RAV4 viimaks diiselautomaadina

ruumikus, mugavus, varustus hind, puudujäägid ergonoomikas

Siiani Eesti üks enimmüüdud linnadžiipe Toyota RAV4 oskab pärast põgusat mudelivärskendust diislisõprade rõõmuks nüüd ka ise käike vahetada.

Seni tuli diiselmootoriga RAV4 ostjal piirduda manuaalkäigukastiga, automaati sai üksnes bensiinimootoriga mudelitele. Ühena viimastest džiibitootjatest on Toyota selle lünga oma mudelivalikus viimaks kõrvaldanud ning käigukangiga askeldamise võivad unustada ka mustast püstolist tankijad.

Kuuekäiguline jõuülekanne kombineeritakse senisest pisut võimsama, 150hobujõulise diiselmootoriga, mis tõmbab nelikveolist Toyotat edasi üsna tugevalt, kohati paraku ka lärmakalt. Automaatkäigukast teeb oma tööd peaaegu märkamatult (st hästi), sobides kokku RAV4 üldise laisavõitu iseloomuga – maanteel rivaalidest kohmakamana ei naudi ta tagantkiirustamist, vaid rõhub pigem mugavusele ja vaikusele.

Mudeliuuenduse järel on sõitjateruumis endiselt nii kiidu- kui ka laiduväärset. Ruumi on mõnusalt, ka tagaistmel, ja mõned detailid väärivad plusspunkte: väike lisalaegas kindalaeka kohal ja tagurduskaamera tahavaatepeeglisse integreeritud ekraan. Seevastu iseasend vajab harjumist: rool tundub olevat juhist liiga kaugel ning iste ei paku grammigi külgtuge. Häirib ka see, et kiirushoidik tuleb iga mootorikäivitusega uuesti aktiveerida, suunatulekangil puudub endiselt kolme vilgutuse funktsioon ning paremale avanev tagaluuk segab esemete laadimist (mõeldud vasakpoolse liiklusega riikidesse).

Kui rivaalid pakuvad automaatkäigukasti ka koos odavamate varustustasemetega, siis RAV4 on diiselautomaadina saadaval üksnes tippvarustuses RAV X, mis tähendab hirmutavat baashinda 529 900 krooni. Uuenenud mudelivalikust saab odavaima bensiinimootori ja automaatkäigukastiga mudeli 376 900 krooni eest.

rahuliku ja rahustava iseloomuga linnadžiip, mis diiselautomaadina on paraku väga kallis.

Hind ja varustus

Disain

Sõitjateruum

Mootor ja jõuülekanne

Sõiduomadused

Tehnilised andmed
Hind529 900 krooni
MootorR-4, diisel, 2231 cm³
Võimsus110 kW (150 hj) 3600 p/min
Pöördemoment-
Käigukastkuuekäiguline automaatkäigukast
Tippkiirus185 km/h
Kiirendus10,8 s
Kütusekulu8,8/6,2/7,2 l / 100 km
Hooldevälp20 000 km
Varustus
ABSolemas
ESPolemas
Roolivõimendiolemas
Kesklukustusolemas
Konditsioneerolemas
Istmesoojendusolemas
Valueveljedolemas
Cd-mängijaolemas
El. aknad4
Turvapadjad8
Otsing salvestatud.
Edaspidi leiad selle otsinguväljalt.