Chevrolet Spark – edev, kuid asjalik

hind, turvavarustus, sõiduomadused, garantii sisemüra, baasvarustus

Chevrolet’ Sparki julget disaini täiendavad kõrgel tasemel igapäevased kasutusomadused.

Välja näeb Spark nagu ideeauto, mis enne koosteliinile jõudmist peaks läbima veel n-ö keskmisele maitsele kohandamise kuuri. Kuid kuur jäi olemata, sarnasust 2007. aastal New Yorki näitusel esitletud idee-Beatiga ei märka vaid pime. Muide, toona näitas Chevrolet kolme ideeautot, lisaks veel Traxi ja Groove’i ning palus hääletada oma lemmiku poolt. Võitis, nagu Sparki järgi arvata võitegi, Beat.

Odavaima Sparki hinnaks teatatakse 129 980 krooni, kuid välja on kuulutatud ka sooduspakkumine, mis tähendab, et autot saab osta 119 900 krooni eest. Soodushinnaga Spark pole siiski Eesti odavaim auto, Dacia Logani saab veel väiksema summa eest. Kolmiku Citroën C1, Toyota Aygo ja Peugeot 107 esindajad maksavad aga rohkem nagu ka Kia Picanto ja Suzuki Alto.

Tavahinnakirja aluseks võttes maksab kõige kallim Spark 186 240 krooni. 1,2liitrise mootoriga tippmudeli varustuses leiduvad nii valuveljed, kliimaseade kui näiteks ka parkimisandurid.

Baasmudel esineb oluliselt tagasihoidlikumalt, hinnas ei ole raadiotki, rääkimata muudest mugavustest, kuid samas väärib kiitust turvavarustuse eest. Nii saab ka baasmudeli ostja juhi- ja kaassõitja eesmised ning külgmised turvapadjad, samuti turvakardinad. Tähelepanuväärne on ka viieaastane või 150 000 km garantii.

Ruumikas sisemus

Sparki äärmiselt julge ja jõuline kujustus ei ole tulnud aga praktilisuse arvelt. Näiteks paistab Spark eemalt kolmeukseline, kuid tegelikult leidub uksi siiski viis: tagumiste käepidemed paiknevad akna kõrgusel nagu näiteks Honda Civicul.

3,6meetrine Spark mahutab neli inimest mugavalt. Jah, tõepoolest ka tagaistmel on ruumi piisavalt, kaasa aitab võimalus lükata jalad esiistmete alla. Teoorias leidub istekohti koguni viiele, kuid tagaistmele kolme inimese pressimine tundub olevat n-ö normaalmõõtu täiskasvanute puhul küll ilmvõimatu.

Näidikuplokk on omaette vaatamisväärsus, Chevrolet ütleb selle olevat inspireeritud mootorratta „kelladest”. Vasakul asub suur spidomeeter, paremal ekraan, kus näha tahhomeetri näit, kütuse kogus paagis ja reisiarvesti näidud. Kõrgematel varustustasemetel nagu ka prooviauto, saab näiteks raadiot reguleerida roolil olevate nuppude vahendusel.

Pakiruum mahutab 170 liitrit ning seda saab mõistagi istmete arvelt suurendada.

Maanteel müriseb

Mootoreid leidub valikus kaks, ühe ja 1,2liitrine, esimene arendab 68, teine 81 hobujõudu. Kütusekulu on neil kahel aga võrdne nii linnas, maanteel kui ka keskmiselt. Viimaseks teatab Chevrolet 5,1 liitrit sajale kilomeetrile.

Liitrise mootori musklitest jätkub linnaliikluses piisava reipusega liikumiseks küll. Veidi jätab soovida üleminek teiselt kolmandale käigule: kui minna kõrgemale käigule üle teise käigu n-ö mugavuspöörete lõpus, siis kolmandal pole veel piisavalt rammu. Maanteel möödasõitu plaanides tuleb muidugi arvestada pika hoovõtuga. Ka on sisemüra suurematel kiirustel vali.

Samas käitub Spark maanteesõidul äärmiselt stabiilselt, hüdraulilise võimendiga varustatud roolisüsteem pakub selle autoklassi kohta lausa erakordselt head tunnetust. Pehmepoolne, kuid mitte liiga „vedel” vedrustus tuleb mugavalt toime tee ebatasasustega.

Linnas, eriti kui tuleb manööverdada kitsastes oludes, on Spark parimas sõiduvees. Nähtavus on hea ning väikesed mõõtmed lubavad pugeda ka kitsamatesse parkimispaikadesse.

omanäolise välimusega asjalik linnaauto, mis käitub ka maanteel stabiilselt ja usaldusväärselt.

Hind ja varustus

Disain

Sõitjateruum

Mootor ja jõuülekanne

Sõiduomadused

Tehnilised andmed
Hind129 980 krooni
MootorR-4, otto, 995 cm³
Võimsus50 kW (68 hj) 6200 p/min
Pöördemoment93 Nm 4800 p/min
Käigukastviiekäiguline manuaalkäigukast
Tippkiirus154 km/h
Kiirendus15,5 s
Kütusekulu6,6/4,2/5,1 l / 100 km
Hooldevälp15 000 km
Varustus
ABSolemas
ESPolemas
Roolivõimendiolemas
Kesklukustusolemas
Konditsioneerolemas
Istmesoojendusolemas
Valueveljedolemas
Cd-mängijaolemas
El. aknad0
Turvapadjad8
Otsing salvestatud.
Edaspidi leiad selle otsinguväljalt.