Ibiza sai trumpe juurde

sõiduomadused, säästlikud mootorid, suur pakiruum, DSG-võimalus jalaruum tagumisel istmel, tippversioonid kallivõitu

Seat Ibiza mudelivalikus on tehtud mitu meeldivat muudatust: nüüd saab seda osta universaalkerega, sportlikus Cupra-versioonis ning garantiiaega on pikendatud kahe aasta võrra.

Cuprast kirjutame lähemalt mõnes järgmises numbris, esmalt aga laiemale rahvahulgale mõeldud universaalist: Seati keeles mudelist Ibiza ST, ehk Sports Tourer. Sporti pisikeste mootoritega Ibizaga just tegema ei kipuks, ent pagasit mahub sellesse tõesti varasemast enam. Et pakiruumi kasvatada, venitati kogu autot 18 cm pikemaks ning võideti nii juurde ligi 140 liitrit: kokku kasvas maht 430 liitrini, ehk selle klassi auto kohta enam kui hästi. Muuseas, seda on ka peaaegu 100 liitrit enam kui Leonis. Mõistagi saab tagumiste istmete seljatoed kahes osas ka alla kallutada.

Praktilisuse osas ST päris puhaste paberitega siiski ei pääse: pakiruumi laiendamisel jääb selle põhja kõrge aste ning alles on ka miinus, mida luukpärakerega Ibizale kõige enam ette heitsime. Nimelt on tagumisel istmel sõitjatel endiselt jalgadel kitsas juba keskmist kasvu juhi-kaassõitja korral.

Uued mootorid

Ibiza ST mootorivalik on enam kui esinduslik, seda vähemalt praeguse aja võtmes, kus esikohal on säästlikkus ja loodussõbralikkus. Ükski bensiinimootor ei nõua keskmiselt üle kuue liitri ning diislitest januseim saab hakkama vaid 4,5 liitriga 100 kilomeetri kohta, Ecomotive-versioon aga lausa 3,6 liitriga. Proovisime valiku võimsamaid 1,6liitrist diislit ning 1,2liitrist TSI-bensiinimootorit (mõlemad 105 hj). Diisel on üllatavalt vaikne, kuid kolme silindriga TSI seevastu oodatust veidi lärmakam, jõudu jätkub küllaldaselt mõlemal. Esialgu on üsna harjumatud käigukasti ülekanded: linnas on paras kasutada maksimaalselt kolmandat käiku, sest neljandaga kukuvad pöörded juba 1200 juurde ja jõud kaob ning maanteel piirkiiruse juures kulgeb diisel 1800 pöördel. Vedrustus ja roolisüsteem on hästi õnnestunud, sõit on mugav ning kaugeltki mitte väikeautolikult närviline.

Ibiza ST hinnad algavad 165 990 kroonist (1,2 bensiin) ning tõusevad DSG-käigukastiga TSI puhul 250 000 kroonini, odavaima diisli (1,2) saab 216 000 ning DSG-kastiga 1,6liitrise mootoriga samuti 250 000 krooniga. Baashinnale võiks siiski 10 000 – 15 000 krooni juurde leida ning osta Reference- asemel Style-varustuses auto, siis saab kaasa juba konditsioneeri, tagumised elektriaknad, kiirushoidiku, multifunktsionaalse rooli jm.

asjalik väike pereauto, mis pakub ostuhinnale küllaga vastet.

Hind ja varustus

Disain

Sõitjateruum

Mootor ja jõuülekanne

Sõiduomadused

Tehnilised andmed
Hind249 990 krooni
MootorR-4, diisel, 1598 cm³
Võimsus77 kW (105 hj) 4400 p/min
Pöördemoment250 Nm 1500 p/min
Käigukastviiekäiguline manuaalkäigukast
Tippkiirus188 km/h
Kiirendus10,9 s
Kütusekulu6,0/3,7/4,5/l / 100 km
Hooldevälpteadmata
Varustus
ABSolemas
ESPolemas
Roolivõimendiolemas
Kesklukustusolemas
Konditsioneerolemas
Istmesoojendusolemas
Valueveljedolemas
Cd-mängijaolemas
El. aknad2
Turvapadjad8
Otsing salvestatud.
Edaspidi leiad selle otsinguväljalt.