C3 lõhnastab, kuid ei meigi
baasvarustus, sõidumugavus, avar sõitjateruum, disain mõned ergonoomikavead
Enesekinda välimuse ja avara sõitjateruumiga Citroën C3 komistab üsna ootamatus kohas.
Uus C3 paneb tänaval endale järele vaatama, seda enam, kui värvitud helesiniseks nagu prooviauto. Vana C3 proportsioonid on säilinud, kuid saanud palju moodsama vormi. C3 näeb välja ühtaegu nii pehme kui ka sportlik, vigurilik ja ratsionaalne. Ennekõike tõmbab tähelepanu hiiglaslik Zenithi esiklaas, mis kaardub armatuurlaua alaservast üle eesmise istmerea.
Väljast efektne poolklaaskatsus pakub seesolijatele suursugust avarust, kuid toob mängu ka esimese miinuse. Klaaspaneeli saab vajadusel liigutatava paneeliga kinni katta, kuid selle külge kinnituvaid päikesirme pole paraku võimalik külgedele liigutada. Ja kui näiteks UAZ-is pole meikimispeegleid, võib sellest aru saada, siis C3-s, mille ventilatsiooni saab sisseehitatud süsteemi abil suisa parfüümi pihustada, näib selliste vidinate puudumine küll väga kummalisena.
Seda enam, et varustust sisaldub 179 900kroonises alghinnas (1,1liitrine bensiinimootor) supermini kohta rohkelt. Olgu nimetatud näiteks stabiilsuskontroll, kaheksa turvapatja, kuue kõlariga helisüsteem, istmesoojendused ja kiirushoidik.
Palju ruumi
Sõitjateruum on aga C3-l väikeste välismõõtmete kohta väga avar. Näiteks üks nipp, kuidas kõrvalistujale ruumi juurde saadi, on kindalaeka sügavam uputamine armatuurlauda. Laegas mahutab palju (13 liitrit), kuid võimaldab parempoolest esiistet juhi omaga võrreldes kaheksa sentimeetrit ettepoole sõidutada ja nii tagaistujale rohkem ruumi anda.
Tagaistmel aitavad ruumi juurde võita veel esiistmete tagumiselt küljelt sissepoole painutatud seljatoed, samuti üsna kõrgel asuvad istmepadjad, mis võimaldavad jalad esiistmete alla lükata.
Kogu komplekt (prooviauto oli tipmises Exclusive-varustuses) jätab omajagu edeva mulje, eriti hoolitsevad selle eest alaservast lapik rool koos metallkaunistustega ning illuminaatoritaoline kliimaseadme ekraan. Auto ventilatsioonisüsteemi saab pihustada parfüümi, selle läbipaistva tipuga dosaatorinupp paikneb samuti armatuurlaual. Stiilselt võõrastavalt mõjub aga kahe analoognäidiku, spido- ja tahhomeetri kõrval digitaalne kütusenäidik. 300liitrine pakiruumimaht on väikese auto kohta tubli näitaja.
Mugavus ennekõike
Sõiduomadustes tõuseb esiplaanile mugavus, C3 on väikese auto kohta vaikne, vedrustus pehme. Kui mootori omadused välja jätta, ei leidu sportlikkust sõidus grammivõrdki. 1,4liitrine, 95 hobujõudu mootor annab aga C3-le igati reipa mineku. Kiirendusaeg 0–100 km/h on 10,6 sekundit, mootor veab jõuliselt laias pööretevahemikus ning esineb võimekalt ka madalatel pööretel.
Eesti hinnakirjast siiski seda 95hobujõulist 1,4 VTid ei leia (on 75 hobujõuline 1,4ne), nimelt tuleks see müüja selgitusel 120hobujõulisest 1,6sest vaid umbes 10 000 krooni võrra odavam ning ei leiaks ilmselt kuigivõrd ostjaid (tellida siiski saab). Seda enam, et keskmine kütusekulu on tootja andmetel neil kahel peaaegu sama 5,8-5,9 liitrit väiksemal ja 5,9-6,0 liitrit suuremal. Pakutakse ka 1,1liitrist 60 hobujõudu arendavad mootorit.
Diisleid saab valida kahe seast: 70 ja 90 hobujõudu, keskmine kulu vastavalt 4,2-4,3 ja 4,3 liitrit sajale kilomeetrile.
laheda välimusega ja mugav väikeauto, mis seest suurem kui väljast.
Hind ja varustus
Disain
Sõitjateruum
Mootor ja jõuülekanne
Sõiduomadused
Tehnilised andmed |
---|
Hindu 210 000 krooni |
MootorR-4, otto, 1397 cm³ |
Võimsus70 kW (95 hj) 6000 p/min |
Pöördemoment135 Nm 4000 p/min |
Käigukastviiekäiguline manuaalkäigukast |
Tippkiirus184 km/h |
Kiirendus10,6 s |
Kütusekulu7,6-7,7/4,8-4,9/5,8-5,9 l / 100 km |
Hooldevälp20 000 km |
Varustus |
---|
ABSolemas |
ESPolemas |
Roolivõimendiolemas |
Kesklukustusolemas |
Konditsioneerolemas |
Istmesoojendusolemas |
Valueveljedolemas |
Cd-mängijaolemas |
El. aknad2 |
Turvapadjad8 |