Nissan Leaf: nagu päris auto

ruumikus, sõiduomadused elektriautodele üldiselt omased puudused (vähene sõiduulatus, napp või olematu laadimisvõrk)

Nissan Leaf kavatseb ümber lükata arvamuse, et ütled elektriauto, mõtled kallist mängukanni.

Eestisse jõuab Nissan Leaf alles 2012. aastal, kuid Autolehel õnnestus Pariisi autonäituse raames sellega proovisõitu teha. Tõsi, see oli üsna lühike ring eelseeria autoga Porte de Versailles asuva näitusekeskuses ja selle ümbruses. Küllap õnnestub teha pikem proovisõit, kui auto juba meil juba müügil või kohe-kohe saabumas.

Leafi hind Eestis ei ole veel teada, kuid see peaks jääma enamikul Euroopa turgudel alla 30 000 euro ehk 470 000 krooni. Auto kasutamiseks pakutakse eri riikides erinevaid võimalusi, lisaks lihtsalt auto ostmisele leiduvad ka erinevad rentimisskeemid. Et auto Eestisse jõudmine on veel kaugel tulevikus, pole need detailid siinse turu jaoks paigas.

Hinna foonil tasub tähele panna, et eelinfo järgi ei ole olemas niisugust asja nagu kehvasti varustatud Leaf. Ehkki detailset turupõhist nimekirja ei ole, saab üldise info järgi eeldada, et hinnas sisalduvad nii navigatsiooniseade, tagurduskaamera, kliimaseade kui ka mõistagi kõik tavapärane. Lisavarustusnimekirjas leidub vaid üks asi: päikesepaneel auto 12voldise aku (mitte selle, mis käitab mootorit) täiendavaks laadimiseks.

Nissan annab Leafile kolmeaastase garantii, elektrisüsteemi osadele, kaasaarvatud akule aga viieaastase või 100 000kilomeetrise garantii. Kui auto peaks esimese kasutusaasta jooksul aku tühjenemise tõttu teele jääma, kannab pukseerimiskulud Nissan.

Rohkelt ruumi

Leaf on täiemõõduline viiekohaline pereauto: 4,45 meetrit pikk, 2,7meetrise telgede vahega ja 330liitrise pakiruumiga. Selle välimus on voolavam kui tavalisel pereautol, kuid ei midagi üliekstravagantset või padurohelist. Leafiga võib häbenemata sõita ka see, kes suudab elada teadmisega, et siga enne söömist tapetakse.

Sõitjateruum näeb aga välja hulga futuristlikum, meeleolu loovad digitaalsed näidikud ning kaared-lained armatuurlaual ja teistelgi pindadel. Tujurikkujana töötab aga ilmetu ja piinlikult odav plast, mida leidub autos palju ja väga nähtavates paikades – terve armatuurlaud näiteks.

Mõistagi saab juht näidikutelt lisaks tavapärasele teada ka akude laetuse ja prognoositava sõiduulatuse. Navigatsiooniseade teavitab juhti muuhulgas lähimatest laadimisjaamadest.

Arvuti või nutitelefoni abil võib juht distantsil jälgida auto laadimisprotsessi ning näiteks lülitada sisse kliimaseadme.

Leafi sõitjateruum on avar, neli inimest tunnevad end väga lahedalt, aga mahub ka viis.

Reipa minekuga

Nissani teatel on Leafi sõiduulatus 160 kilomeetrit, mõistagi sõltub see paljudest teguritest: välisõhutemperatuurist sõidustiilini. Näiteks Autolehe prooviringi käigus sõiduulatuse prognoos hoopis pikenes. Ei mingit nõidust, akusid laetakse ka pidurdustel (ükskõik kas hoog raugeb pidurite või mootori abil) ning prooviring sisaldas üsna pikka laskumist.

Kiirlaadija puhul laeb Leaf liitiumioonakud (neid on 48) 80protsendiliselt täis poole tunniga, tavapistikust seitsme kuni kaheksa tunniga.

Sõita on Leafiga sama lihtne nagu automaatkäigukastiga autoga. Vastava nupu abil valid D (nagu drive – sõit) ja sõidadki. Auto reageerib gaasi- ja piduripedaali vajutamisele igati sisepõlemismootoriga harjunule ootuspärasel moel. 108 hobujõudu ja 280 njuutonmeetrit annavad reipa mineku. Lühike linnaring andis vaid põgusa vihje selle kohta, et Leaf pole mingi troll, sellega sõitmine võib hoolimata umbes 1,5tonnisest tühimassist päris lõbus olla.

Ka vedrustuse osas ei saa veel lõplikku seisukohta öelda, põgus üldmulje räägib sellisest keskmisest pereauto vedrustustest, mis pole ei liiga jäik ega ülearu pehme.

Elektriauto vaiksus on nii voorus kui ka puudus, esimest muidugi nendega sõitjate jaoks, teist aga liiklusohutuse seisukohast. Jalakäija lihtsalt ei kuule, et elektriauto läheneb. Leaf on aga varustatud süsteemiga, mis kuni kiiruseni 30 km/h teeb häält (muidugi ta ei lärma) sagedusel 600 Hz kuni 2,5 kHz. Kiiruse tõustes helisüsteem lülitub välja, sest niikuinii tekib valjem sõidumüra.

seninähtud elektriautodest parim. Kui sõidud pole pikad ja hind ei tule kosmiline, siis täiesti sobilik pereauto. Täpne varustusinfo puudub.

Hind ja varustus

Disain

Sõitjateruum

Mootor ja jõuülekanne

Sõiduomadused

Tehnilised andmed
Hindca 470 000 krooni
Mootorelektrimootor
Võimsus80 kW (109 hj) 2730–9800 p/min
Pöördemoment280 Nm 0–2730 p/min
Käigukastautomaatkäigukast
Tippkiirus144 km/h
Kiirendus11,9 s
Kütusekulu0 l
Hooldevälpteadmata
Varustus
ABSolemas
ESPolemas
Roolivõimendiolemas
Kesklukustusolemas
Konditsioneerolemas
Istmesoojendusolemas
Valueveljedolemas
Cd-mängijaolemas
El. aknad4
Turvapadjad8
Otsing salvestatud.
Edaspidi leiad selle otsinguväljalt.