Nissan NV200: väike, aga usin

säästlik, praktiline, disain, manööverdusvõime sisemüra, apsud ergonoomikas

Kui pildilt näeb Nissan NV200 välja lihtsalt kui omamoodi disainiga kaubabuss, siis tegelikult on see rivaal populaarsetele Muhvi-autodele – Peugeot Partnerile, VW Caddyle, Ford Transit Connectile jne.

Kas mäletate pisikesi kiibakaid Jaapani väikekaubikuid – Toyota Liteace’t, Nissan Vanettet (hiljem Serena), Subaru Liberot jt? Kuigi meil pole neid ammust ajast näha, tehakse ja müüakse Jaapanis selliseid praegugi. Kontseptsioon on iseenesest kaval, sest õige vähe teepinda võtvasse autosse mahub sisse õige palju kaupa.

Nüüd otsustas Nissan Euroopas järgiproovitud lahenduse taas käiku lasta – kuid seekord tarbesõiduki kohta efektse disainiga ning mitme kavala lahendusega, mis teevad NV200st haruldaselt praktilise sõiduriista.

Kaubikuna mahukas

Nagu öeldud, on NV200 hoopis väiksem kui pildilt paistab. Näiteks tavakerega Peugeot Partnerist (sellest müüakse ka pikemat versiooni) on see vaid kaks sentimeetrit pikem ja kuus sentimeetrit kõrgem, kuid koguni 11,5 cm kitsam. Pakutakse kuni seitsme kohaga reisijate-versiooni ja ka külgakendeta kaubabussi.

Nissani väitel on NV200 juures unikaalsel moel ühendatud kaubiku praktilisus ning sõiduauto mugavus – ehk siis B-piilarist ettepoole olla tegu sõiduautoga ja sellest tahapoole kaubikuga.

Viimasele pole vastu väita vähimatki: kaks suurt liugust külgedel üheskoos madala laadimiskünnisega teevad veetava kraamiga opereerimise lihtsaks, kompaktne tagavedrustus ning püstised seinad annavad kaubaruumi mahuks kokku 4,2 m³ ja korraga mahub peale kaks euroalust. Kandevõimegi on eeskujulik – kuni 783 kilo.

Seitsmekohalisel NV200-l saab tagumise istmerea külgedele üles ja keskmise ettepoole jalust tõsta ning kui lauaks alla keerata veel kaassõitja iste, lähevad sisse ligi kolm meetrit pikad esemed. Ning erinevalt mitmetest kallimatest ja mõõtmetelt suurematest mahtuniversaalidest jätkub ruumi kõigile seitsmele sõitjale ning pakkidele veel lisakski.

Nadi varustus

Kaubiku-omadustega on NV200-l niisiis kõik korras, kuid sõiduauto pool jääb nõrgemaks. Esiteks on tegu siiski praktilisusele suunatud odavapoolse sõidukiga ja see tähendab üldjuhul – nii ka Nissanil –, et müra jõuab sõitjateruumi rohkelt.

Armatuurlaua näidikupaneelis domineerib suur spidomeeter, tahhomeeter ja pardaarvuti näidud on koondatud selle kõrvale elektroonilisele tabloole, kuid see on nii pisike, et nõuab jälgimiseks liigselt tähelepanu. Samuti jääb üles-alla liigutatav rool pika juhi jaoks harjumatu nurga alla. Panipaikade puudust see-eest ei ole, armatuurlaua disain on nägus ning sõitki sujub lihtsalt. Kiita võib manööverdusvõimet ning eriti veel 1,5liitrist diiselmootorit, mis annab oma tegemistest küll vilede ja diislijõrinaga kiirendusel märku, kuid 200 Nm toel tirib ka koormaga autot visalt edasi, olles seejuures eriti napi januga. Renault päritolu ja varem paljudel Nissanitelgi kasutatud jõuallika keskmiseks kütusekuluks märgitakse vaid 5,2 liitrit saja kilomeetri kohta. Teine variant on Nissani oma 1,6liitrine bensiinimootor.

Eestis jõuab NV200 müügile märtsis ja hinnad ning täpne varustus selguvad veidi enne seda.

väiksemateks vedudeks suurepärane sõiduriist, eriti linnatingimustes – pisike, ent mahukas ja säästlik. Mugavuselt hea sõiduauto tasemele siiski ei küündi.

Hind ja varustus

Disain

Sõitjateruum

Mootor ja jõuülekanne

Sõiduomadused

Tehnilised andmed
Hindpole teada
MootorR-4, diisel, 1461 cm³
Võimsus63 kW (86 hj) 3750 p/min
Pöördemoment200 Nm 2000 p/min
Käigukastviiekäiguline manuaalkäigukast
Tippkiirus158 km/h
Kiirendusteadmata
Kütusekulu5,7/4,9/5,2 l / 100 km
Hooldevälp20 000 km
Varustus
ABSolemas
ESPolemas
Roolivõimendiolemas
Kesklukustusolemas
Konditsioneerolemas
Istmesoojendusolemas
Valueveljedolemas
Cd-mängijaolemas
El. aknad0
Turvapadjad1
Otsing salvestatud.
Edaspidi leiad selle otsinguväljalt.