Audi lipulaevaga Eesti teedel

disain, sõiduomadused, varustusvõimalused, tehnika aeg-ajalt esinevad nõksatused käiguvahetustel, sisemüra karedal teekattel.

Uus Audi A8 on Autolehes ühe testivõidu juba saavutanud, kuid seda Saksamaa oludes. Proovisime auto järele ka Eesti teedel.

Uue A8 puhul on valida kahe mootori vahel: 4,2liitrine ottomootor teeb 372 hobujõudu ning ümardatuna sama töömahuga diisel 350 hobujõudu. Esimene maksab 1,4 ja teine 1,5 miljonit krooni. Põhivarustusnimekiri sisaldab kõike vajalikku, kuid jätab võimaluse kulutada lisadele veel sadu tuhandeid kroone ja seada auto pisimgi nüanss enda meele järgi.

Nii kerkis näiteks prooviauto 1,4 miljoni kroonine baashind 1,8-le. 51 000 krooni lisas puutetundliku pinnaga multimeedia- ja seadistuskeskus MMI, 44 000 krooni 19tollised valuveljed, loetelu saaks jätkata veel pikalt näiteks öövaatlusseadmega, pikivaheradari, adaptiivse kiirushoidiku, tagaistujate meelelahutuskomplektiga, täielikult LEDidel töötavate esilaternatega ja palju muuga.

Muide, LED esilaternate juures on põhjamaiste olude tarvis eriti nutikalt lahendatud jahutuse-soojenduse probleem. Kaitsmaks valgusdioodide mikroskeeme ülekuumenemise eest (taluvad kuni 120 kraadi, aga nende ümbruses võib tõusta temperatuur 150ni), paigaldati neile eraldi jahutusventilaatorid. Kuum õhk juhitakse esilaternate klaasile, mistõttu need ei jäätu talvel. Tavapärase laterna põlemisel eraldub nii palju soojust, et sellest piisab üldjuhul tuleklaasi puhtana hoidmiseks, LEDi puhul aga mitte.

Kirjuta sõrmega

Ütlematagi selge, et Audi lipulaeva sõitjateruumi materjalides, kujunduses ja kvaliteedis pole mingeid järeleandmisi tehtud. Absoluutne tipptase. Mõistagi leidub 5,1meetrises ja kolmemeetrise telgede vahega esindusautos ruumi nii esi- kui tagaistmel rohkem kui piisavalt.

Kasutusmugavust suurendab MMI-le lisatud puutetundlik minitahvel, millele saab näpuga kritseldada koha nime, kuhu navigatsioonisüsteem peaks juhatama. Jääb ära tüütu ja liikluselt tähelepanu kõrvale tõmbav tähthaaval nime sisestamine. Häälkäsklusi saab muidugi ka anda, aga see koht ei pruugi olla sugugi Walesi Llanfairpwllgwyngyllgogerychwyrndrobwyll-llantysiliogogogoch, et nimetuse õige hääldusega jänni jääda. Kui olete tahvlikesele kritseldanud paar-kolm esimest tähte, pakub süsteem juba ise sobivaid kohanimesid.

Manööverdab ülihästi

Linnasõidus üllatab A8 manööverdamisvõimega. Auto on küll suur, kuid suudab ringi keerata üsnagi ahtais tingimustes ning pressida läbi kitsastest pööretest. Pöörderingi läbimõõduks teatab Audi 11,4 meetrit, mida on vaid 0,8 meetrit rohkem kui näiteks tillukesel Fiat 500-l.

372hobujõuline bensiinimootor on nii viimistletud käiguga ja summutatud, et võiks arvata, et A8 liigub tahtejõul. Keskmine kütusekulu on tootja teatel 9,5 liitrit sajal kilomeetril ning aeg 0–100 km/h 5,7 sekundit. Mootori sujuvat käiku häirib mõnevõrra kaheksakäiguline automaatkäigukast, mis kostitab käiguvahetustel sõitjaid vahetevahel veidrate nõksatustega.

Tänu alumiiniumkerele on õnnestunud teha suuruse ja klassi kohta kerge auto – tühimass on kõigest 1,8 tonni. Sõiduomadustes annab see muidugi igati positiivselt tunda: A8-t ei pea sugugi nautima vaid tagaistmel.

Muidugi ei ole siinkohal silmas peetud mingit arutut kihutamist: pikk teekond on seda nauditavam, mida paremini on tunnetatav ja mõistetav auto käitumine. Prooviautole olid lisavarustusest valitud 19tollised sportlikud (255/45) rehvid, mis just pinnatud kattel andsid endast häälega märku. Võrreldes tavalise keskklassi autoga oli A8 nendegagi vaikne, kuid esindusautode seas jättis veidi norimisruumi.

Kõigil neljal rattal õhkvedrustus. A8 saab häälestada eelprogrammeeritud automaat-, mugavus- või sportrežiimi, kuid saab teha ka täiesti oma seadistuse. Reguleeritavad on gaasipedaali tundlikkus, vedrustuse jäikus, käiguvahetusloogika, turvavöö pinguti ning kui lisavarustusest valitud, siis ka muutuva võimenduse ja kiirusega rool ning tagarataste, nagu Audi seda nimetab, sportdiferentsiaal. Mõistagi on A8 nelikveoline, keskdiferentsiaal jagab veojõudu tavaoludes esi- ja tagarataste vahel suhtes 40 : 60.

Luksusautode tippklass, millele on võimalik midagi ette heita vaid luubiga otsides.

Hind ja varustus

Disain

Sõitjateruum

Mootor ja jõuülekanne

Sõiduomadused

Tehnilised andmed
Hind1 438 000 krooni
MootorV-8, otto, 4163 cm³
Võimsus273 kW (372 hj) 6800 p/min
Pöördemoment445 Nm 3500 p/min
Käigukastkaheksakäiguline automaatkäigukast
Tippkiirus250 km/h
Kiirendus5,7 s
Kütusekulu13,3/7,2/9,5 l / 100 km
Hooldevälpnäidiku järgi
Varustus
ABSolemas
ESPolemas
Roolivõimendiolemas
Kesklukustusolemas
Konditsioneerolemas
Istmesoojendusolemas
Valueveljedolemas
Cd-mängijaolemas
El. aknad4
Turvapadjad8
Otsing salvestatud.
Edaspidi leiad selle otsinguväljalt.