Riiukukk

võimas ja hea häälega mootor, disain, varustus ebapraktiline, üsna kallis

Seat Ibiza sportversioon Cupra on nauditavalt ebakorrektne auto: kiire, silmatorkav ja haruldaselt valjuhäälne.

Aina rangemad normid ning areng ühtlaselt tugeva taseme poole tähendab seda, et uutel autodel jääb ühest küljest nõrku kohti aina vähemaks ning teisalt, et iseloomu pole neil samuti. Teinekord on isegi atraktiivseks mõeldud autod nii igavalt korrektsed, et kokkuvõtlikult võib tõdeda: „tugev tervik”. Aga juba järgmisel hetkel on see auto ka meelest läinud.

Ibiza Cupra esindab aga õiget vana kooli GTI vaimu. Ei mingit tagasihoidlikkust, ei mingit silmakirjalikkust. Suured veljed, erksinine värv ning rohked Cupra-kirjad nii sees kui ka väljas ütlevad, et see auto on kihutamiseks mõeldud ning kui gaasi vajutada, siis kriiskab mootor üle ka suitsupilve taustal kohaltvõtvast Kamazist. Cupra 1,4liitrine kompressor-turbomootor on küll vaid 1,4liitrine, kuid nagu TSI-del ikka, ei maksa kubatuurist ennatlikke järeldusi teha. 180 hj ning 250 Nm lennutavad pisikese taskuraketi „sajani” 7,2 sekundiga heli taustal, mis mõnel hetkel meenutab vanemate Subarute „boksereid”, teisel lausa suurt V-8t. Tõepoolest, nii kõlavat helitausta võib muidu leida vaid väga võimsatelt sportautodelt.

Ainsa variandina pakutav DSG-käigukast toimetab mõnusalt kärmelt ning seda saab juhtida ka roolilt. Sport-seadest võib ehk kasu olla ringrajal, kuid tavaliikluses käitub see üsna tüütult: hoiab pidevalt sees madalamat käiku ning pöördeid tarbetult kõrgel. Tavaseadeski suudab DSG käigu hetkega alla vajutada nii, et isu veelgi äkilisema spurdi järele ei teki arvatavasti kunagi.

Ibiza Cuprast ei maksa oodata universaalset autot, oma sirgjoonelisuses kõlbab see tõesti vaid siis, kui soovida väikest tigedat gaas-põhja-järsult-kurvi-autot. Tagumisel istmel ruumi kuigivõrd pole ning madala profiiliga rehvidel sportvedrustus tähendab vähegi kehvemal teel valulikku grimassi sõitjate näol. Maanteel hakkab ka kõrge müratase pikapeale närvidele käima. Ent kiirestisõitmiseks: väga tore auto!

Hind sel nii tore enam pole: 1,2TSI-ga võrreldes tuleb juurde maksta üle 100 000 krooni, 319 990kroonine hind on ka märksa kallim kui sama mootori-käigukastiga Škoda Fabia RSil. Tõsi, Škodal on veidi vaesem baasvarustus.

Cupra kiirendab, keerab ja pidurdab, nagu ühele korralikule GTI-le kohane. Ent igapäevatoimetusteks veidi väsitav.

Hind ja varustus

Disain

Sõitjateruum

Mootor ja jõuülekanne

Sõiduomadused

Tehnilised andmed
Hind319 990 krooni
MootorR-4, otto, 1390 cm³
Võimsus132 kW (180 hj) 6200 p/min
Pöördemoment250 Nm 1200-4500 p/min
Käigukastseitsmekäiguline robotkäigukast
Tippkiirus225 km/h
Kiirendus7,2 s
Kütusekulu8,3/5,3/6,4 l / 100 km
Hooldevälpteadmata
Varustus
ABSolemas
ESPolemas
Roolivõimendiolemas
Kesklukustusolemas
Konditsioneerolemas
Istmesoojendusolemas
Valueveljedolemas
Cd-mängijaolemas
El. aknad2
Turvapadjad8
Otsing salvestatud.
Edaspidi leiad selle otsinguväljalt.