BMW 5. seeria seadis lati veel kõrgemale
sõiduomadused; ökonoomne, kuid võimas mootor; disain; baas- ja lisavarustus liiga häälekas vedrustus, valged laigud navigatsioonisüsteemi kaardil
Neile, kes eelistavad head autosõitu lihtsalt ühest kohast teise kulgemisele, on iga päev BMW 5. seeria roolis pühapäev.
Ilma igasuguste liialdusteta: uus 5. seeria ühendab esindusliku sedaani väljapeetuse ja juhile autosõiduelamuste pakkumise seninähtust parimal moel. Tõesti, eks samade argumentidega püüdsid võluda (ja võlusidki) sama mudeli varasemadki põlvkonnad, kuid uus auto liikus mõlema omaduse kombineerimisel veel sammu või kaks edasi.
Välimus joonistati atleetlikumaks, kuid seda mitte musklitega uhkustamise mõttes. Uus „viies” on trimmis, kuid mitte punnis: kerejooned kõnelevad pigem kiirusest kui toorest jõust. Olgu lisatud, et näiteks proovitud 530d-s leidub siiski mõlemat.
Praktikas veel parem kui teoorias
Selle reaskuuese diisli omadused paistavad paberil 6,2liitrise keskmise kütusekulu taustal eriti hiilgavad: 245 hobujõudu, 540 njuutonmeetrit ja kiirendusaeg 0–100 km/h 6,3 sekundit. Sõidus lisanduvad veel äärmiselt viimistletud käigu- ja akustilised omadused, paindlikkus ning vajadusel plahvatuslik jõud.
Mootorivalikus leidub muidugi teisigi võimalusi, mis jäävad 204 ja 407 hobujõu vahemikku. Kolmandas kvartalis lisandub supersäästlik, viieliitrise keskmise kuluga 520d.
Kaheksakäiguline automaatkäigukast (lisavarustus, standardvarustuses kuuekäiguline manuaal) vahetab käike kiiresti ja sujuvalt ning ajastab lülitused perfektselt. Kas kaheksa käiku pole ehk liiga palju, võib mõni küsida. Vähemalt kombinatsioonis selle diisliga mitte. Vahetusi ei pane juht tähele ja ülekanded lubavad mootori omadusi, peetagu silmas siis säästlikkust või sportlikkust, eriti laialdaselt ära kasutada.
Sisemüra jääb äärmiselt madalaks maanteetempolgi (prooviautol olid lamellrehvid), rääkimata linnakiirustest. Sõidutunnetus kuulub tippklassi, võimaldades nii pingevaba minekut kui peaaegu et sportautolikult täpset juhitavust. Lisavarustuses leidub süsteem Adaptive Drive, mis seadistab amortisaatoreid ja stabilisaatorvarbu vastavalt sõiduoludele ja/või juhi soovidele.
Aukliku teega saab mugavusseades 5. seeria tõesti meeldivalt hakkama, kuid vedrustus tekitab, eriti kui tuleb ebatasasustel pidurdada ning auto raskus kandub rohkem esiteljele, vaikset, kuid siiski liiga kuuldavat klobinat.
Palju võimalusi
Sõitjateruumi viimistlus ja materjalid kuuluvad ootuspäraselt kõrgklassi. Nagu BMW-l traditsiooniks on paljude funktsioonide juhtimine koondatud iDrive’i, kuid esmatähtsatele seadistustele pääseb ligi ka otseteid pidi. Nuppe leidub seepärast üsna palju, kuid ega seadistusvõimalusigi vähe ole.
Kokkuvõttes näib olevat siiski leitud mõistlik kompromiss: nupud jäävad hoomatavaks ning iDrive ei nõua eksitavalt sügavale menüüdesse kaevumist. Navigatsioonisüsteem saab küll hästi hakkama Tallinnas (teistes linnades ei proovinud) ja teab ka suuremaid maanteid, kuid väiksematest maateedest pole sel aimu.
Esiistmetel leidub mõnusalt ruumi ja kui need keskmist kasvu juhi ja kaassõitja järgi paika reguleeritud, mahub nende seljagi taha mugavalt. Pakiruumi mahuks teatab BMW 520 liitrit.
Enne eespool mainitud 520d tulekut on baasmudeliks 523i oma 655 000kroonise hinnaga. Baasdiisliga mudel tuleb sellest 10 000 krooni odavam. Põhivarustus sisaldab kõike vajalikku, erilisemast olgu mainitud lisatasuta hooldused viie aasta jooksul või läbisõiduni 100 000 kilomeetrit.
Lisavarustuse nimekiri näib aga suisa lõputu: näiteks võib sealt valida parkimist hõlbustava süsteemi, mis kaameraid ja arvutigraafikat kasutades loob ekraanile auto „pealtvaate”, hõlbustades manööverdamist, või auto automaatset peatamist ja kohaltvõttu võimaldava adaptiivse kiirushoidiku või ka öövaatlusseadme.
soliidne sedaan, mis pakub esmaklassilist juhitavust kombineerituna mugavusega, tipptasemel mootoreid ning rikkaliku varustust.
Hind ja varustus
Disain
Sõitjateruum
Mootor ja jõuülekanne
Sõiduomadused
Tehnilised andmed |
---|
Hind813 700 krooni |
MootorR-6, diisel, 2993 cm³ |
Võimsus180 kW (245 hj) 4000 p/min |
Pöördemoment540 Nm 1750–3000 p/min |
Käigukastkaheksakäiguline automaatkäigukast |
Tippkiirus250 km/h |
Kiirendus6,3 s |
Kütusekulu7,8/5,3/6,2 l / 100 km |
Hooldevälpnäidiku järgi |
Varustus |
---|
ABSolemas |
ESPolemas |
Roolivõimendiolemas |
Kesklukustusolemas |
Konditsioneerolemas |
Istmesoojendusolemas |
Valueveljedolemas |
Cd-mängijaolemas |
El. aknad4 |
Turvapadjad12 |