Cayenne Turbo: briljantidega sepavasar

võimas mootor, kiirus, juhitavus, seadistamis- ja varustusvõimalused hind

Kui Porsche Cayenne Turbo oma 500 hobujõuga virutab, ei tahaks haamri ja alasi vahel olla.

4,8liitrine kahe turboga varustatud V-8 lennutab Porsche maastikuauto paigalt sajakilomeetrise tunnikiiruseni 4,7 sekundiga. Kuid juht ei tunne end sugugi nagu istuks ta kahurist välja tulistatud mürsu seljas, veel vapustavam plahvatuslikust jõust on viis, millised võimalused pakub Porsche juhile selle ohjeldamiseks. Siingi peab võrdlus sepa tööga paika, sest ega too viha pärast rauda tao, sellest peab ikka midagi valmima.

Muidugi oleks liialdus öelda, et Cayenne sõidab nagu sportauto. Ei sõida, selleks napib 2,2tonnisel mürakal elavust ning keerukas aktiivvedrustus (muudetava jäikusega amortisaatorid, reguleeritavad stabilisaatorvarvad) muudab ta veidi steriilseks, kuid maastikuautodest parimaid asfaldisõiduomadusi pakub see küll. Cayenne Turbo kaldub kurvides minimaalselt, tuleb hiilgavalt toime 2,2tonnise tühimassi peitmisega ja võimaldab selle autotüübi kohta erakordset sõidutunnetust.

Veojõudu vahendab ratastele kaheksakäiguline automaatkäigukast Tiptronic S, mis vahetab kiiresti, sujuvalt ja suudab toetada ka pidurdusi, vahetades käike juhile loogiliselt ja ootuspäraselt alla. Muide, 278 km/h tippkiiruse saavutab Cayenne Turbo kuuenda käiguga.

Erinevalt varasemast mudelist pole uuel Cayennel enam aeglustit, selle asemel tehti esimene käik n-ö pikem. Küll on aga võimalik häälestada maastikusõiduprogramme valides auto maastikusõiduks: mis kõige karmimal juhul tähendab täielikult lukustatud nelikveo südameks olevat mitmekettalist sidurit ja tagadiferentsiaali. Mõistagi seadistatakse elektroonilised juhiabid maastikusõbralikuks, näiteks ABS lubab teatud olukordades ratastel blokeeruda jne.

Auklikul teel saab Cayenne Turbo rahuldavalt hakkama, 20tollistele velgedele tõmmatud madala profiiliga rehvid muidugi hõljuvat kulgemist ei võimalda, kuid reguleeritav vedrustusjäikus suudab rabedust kompenseerida.

Sõidumeeleolu loomisel täidab olulist rolli V-8 hääl, mis sõltuvalt sõiduviisist ulatub hästi summutatud müdinast varjamatult vägivaldsete möireteni.

Rohkem ruumi

Välimuselt kuulub Cayenne selgelt Porsche perekonda, sisemus tuleb tuttav ette neile, kes sõitnud Panameraga. Samasugune illuminaatorilaadne näidikuplokk ning lai, palju nuppe mahutav keskkonsool. Pealkirjas mainitud briljandid on muidugi ülekantud tähenduses, kuid sõitjateruumi kvaliteet ja materjalid kuuluvad vaieldamatult tippklassi.

Porsche ei ole läinud kaasa noobelmarkidele omase keskse juhtnupu, millegi arvutihiire sarnase, kasutamisega. See meeldib neile, kes eelistavad funktsioonide juhtimiseks otseteid ja sellest johtuvat tehnokraatlikku sisekujundust, ei meeldi aga sõitjatele, kes peavad nupumüriaadi eksitavaks ning eriti ei kruti vedrustuse jäikust, ei muuda kliirensit, ei häälesta autot sportrežiimi või maastikusõiduks. Neid ja paljusid teise võimalusi Cayenne pakub.

Eelmise Cayenne’i üheks puudujäägiks oli napp ruum tagaistujatele, uue pikem telgede vahe ning suures ulatuses edasi tagasi liigutatav iste lahendasid probleemi. Ruumi leidub seal piisavalt ning ka pakiruum (670 l) mahutab rohkem kui piisavalt.

Varustusvõimalused on teadagi ulatuslikud, sisaldades nii elementaarset kui ka pakkudes võimalusi timmida auto väga täpselt enda vajadustele. Hinnad algavad 870 000 kroonist, selle eest 300hobujõulise Cayenne, valikus leiduvad veel lisaks sellele ja Turbole 400hobujõuline Cayenne S, diisel ning hübriid.

Kergem ja ökonoomsem

Porsche vähendas kogu Cayenne’i versioonivaliku kütusekulu. Selles osas on muidugi suurmeistriks hübriid oma 8,2liitrise keskmise kuluga, mis paistab eriti säravana 380 hobujõu ja 6,5sekundilise 0–100 km/h aja taustal. Absoluutnumbrites võetuna on muidugi diisel säästlikum, 7,4 liitrit sajale kilomeetrile, kuid võimsust on sel 140 hobujõudu vähem ning kiirendusaeg 1,3 sekundit tagasihoidlikum.

Nii kütusesäästu kui ka elavama juhitavuse taga on muuhulgas kaalusääst, näiteks Cayenne Turbo kaalub eelkäijast 185 kg vähem. Säästa aitavad ka mootori peenhäälestatud soojenemisprotsess, automaatne start-stopp ning veel mitmed meetmed.

Uue Porsche Cayenne’i tehnilisest küljest kirjutas Autoleht rohkem 31. märtsil.

kiire ja hästi juhitav maastikuauto, mille soetamine pole odav.

Hind ja varustus

Disain

Sõitjateruum

Mootor ja jõuülekanne

Sõiduomadused

Tehnilised andmed
Hind1,8 milj krooni
MootorV-8, otto, 4806 cm³
Võimsus368 kW (500 hj) 6000 p/min
Pöördemoment700 Nm 2250–4500 p/min
Käigukastkaheksakäiguline automaatkäigukast
Tippkiirus278 km/h
Kiirendus4,7 s
Kütusekulu16,2/8,8/11,5 l / 100 km
Hooldevälpnäidiku järgi
Varustus
ABSolemas
ESPolemas
Roolivõimendiolemas
Kesklukustusolemas
Konditsioneerolemas
Istmesoojendusolemas
Valueveljedolemas
Cd-mängijaolemas
El. aknad4
Turvapadjad8
Otsing salvestatud.
Edaspidi leiad selle otsinguväljalt.