Uus Outlander: ulakam välimus, nooblim sisemus

eelkäijast jõulisem disain, soliidsem sõitjateruum, sõiduomadused rooli piiratud reguleerimisvõimalus, veeremüra

Kaks olulist märgusõna Mitsubishi Outlanderi mudeliuuenduses on jõulisem välimus ja parem siseviimistlus.

Erinevalt levinud praktikast tuleb uus Outlander vanast mudelist odavam. Näiteks maksab 2,4liitrise bensiinimootoriga varustatud baasmudel 349 900 krooni, sama mootoriga ja võrreldaval varustustasemel eelkäija eest küsiti aga 409 000 krooni.

Varustus on aga endiselt tasemel, sisaldades näiteks kliimaseadet, istmesoojendusi ja stabiilsuskontrolli. Võimalustesse lisandusid näiteks kurvifunktsiooniga biksenoonlaternad, samuti saab Outlander järsust pidurdusest kiirema vilkumisega teavitavad pidurituled ning kohaltvõtuabi tõusul – auto ei vaju kohe tagasi, kui juht jala pidurilt võtab.

Uus on navigatsioonisüsteemi kaart (saab ka vaematele mudelitele), mis sisaldab põhjalikku Eesti teeinfot ja tuleb näiteks Tallinnas tee juhatamisega hiilgavalt toime.

Sportlikum ilme

Outlanderi paipoisilik välimus on asendunud märksa mitmeplaanilisemaga, kus ka omajagu ulakust. Eelkõige kannab selle mulje eest hoolt massiivne ja nurgeline iluvõre, mis paneb vaataja paralleele tõmbama sportliku Evoga. Ei saa öelda, et uus Outlander näeks välja ülbe, kuid uhkust leidub seal eelkäijast kindlasti enam.

Eelmise Outlanderi üks olulisemaid miinused oli odavailmeline sõitjateruum. See viga parandati: pehmed, nahkpolsterdusega pinnad lisavad sisemusele soliidsust nagu ka uued, tumedal põhjal näidikud. Paraku ei pakuta aga võimalust reguleerida rooli asendit neljas suunas: kõrgemale-madalamale saab, lähemale-kaugemale mitte.

Endiselt leidub Outlanderis (sõltuvalt varustusest) kohti seitsmele: kolmanda rea saab hõlpsalt pakiruumi põrandast välja klappida ja sinna tagasi suruda. Sobilik on lisarida lastele või siis lühiajaliseks kasutamiseks täiskasvanutele.

Loogilise käitumisega

2,4liitrine bensiinimootor oma 170 hobujõuga moodustab koos variaatorkäigukastiga äärmiselt sujuva koosluse. Dünaamikalt on tegu keskmikuga: ei ole eriliselt reibas ega nimetamisväärselt uimane. Keskmiseks kütusekuluks teatab tootja üheksa liitrit sajale kilomeetrile.

Valikus leiduvad veel kaheliitrine bensiinimootor ning kahe- ja 2,2liitrised diislid. Märkimist väärib, et pakutakse ka seni puudunud kooslust diiselmootor ja automaatkäigukast.

Juhitavuselt kuulub Outlander linnadžiipide paremikku. Vedrutuse puhul väärib märkimist selle tasakaalustatud töö. Mõistagi kaldub 21,5sentimeetrise kliirensiga Outlander kurvides nagu linnadžiipidele omane, kuid teeb seda juhile ootuspärasel ja loogilisel moel, mitte n-ö järsu ärakukkumisega. Talverehvidega (lamellid) varustatud Outlander tuleb aukliku teega eeskujulikult toime, kuid jätab soovida veeremüra osas.

Pöördlüliti abil saab Outlanderi muuta esiveoliseks ning valida automaatse ning lukustatud nelikveo vahel. Automaatse nelikveorežiimi puhul suunatakse esirataste läbilibisemisel elektromagnetiliselt juhitava siduri vahendusel veojõudu tagaratastele. Lukustatud asendis toimub aga lülitus juba väiksema läbilibisemise puhul ning efekt sarnaneb mõneti blokeeritud keskdiferentsiaalile.

Nelikveo toimimine praktikas väärib vaid kiidusõnu. Ühtpidi käitub Outlander usaldusväärselt, ei mingit pendeldamist üle- ja alajuhitavuse vahel, teisalt esineb suuremat läbivust nõudvates oludes äärmiselt südikalt.

asjalik linnadžiip, mille eelkäija mitu puudust on parandatud.

Hind ja varustus

Disain

Sõitjateruum

Mootor ja jõuülekanne

Sõiduomadused

Tehnilised andmed
Hind379 900 krooni
MootorR-4, otto, 2360 cm³
Võimsus125 kW (170 hj) 6000 p/min
Pöördemoment232 Nm 4100 p/min
Käigukastvariaatorkäigukast
Tippkiirus190 km/h
Kiirendus10,8 s
Kütusekulu12,0/7,3/9,0 l / 100 km
Hooldevälp20 000 km
Varustus
ABSolemas
ESPolemas
Roolivõimendiolemas
Kesklukustusolemas
Konditsioneerolemas
Istmesoojendusolemas
Valueveljedolemas
Cd-mängijaolemas
El. aknad4
Turvapadjad8
Otsing salvestatud.
Edaspidi leiad selle otsinguväljalt.