Seitse käiku Seat Ibizal

manuaalkäigukastiga mudelist kiirem ja ökonoomsem mõni käiguvahetuse takerdumine madalatel kiirustel

Aeg, mil luksusmargid raporteerisid lipulaevadest, millel seitsmekäigulised automaatkäigukastid ja kurvilaternad, polegi nii kaugel minevikus. Aastal 2009 kuuluvad need aga ka näiteks argise Seat Ibiza võimaluste nimekirja.

Seitsmekäiguline otselülitustega käigukast, mida saab kasutada nagu automaatkäigukasti või ka käsitsi käike vahetada, käib kokku Ibiza võimsaima bensiinimootoriga, 105 hobujõudu arendava 1,6liitrisega.

Ühtlasi tähendab nimetatud mootori ja käigukastikombinatsiooni valimine automaatselt varustuskomplekti Style kasuks otsustamist, kus sisalduvad ka nimetatud kurvilaternad. Auto lülitab pööretel sisse vasaku või parema udulaterna, valgustades sedasi käänakut paremini.

Koosluses 105 hobujõuline mootor, DSG-käigukast ja Style-varustus Ibiza maksab bensiinimootoriga versioonidest enim – 225 990 krooni. Ibiza hinnad algavad 179 900 kroonist.

Kiirem ja ökonoomsem

DSG käigukast muudab Ibiza 105hobujõulise bensiinimootoriga mudeli nii ökonoomsemaks kui ka reipamaks. Võrreldes manuaalkäigukastiga versiooniga paraneb kiirendusaeg saja kilomeetrini tunnis 0,2 sekundi võrra 10,3 sekundini. Keskmine kütusekulu sajal kilomeetril langeb 0,4 liitri võrra 6,2 liitrile. Eriti suur sääst saavutatakse linnatsüklis: 8,1 liitrit sajale kilomeetrile 8,9 asemel.

Säästu võti peitub automaatkäigukasti võimalikult kiires üleminekus võimalikult kõrgele käigule. Mootoripöörded langevad madalale ning kukub ka kütusekulu. Samas suudab DSG järsema gaasivajutuse puhul kiiresti käigu või mitu alla vahetada ja anda võimaluse kiirenduseks. Siiski takerdus DSG proovisõidul mitmel korral olukorras, kus sõidukiirus langes umbes 10 kilomeetrini tunnis ning sellelt kiiruselt oli tarvis kiirendama hakata.

Muus osas: ruumikuselt, mugavuselt, juhitavuselt on seitsmekäigulise DSGga Ibiza nagu Ibiza ikka – kuulub vaieldamatult klassi paremikku. Autoleht on Ibiza muudest omadustest varem kirjutanud, muljetest saab lugeda www.autoleht.ee testide arhiivist.

ökonoomne, reibas ja hästi varustatud väike pereauto. Baasmudelist mõistagi oluliselt kallim.

Hind ja varustus

Disain

Sõitjateruum

Mootor ja jõuülekanne

Sõiduomadused

Tehnilised andmed
Hind225 990 krooni
MootorR-4, otto, 1598 cm³
Võimsus77 kW (105 hj) 5600 p/min
Pöördemoment-
Käigukastseitsmekäiguline robotkäigukast (DSG)
Tippkiirus187 km/h
Kiirendus10,3 s
Kütusekulu8,1/5,1/6,2 l / 100 km
Hooldevälp-
Varustus
ABSolemas
ESPolemas
Roolivõimendiolemas
Kesklukustusolemas
Konditsioneerolemas
Istmesoojendusolemas
Valueveljedolemas
Cd-mängijaolemas
El. aknad2
Turvapadjad6
Otsing salvestatud.
Edaspidi leiad selle otsinguväljalt.