Seitse käiku Seat Ibizal
manuaalkäigukastiga mudelist kiirem ja ökonoomsem mõni käiguvahetuse takerdumine madalatel kiirustel
Aeg, mil luksusmargid raporteerisid lipulaevadest, millel seitsmekäigulised automaatkäigukastid ja kurvilaternad, polegi nii kaugel minevikus. Aastal 2009 kuuluvad need aga ka näiteks argise Seat Ibiza võimaluste nimekirja.
Seitsmekäiguline otselülitustega käigukast, mida saab kasutada nagu automaatkäigukasti või ka käsitsi käike vahetada, käib kokku Ibiza võimsaima bensiinimootoriga, 105 hobujõudu arendava 1,6liitrisega.
Ühtlasi tähendab nimetatud mootori ja käigukastikombinatsiooni valimine automaatselt varustuskomplekti Style kasuks otsustamist, kus sisalduvad ka nimetatud kurvilaternad. Auto lülitab pööretel sisse vasaku või parema udulaterna, valgustades sedasi käänakut paremini.
Koosluses 105 hobujõuline mootor, DSG-käigukast ja Style-varustus Ibiza maksab bensiinimootoriga versioonidest enim – 225 990 krooni. Ibiza hinnad algavad 179 900 kroonist.
Kiirem ja ökonoomsem
DSG käigukast muudab Ibiza 105hobujõulise bensiinimootoriga mudeli nii ökonoomsemaks kui ka reipamaks. Võrreldes manuaalkäigukastiga versiooniga paraneb kiirendusaeg saja kilomeetrini tunnis 0,2 sekundi võrra 10,3 sekundini. Keskmine kütusekulu sajal kilomeetril langeb 0,4 liitri võrra 6,2 liitrile. Eriti suur sääst saavutatakse linnatsüklis: 8,1 liitrit sajale kilomeetrile 8,9 asemel.
Säästu võti peitub automaatkäigukasti võimalikult kiires üleminekus võimalikult kõrgele käigule. Mootoripöörded langevad madalale ning kukub ka kütusekulu. Samas suudab DSG järsema gaasivajutuse puhul kiiresti käigu või mitu alla vahetada ja anda võimaluse kiirenduseks. Siiski takerdus DSG proovisõidul mitmel korral olukorras, kus sõidukiirus langes umbes 10 kilomeetrini tunnis ning sellelt kiiruselt oli tarvis kiirendama hakata.
Muus osas: ruumikuselt, mugavuselt, juhitavuselt on seitsmekäigulise DSGga Ibiza nagu Ibiza ikka – kuulub vaieldamatult klassi paremikku. Autoleht on Ibiza muudest omadustest varem kirjutanud, muljetest saab lugeda www.autoleht.ee testide arhiivist.
ökonoomne, reibas ja hästi varustatud väike pereauto. Baasmudelist mõistagi oluliselt kallim.
Hind ja varustus
Disain
Sõitjateruum
Mootor ja jõuülekanne
Sõiduomadused
Tehnilised andmed |
---|
Hind225 990 krooni |
MootorR-4, otto, 1598 cm³ |
Võimsus77 kW (105 hj) 5600 p/min |
Pöördemoment- |
Käigukastseitsmekäiguline robotkäigukast (DSG) |
Tippkiirus187 km/h |
Kiirendus10,3 s |
Kütusekulu8,1/5,1/6,2 l / 100 km |
Hooldevälp- |
Varustus |
---|
ABSolemas |
ESPolemas |
Roolivõimendiolemas |
Kesklukustusolemas |
Konditsioneerolemas |
Istmesoojendusolemas |
Valueveljedolemas |
Cd-mängijaolemas |
El. aknad2 |
Turvapadjad6 |