Miniatuurne kullast poekäru

innovaatilisus, mugavus, kiirendus, ruum kahele absurdne hind, ruum neljale

Tõeliselt omalaadseid autosid sünnib tänapäeval harva. Seda üllatavam, et üks selline võiks tulla Toyotalt. Aga kas omalaadsus tähendab automaatselt ka õnnestumist?

Toyota iQ trikk seisneb tema pikkuses: kõigest kolme meetri peale õnnestus Jaapani inseneridel mahutada neli istet. Selline miniatuursus on tänapäeval üliharuldane, sest Smart, kuigi veel 30 cm lühem, mahutab ju ainult kaks sõitjat.

Kui vähe kolm meetrit tegelikult on, saab aimu ehk ülalolevalt fotolt, millel iQ pargib parkimisjoonte vahel diagonaalselt. Õigupoolest on Toyota pesamuna nii lühike, et juht saab oma kohalt tõusmata üle õla auto tagaklaasi puudutada. Mõelge, kui kaugele teil oma autos käsi üle õla ulatub ja saate aimu, kus iQ juba „ära lõppeb”.

Ülima miniatuursuse eesmärk on mõistagi tihedas linnadžunglis hakkama saamine, aga üllataval kombel õnnestub see iQ-l vahelduva eduga. Parkimine ja manööverdamine on muidugi käkitegu: raske on millelegi otsa tagurdada, kui ulatute auto tagaosa üle õla puutuma. Rattad lähevad keerates peaaegu risti ja nõkerdamata ümberpööramine õnnestub isegi vanalinna laiematel tänavatel. Pöörderaadiuseks teatab Toyota vaid 3,9 meetrit, mis on uskumatu näitaja tavaautode 5,5–6 meetriga võrreldes.

Liiga lai

Teine nüanss saab selgeks, kui üritada iQ-ga kitsastest kohtadest läbi pugeda – see ei õnnestu, sest auto on uskumatult lai! Originaalne Mini, kõigi aegade kuulsaim linnaauto, on sama pikk kui iQ, aga 27 cm kitsam. Smart on 12 cm kitsam. Õigupoolest on iQ laiem ka Toyota Aygost ning peaaegu sama lai kui Yaris või Urban Cruiser!

See alandab iQ skoori linnaliikluses, aga parandab teelpüsivust ja tagab kolmemeetrise pikkuse kohta üllatavalt mahuka sõitjateruumi. Olgu, kohe on selge, et neli täiskasvanut autosse ei mahu, küll aga kolm täiskasvanut ja üks väikelaps, sest istmed on paigutatud ebasümmeetriliselt (juhiiste kõrvalistmest tagapool). Erilisest avarusest muidugi rääkida ei saa, sest kõrvalistujal jääb napiks jalaruumi, tagaistujal aga pea- ja põlveruumi. Lühikese otsa linnas kannatab aga välja.

Kiitust väärib ka sõitjateruumi koostekvaliteet ja sisustusmaterjalid, mis on paremad kui teistes väikestes Toyotades. Isteasend on keskmisest kõrgem, kuigi juhikohal häirib istme ja rooli vähene reguleerimisvõimalus. Ka jalgadel võiks pedaalide juures rohkem ruumi olla. Ka pakiruumist kui sellisest saab rääkida alles siis, kui tagaistmed alla klappida.

Sõita on iQ-ga siiski üllatavalt hea, seda isegi maanteel, sest vedrustus on mugav ja auto tänu laiale rööpmele võrdlemisi stabiilne. Kruusal pidurdades kisub külg küll ette ja stabiilsuskontroll peab appi tulema, kuid asfaldil selliseid probleeme ei esinenud.

Sisukas diiselmootor

Proovisõiduauto oli varustatud tippmootoriga, milleks on 1,4liitrine diisel. Baasmudelil on 1liitrine bensiinimootor, pakutakse ka 1,3liitrilist. Diisli hobujõud ja pöördemoment tagasid linnas eriti krapsaka mineku, pealegi jagus jõudu ka maanteel möödasõitudeks.

Tõsi, tegu ei ole väga kerge autoga, tühimass kipub tonni ligi, mistõttu 1liitrise mootoriga iQ kiirendab üsna uimaselt, tegelikult uimasemalt kui sama mootoriga, aga suurem Aygo. Kütusekulu seevastu on miniatuurne sõltumata mootorist. Diisel vajab keskmiselt 4,0, väiksem bensiinimootor 4,3 l / 100 km.

Seega ei tasu diislit eelistada mitte ökonoomsuse, vaid selle jõulisuse pärast. Nii lihtne lõpliku valiku tegemine samas ikkagi pole, sest hinnasilti kiigates valmistab väike iQ päeva suurima üllatuse.

Kullahinnaga väikeauto

Baasmudel (1,0 VVT-i) maksab 199 900 krooni, odavaim diisel 233 600 krooni ja väga heas varustuses navigaatori ja poolnahkistmetega proovisõiduauto 275 000 krooni! Vau! Seega pole pisim Toyota kallim mitte ainult Aygost ja Yarisest, vaid konkureerib hinnas edukalt ka Aurisega! See on iQ-ga võrreldes aga juba väga suur auto.

Objektiivselt võttes on iQ-d väga raske näiteks Aygole eelistada. Viimane on temast suurem, odavam, kergem, kiirem ja peaaegu sama ökonoomne! Kui aga tahta teistest liiklejatest eristuda, siis selleks sobib väikseim Eestis müüdav uus sõiduauto küll.

idee ja omaduste poolest tore linnaauto, aga hind sobib pigem kullakangile.

Hind ja varustus

Disain

Sõitjateruum

Mootor ja jõuülekanne

Sõiduomadused

Tehnilised andmed
Hind249 500 krooni
MootorR-4, diisel, 1364 cm³
Võimsus66 kW (90 hj) 3400 p/min
Pöördemoment190 Nm 1800 p/min
Käigukast6käiguline manuaalkäigukast
Tippkiirus170 km/h
Kiirendus12,6 s
Kütusekulu4,8/3,5/4,0 l / 100 km
Hooldevälp15 000 km
Varustus
ABSolemas
ESPolemas
Roolivõimendiolemas
Kesklukustusolemas
Konditsioneerolemas
Istmesoojendusolemas
Valueveljedolemas
Cd-mängijaolemas
El. aknad2
Turvapadjad9
Otsing salvestatud.
Edaspidi leiad selle otsinguväljalt.