega auto.

206 pluss 207

Vana 206 kõrval pole „pluss” ehk sama harmoonilise välimusega, kuid auto n-ö tegelikult järglaselt 207-lt üle võetud pikkade esituledega ninaosa annab sellele piisavalt värske ilme. Külg- ja tagantvaade varasemast oluliselt ei erine, seda enam aga auto sisemus. Istmed ja armatuurlaud pärinevad samuti 207-lt ning see teeb vaid 144 500kroonise baashinnaga Peugeot sõitjateruumist võrreldava hinnaga autode seas ühe mõnusaima – vähemalt esmamulje järgi mingit koonerdamist silma ei hakka. Ka ruumi on väikeauto kohta kenasti, keskmist kasvu sõitjaid mahub nii ette kui ka tagaistmele. Asi muutub veidi, kui 206+ ka käima panna ja liiklusesse pöörata. 1,4liitrine bensiinimootor on endiselt nõrguke, käigukang liigub nagu 206-lgi lodevalt ja maanteel võiks märksa madalam olla müratase.

Soodne hind ei tule ainult arenduskulude kokkuhoiult – varustuses on tehtud mitmeid järeleandmisi isegi kümne aasta taguste pisi-Peugeot’dega võrreldes. Näiteks saab tagumise istme seljatuge alla kallutada ainult ühes osas ning puudub igasugune võimalus rooli asendit ja juhiistme kõrgust reguleerida. Mõne sohvri jaoks tähendab see sõitmiseks piinapingi sarnast asendit, mis – nagu juhtus Autolehe toimetuses – võib peale paarisadat kilomeetrit väljenduda vastu keskkonsooli nurka siniseks vajutatud sääres ja paaripäevases lonkamises.

Tagumised uksed 5000 krooni

Positiivse poole pealt on iga 206+ varustuses esimesed elektriaknad ning roolivõimendi (erinevalt omaaegsest 206-st) ja kui lisada baashinnale veel 5900 krooni, saab konditsioneeri ja CD-mängijaga raadio. Jah, ja nagu paljude teistegi autode puhul kombeks: 5000 krooni peab maksma ka tagumise uksepaari eest. Bensiinimootori kõrval on teiseks Eestis pakutavaks jõuallikaks 1,4liitrine diisel, ent see muudab auto lausa 20 000 krooni võrra kallimaks.

Vana 206 sõiduomadused said kunagises Autolehe testis laita ja kuigi käitumiselt kindlam, ei suutnud ka 206+ paremat muljet luua. Auklikul teel oodatust ebamugavam sõit oli alles algus, kui autosse istusid ka sõitjad, hakkas tagasillast aukudes kostma valje rakse ning maanteel kurvides ujuma hakanud tagaosa sundis kiirust langetama 70–80le. Hiljem, kui auto oli juba esindusse tagasi viidud, selgus, et välimuse kaunistamiseks oli sellele alla keeratud ettenähtust suuremad 16tollised rattad ... Seega objektiivset hinnangut Peugeoti vedrustusele-roolisüsteemile seekord edasi anda polegi võimalik.

lihtne elementaarauto, mis ei maksa palju ning ajab vaatamata mõningatele puudustele asja ära.

Hind ja varustus

Disain

Sõitjateruum

Mootor ja jõuülekanne

Sõiduomadused

Tehnilised andmed
Hind149 500 krooni
MootorR-4, otto, 1360 cm³
Võimsus55 kW (75 hj) 5500 p/min
Pöördemoment120 Nm 3400 p/min
Käigukast5käiguline manuaalkäigukast
Tippkiirus170 km/h
Kiirendus13,1 s
Kütusekulu9,1/4,8/6,3 l / 100 km
Hooldevälp20 000 km
Varustus
ABSolemas
ESPolemas
Roolivõimendiolemas
Kesklukustusolemas
Konditsioneerolemas
Istmesoojendusolemas
Valueveljedolemas
Cd-mängijaolemas
El. aknad2
Turvapadjad2
Otsing salvestatud.
Edaspidi leiad selle otsinguväljalt.