Igamehesportautode tippklass: Renault Megane RS
disain, kiirus, juhitavus rivaalidest kallim
Renault Megane RS tõestab ringrajal, et tal on muidki võlusid peale vapustava disaini. Ennekõike kiirust, väga palju kiirust.
250hobujõuline RS on tõepoolest nii trimmis nagu tema kerejooned lubavad ja valmis tegudeks, millest jutustavad spoilerid, kerelaiendid, 19tollised rehvid ja madala profiiliga (235/35 ZR 19) rehvid. Valmis lööma troonilt Volkswagen Golf GTI.
Audru ringraja lühikesel lõigul saavutas GTI mullu ajaks 43,9 sekundit, Megane kihutas ringi Autolehe testis 42,8 sekundiga. Mõlemaga on sõidetud meeles pidades asjaolu, et testiks loovutatud auto peab kindlasti terveks jääma: ei mingeid üle äärekivide lõikamisi ega riske. See stiil ei tähenda aga sugugi aeglast sõitu, Megane’i RSi spidomeeter näitas sirge lõpus 160 km/h ja ega kurviski venima pea, lihtsalt jätma suurema turvavaru.
Tänaval peaaegu kuuldamatult töötanud kaheliitrine turbomootor mootor laseb kõrgetel pööretel kuuldavale kohina, mis kindlasti juhi kuklakarvad püsti tõstaks, kui kiirendus just samal ajal pead ja kaela vastu istet ei litsuks. Et 340njuutonmeetrisest pöördemomendist on 80 protsenti saadaval juba 1900l pöördel (tipp 3000ndel), tähendab see veojõu jagunemist laia pööretevahemikku ning ühtlaselt jõulist kiirendust.
Hästi tunnetatav
Täpne ja hea tunnetusega rool (elektriline võimendi töötab tõesti suurepäraselt) laseb täpselt mõista autoga toimuvat, vedrustus ja rehvid kleebivad auto asfaldile, Brembo pidurid peavad probleemideta vastu ka karmi kohtlemise, võimaldades tõhusat mahapidurdust nõelasilmas ja kergemat korrigeerimist kiirete pöörete eel. Vedrustus töötab meeldivalt progresseeruvalt: auto kaldub kurvides arusaadaval, kontrollitud moel. Võrreldes tava-Megane Coupega on jäigemad nii vedrud kui ka amortisaatorid ning eesmine stabilisaatorvarb jämedam.
Käiguvahetust aitab lisaks tahhomeetrile ajastada helisignaal, mis kõlab hetk enne pööretepiiriku sekkumist, andes täpselt aega käiguvahetuseks.
Prooviauto polnud ülisportlikus Cup-varustuses, mis tähendab, et tal puudus piiratud libisemisega diferentsiaal ning vedrustuski polnud kõige-kõige sportlikum. Nende mõlemaga oleks kindlasti mõnegi sekundikümnendiku veel kärpinud, kuid tänavasõit olnuks üsna piinarikas.
Kiirenduskatsel tekkisidki stardimomendil raskused jõu maha panemisega, sellest räägib 0–60 aeg 3,4 sekundit – RS kas tõmbas rattad ringi või polnud kiirendus piisavalt jõuline kaape vältimiseks madalate pöörete tõttu. Kui aga pidamine saavutatud, spurtis vägagi jõuliselt. Tunnet kinnitab aeglasele stardile järgnenud 0–100 km/h aeg 6,9 sekundit. Tehaseandmetes märgitakse 6,1 sekundit 0–100 km/h ajaks.
Rivaalidest kallim
Kõige eelneva taustal ei oota vist keegi, et Megane RS-iga oleks mugav auklikul teel sõita. Ei ole tõesti. Rehvimõõdult oli prooviauto üsna ekstreemne, kes ringiaega taga ei aja, saab rehvi- ja veljevalikus järeleandmisi tehes võita kindlasti juurde mugavust ning küllap kahandada ka sõitjateruumi kostvat veeremüra.
Kui Recaro sportlikud esiistmed välja arvata, jäävad sisemuses nn spordielemendid meeldivalt tagasihoidlikuks, isegi rool on ümmargune, mitte alt lapik nagu viimasel ajal tavaks. Tõsi, selle n-ö keskkohta tähistab tikand, mida n-ö tavaautodel üldiselt ei kohta.
Uudne on seade Renault Sport Monitor, mis kuvab mootori olulisemaid näitajaid, piki- ja külgkiirendust, mõõdab ja salvestab näiteks 0–100 km/h aja ning võimaldab muuta gaasipedaali seadistust sportlikult järsust talvesõiduks sobivalt pehmeks. Seadistada saab ka stabiilsuskontrolli: tavapärane, mõningast libisemist võimaldab sportlik või täiesti välja lülitatud.
Tagaiste on kasutatav kahe agaga – juba keskmist kasvu sõitjale napib pearuumi ning esiistme tala tõttu ei saa jalalabasid selle alla lükata.
Otsestest rivaalidest on Megane RS kallim, makstes 419 900 krooni, seda on 27 000 krooni rohkem kui küsitakse 210hobujõulise Golf GTI ja 13 000 rohkem kui tuleb maksta 260hobujõuline Mazda3 MPS-i eest. Odavamalt saab ka Focus ST, Focus RS mängib oma 305 hobujõuga juba järgmises liigas ja on ka kallim.
kiire igamehe-sportauto kõige paremas tähenduses, kuid natuke kallivõitu.
Hind ja varustus
Disain
Sõitjateruum
Mootor ja jõuülekanne
Sõiduomadused
Tehnilised andmed |
---|
Hind419 900 krooni |
MootorR-4, otto, 1998 cm³ |
Võimsus184 kW (250 hj) 5500 p/min |
Pöördemoment340 Nm 3000 p/min |
Käigukastkuuekäiguline manuaalkäigukast |
Tippkiirus250 km/h |
Kiirendus6,1 s |
Kütusekulu11,5/6,7/8,4 l / 100 km |
Hooldevälpnäidiku järgi |
Varustus |
---|
ABSolemas |
ESPolemas |
Roolivõimendiolemas |
Kesklukustusolemas |
Konditsioneerolemas |
Istmesoojendusolemas |
Valueveljedolemas |
Cd-mängijaolemas |
El. aknad2 |
Turvapadjad4 |