Mazda tegi pehmema „kuue”
disain, mugavamaks timmitud vedrustus, sõiduomadused tervikuna pisinüansid roolitunnetusega
Uuendatud Mazda6 peamine erinevus eelkäijast tuleb välja auklikul teel, äsja Eestis müügile jõudnud mudel sõidab seal mugavamalt.
Mazda6 välised uuendused ei pruugigi kohe silma hakata, sest midagi radikaalset ju tõepoolest ei tehtud. Uus on näiteks kaitseraud, millelt „peegeldub” radiaatorivõre viisnurkne kujustus, samuti esi- ja tagatuled ning udulaternad. Mitmete kujustuselementidega, näiteks suurem logo, teistsugune radiaatorivõre, eristatakse tippvarustuses mudel teistest.
Sisemusele lisavad hinnalisust kroomraamistuse saanud nupud, kuid, mis tähtsamgi neist ja veel mõnedest pisiasjadest, lihtsamaks on muudetud kasutajaliides roolilt erinevate funktsioonide juhtimiseks. Nupud pole enam otstarvetega üle koormatud ja võimalustes orienteerumine on seega lihtsam.
Nüüd pakub ka Mazda suunatulede mugavuslülitust: piisab kangi puudutusest, et tuled vilguksid kolm korda. Võimalustesse lisandusid tõusul kohaltvõtuabi (auto ei vaju tagasi), äkkpidurdusel automaatselt süttivad ohutuled ning kurvi suunas pöörduvad esilaternad. Uue Mazda6 hinnad algavad 304 200 kroonist, mis tähendab, et baashinnas muudatust ei ole. Baasvarustusega pole Mazda6 kunagi koonerdanud ega koonerda nüüdki.
Endiselt hea juhitavusega
Sõidumugavus on uute amortisaatorite kasutuselevõtuga ning mitmete väiksemate muudatustega auto vedrustussüsteemis endisest suurem. Kui sportlikkust mõõta vedrustusjäikusega, siis võib uues „kuues” täheldada küll järeleandmisi, kuid vahetut ja stabiilset sõiduelamust pakub see endiselt.
Ehkki roolitunnetust parendati uue juhtarvuti kasutuselevõtuga, leidub selles osas veel arenguruumi. Eriti puudutab see pikki laugeid kurve maanteekiirusel. Sõidumüra osas kuulub Mazda6 klassi keskmike hulka, täpsemalt – tagaistujateni kostev veeremüra võiks olla vaiksem.
Uudiseks Mazda6 pardal on ka kaheliitrine otsepritsega bensiinimootor, mis arendab 155 hobujõudu ja lubab keskmiseks kütusekuluks 6,9 liitrit sajale kilomeetrile. Mootor pakub viimistletud käiguomadusi ja piisavat sitkust ka möödasõitudeks. Kütusekulu vähendamise eemärgiga käidi üle ka diiselmootorid.
kõrgel tasemel pereauto, mille uuenduskuur polnud küll suur, kuid igal juhul vajalik.
Hind ja varustus
Disain
Sõitjateruum
Mootor ja jõuülekanne
Sõiduomadused
Tehnilised andmed |
---|
Hind332 600 krooni |
MootorR-4, otto, 1999 cm³ |
Võimsus114 kW (155 hj) 6200 p/min |
Pöördemoment193 Nm 4500 p/min |
Käigukastkuuekäiguline manuaalkäigukast |
Tippkiirus217 km/h |
Kiirendus10,0 s |
Kütusekulu9,6/5,3/6,9 l / 100 km |
Hooldevälp20 000 km |
Varustus |
---|
ABSolemas |
ESPolemas |
Roolivõimendiolemas |
Kesklukustusolemas |
Konditsioneerolemas |
Istmesoojendusolemas |
Valueveljedolemas |
Cd-mängijaolemas |
El. aknad4 |
Turvapadjad8 |