Tugev tervik
mugav vedrustus, praktiline, pikk garantii uuemate konkurentide kõrval igavavõitu
Kolme aasta eest turule tulnud Hyundai i30 läbis kerge värskenduskuuri – head autot palju ei muudetud.
i30-le on algusest peale olnud raske midagi ette heita: viisakas disain, piisavalt ruumi, mugav sõit, korralik varustus ja mõistlik hind üheskoos pika garantiiga on Eestiski paljud praktilise meelega ostjad just Hyundai omanikeringi suunanud. Õigupoolest ei erinegi värskendatud mudel endisest eriti palju. Kuigi suurem jagu muudatusi puudutavad just disaini, ei tee tavaline inimene, kes pole Hyundai müügimees, arvatavasti neil tänaval üldse vahet. Tähelepanelikult vaadates leiab nüüd müügile jõudnud mudelilt näiteks uued esituled, iluvõre, küljekarbid ja kaitserauad. Sellega kasvas paari sentimeetri võrra ka auto üldpikkus.
Sõitjateruum näib esmapilgul samuti samasugune, kuid väikeseid detaile on siiski välja vahetatud. Näiteks käigukanginupp on nüüd suurem ja kandilisem ning näidik soovitab juhile, millal vahetada käiku. Vähesel määral paranes baasvarustus: sellesse lisandusid udutuled ja reisiarvesti, paremale Comfort-varustustasemele saab juurde osta roolilt juhitava pikivahet hoidva kiirusehoidiku.
Muus osas on tegemist n-ö vana tuttava i30-ga, mille mootorivalik, vedrustus, käigukastid ning ökoversioonid Blue Drive on ikka endised. 1,6liitrine universaalkerega proovisõiduauto kuulus samuti Blue Drive’I seeriasse ning näitas end igati heast küljest: autol on jaksu küll, et saada hakkama ka maanteel ning keskmiseks kütusekuluks peetakse 5,9 l ja linnas 7,3 liitrit saja kilomeetri kohta. Meil kiskus viimane küll liitri võrra kõrgemaks, kuid siin võib ajada süü palavaga pidevalt töötanud kliimaseadme kaela, mis ei lubanud ka „idle and go” ehk start-stop-süsteemil rakenduda.
i30-l on endiselt alles kõik alguses mainitud tugevused, kuid karta võib, et järgmise paari aasta jooksul neist päris ei piisa, et saada vastu hiljem esitletud rivaalidele. Kui panna Hyundai kõrvale kas või uus Opel Astra (mille universaalist kirjutame paar lehekülge eespool), näib i30 juba liiga konservatiivsena. Ehk tegelikult oleksid võinud uuendused olla vabalt ka veidi radikaalsemad.
korralik kompaktne pereauto, mis ei torka silma, ent on igas mõttes heal tasemel.
Hind ja varustus
Disain
Sõitjateruum
Mootor ja jõuülekanne
Sõiduomadused
Tehnilised andmed |
---|
Hind249 900 krooni |
MootorR-4, otto, 1591 cm³ |
Võimsus93 kW (126 hj) 6200 p/min |
Pöördemoment154 Nm 4200 p/min |
Käigukastviiekäiguline manuaalkäigukast |
Tippkiirus192 km/h |
Kiirendus11,5 s |
Kütusekulu7,3/5,1/5,9 l / 100 km |
Hooldevälpnäidiku järgi |
Varustus |
---|
ABSolemas |
ESPolemas |
Roolivõimendiolemas |
Kesklukustusolemas |
Konditsioneerolemas |
Istmesoojendusolemas |
Valueveljedolemas |
Cd-mängijaolemas |
El. aknad4 |
Turvapadjad8 |