Transit ECOnetic koonerdab kütusega

madal kütusekulu, juhisõbralik kabiin jõudu pole ülearu, kiirusepiirik vajab harjumist

Sõiduautode järel sünnivad ökonoomsemaks timmitud erimudelid ka tarbesõidukitest, mille puhul on pidamiskulud eriti olulised. Ford Transit ECOnetic meenutab 7,2liitrise keskmise kütusekuluga pereautot, aga veab kuni 1,2tonnise koorma.

Tavamudeliga võrreldes saavutatud kütusesääst 0,9 l / 100 km kohta võib esmapilgul tunduda napp, aga mitte siis, kui see rahasse ümber panna. Sõites aastas 40 000 km, toob ökokaubik firmale ligemale 5500kroonise (360 x diisliliitri hind) säästu ainuüksi tänu väiksemale kütusekulule.

Kütusesäästu saavutamiseks võeti Transitil tarvitusele sõiduautodeltki tuntud meetmed. 2,2liitrine Turatorq diiselmootor on tavamudeliga identne ja pakub madalatel pööretel 115 hobujõudu ning 300 Nm. Küll aga muudeti peaülekanne kiiremaks, esimese käigu ülekanne kuuekäigulises käigukastis aga aeglasemaks, et kohaltvõtul jõudu jaguks. Armatuurlauale lisandus käiguvahetusnäidik, mis soovitab juhile kas käigu üles või alla vahetada.

Üsna drastiline, kuid samas tõhus abivahend kütusekulu vähendamisel on elektrooniline kiirusepiirik. Juba tehasest ei sõida ükski Transit ECOnetic üle 110 km/h, sest suur kiirus tähendab alati suuremat kütusekulu. Sedasi tekib tubli kütusesääst, kuid juht peab piirikuga harjuma, et näiteks möödasõidul mitte ohtlikku olukorda sattuda.

Ülejäänud muudatused puudutavad rattaid (väiksema õhutakistusega rattakilbid) ja rehve (väiksema veeretakistusega), mis annavad samuti oma pisikese osa kütusekulu vähenemisse.

Sõiduproovil Lõuna-Saksamaal näitas Transit ennast positiivselt. Mootoril üldiselt jõudu puudu ei tule. Proovisõidukaubikul oli 600 kg koorem, millega Transit saavutas maanteekiiruse piisavalt kiiresti ega jäänud ka linnas ülejäänud liiklusele jalgu. Ka väikesed tõusud ei osutunud probleemiks. Pidevalt raskema koormaga sõites tasuks aga võimsam mootor valida.

Ülejäänus on ECOnetic tavaliste Transititega identne. See tähendab töötegemisele igati kaasaaitavat kabiini: panipaiku on arvukalt ja erinevaid, nähtavus hea, rooli- ja istumisasend ulatuslikult reguleeritav. Muljetavaldav on turva- ja mugavusvarustus, mida kaubikule tänapäeval pakutakse. Proovisõidukaubikul oli stabiilsuskontroll, kliimaseade ja CD-mängija, rääkimata ABSist või elektriakendest. Pakutakse ka navigatsiooniseadet ning nahkrooli, uudse seadmena lisandus valikusse seitsmetollise värviekraaniga tagurduskaamera, mis kulub marjaks eelkõige linnas manööverdades.

Paraku pole veel teada, millal ja millise hinnaga Transit ECOnetic Eestis müügile tuleb.

niigi tasemel kaubiku ökoversioon õpetab säästma.

Hind ja varustus

Disain

Sõitjateruum

Mootor ja jõuülekanne

Sõiduomadused

Tehnilised andmed
Hindpole teada
MootorR-4, diisel, 2198 cm³
Võimsus85 kW (115 hj) 3500 p/min
Pöördemoment-
Käigukastkuuekäiguline manuaalkäigukast
Tippkiirus110 km/h
Kiirendusteadmata
Kütusekulu8,9/6,2/7,2 l / 100 km
Hooldevälp25 000 km
Varustus
ABSolemas
ESPolemas
Roolivõimendiolemas
Kesklukustusolemas
Konditsioneerolemas
Istmesoojendusolemas
Valueveljedolemas
Cd-mängijaolemas
El. aknad0
Turvapadjad1
Otsing salvestatud.
Edaspidi leiad selle otsinguväljalt.