X3 teeb maa ja linna üheks

sõiduomadused nii kruusal kui ka asfaldil, võimas ja ökonoomne mootor, ruumikus, baasvarustus vedrustuse häälekus aukudes

Ehkki mõned ütlevad, et maa ja linna ühendamiseks on tarvis tuumapommi, saab sellega hakkama ka BMW X3.

Autosõidu mõttes muidugi. Nii õnnestunud kombinatsiooni asfaldi- ja kruusasõiduomadustest pakuvad vähesed linnadžiibid. Asfaldil tasemel vedrustus suudab ka kruusaaukudega kaasa mängida ja tagada seeläbi eeskujuliku juhitavuse ja sõidulusti ka porisel või tolmusel teekattel.

Uuendatud xDrive nelikvedu tagab eeskujuliku haarde nii kiirendustel kui ka eriti kindla ja täpse käitumise kurvides. Lisaks ligilähedaselt võrdsele kaalujaotusele esi- ja tagatelje vahel, peitub võti nelikveo nii riist- kui ka tarkvara peenhäälestuses.

Millised on uue xDrive’i võimed kiirendusel näitas katse, kus auto parema külje rattad olid mudas ja vasaku omad kruusal: kui juht poleks teadnud, et katted nii erinevad, poleks auto käitumisest kohaltvõtul sellest aru saanud. Jah, veidi oli kiirendus tagasihoidlikum, kuid ei mingit külglibisemist ega vajadust rooliga kurssi korrigeerida või häirivalt tuntavat juhiabide sekkumist. Miinuseks osutub siiski vedrustuse häälekus auklikel lõikudel.

Asfaldil sõidab X3 aga nagu väga hea sõiduauto: pakub eeskujulikku tunnetust, ei õõtsu ega kaldu, kuid ei ole ka ebamugav. Jah, X3 tõepoolest ei leviteeri tee kohal, juht teab, millisel kattel sõidab.

Eelkäijast ruumikam

Uue X3-e hinnad algavad 639 000 kroonist, selle summa eest saab kaheliitrise diiselmootoriga mudeli 20d. Esialgu vaid kahte mootorivarianti pakutaksegi, teine mudel on kolmeliitrise ottomootoriga 35i, mis maksab 795 000 krooni.

Hinnavahe ei tulene ainuüksi mootorist, sest näiteks bensiinimootorit täiendab kaheksakäiguline automaatkäigukast standrvarustusena, diislil sisaldub hinnas kuuekäiguline manuaalkäigukast. Üldiselt saab aga odavamagi mudeli varustusnimekirja iseloomustada kui ammendavat, kõik enamikule vajalik sisaldub põhipaketis.

Välimuselt näeb X3 välja eelkäijast jõulisem, kuid samas oluliselt mitmeplaanilisem – jõud ei tähenda aru puudumist, näib ütlevat disainerite sõnum. Sisemusest leiab n-ö tüüpilise BMW kõige paremas tähenduses: eeskujulik koostetöö, korralikud materjalid ja hoolimata seadistusvõimaluste rohkusest, nende kasutamise lihtsa loogika.

Uus, eelkäijast seitse sentimeetrit pikem X3 pakub sõitjatele märkimisväärselt lahedamalt ruumi kui tegi seda vana. Õigupoolest: ega enamikule inimestele seda rohkem vaja polegi, istugu nad siis X3-e esi- või tagaistmel. Praktilisust lisab võimalus klappida tagaistme seljatugi alla kolmes osas. Kogupikkuses maha keeramise tulemusena kasvab 550liitrine pakiruum 1600ni.

Kaheksakäiguline käigukast

Prooviautot edasi viinud kaheliitrine, 184 hobujõudu ja 380 njuutonmeetrit pakkuv diisel on X3-le optimaalne valik. See lubab 8,5sekundilist kiirendust paigalt sajakilomeetrise tunnikiiruseni ning kulutab tootja andmetel keskmiselt vaid 5,6 liitrit sajale kilomeetrile. Eelkäijaga võrreldes arendab see seitse hobujõudu rohkem, kuid tarvitab 14 protsenti vähem kütust.

Koostöös kaheksakäigulise automaatkäigukastiga lubab see maanteekiirusel liikuda madalate mootoripööretega (1500 ringis), kuid samas olla valmis reipaks tempomuutuseks. Käiguvahetused toimuvad välkkiirelt, kuid samas sujuvalt.

Vastava lisavarustuse olemasolul saab juht valida kolme sõidurežiimi vahel: tavaline, sport ja sport -pluss. Muutuvad amortisaatorite jäikus, gaasipedaali tundlikkus, mootori reaktsioon, roolivõimendi ja stabiilsuskontrolli seadistus ning automaatkäigukasti töö. Sellega käib kokku jõudluskontroll (performance control), mis parandab auto juhitavus kurvides. Kui dDrive’i südameks olev mitmekettaline sidur jagab veojõudu esi- ja tagarataste vahel, siis jõudluskontroll sekkub rattapaari siseselt pidurdades kergelt sisekurvi poole jäävat ratast, aidates nii kaasa auto vilkale käitumisele käänulisel teel.

Maastikusõitu hõlbustavad nii tõusu- kui ka laskumisabid. 21,2sentimeetrine kliirens ning vabadus läbida kuni poole meetri sügavusi veetakistusi peaks rahuldama enamiku maastikusõiduvajadused.

tipptasemel linnadžiip, mi saab võrdselt hästi hakkama nii kruusal kui asfaldil.

Hind ja varustus

Disain

Sõitjateruum

Mootor ja jõuülekanne

Sõiduomadused

Tehnilised andmed
Hind675 300 krooni
MootorR-4, diisel, 1995 cm³
Võimsus135 kW (184 hj) 4000 p/min
Pöördemoment380 Nm 1750–2750 p/min
Käigukastkaheksakäiguline automaatkäigukast
Tippkiirus210 km/h
Kiirendus8,5 s
Kütusekulu6,1/5,3/5,6 l / 100 km
Hooldevälpnäidiku järgi
Varustus
ABSolemas
ESPolemas
Roolivõimendiolemas
Kesklukustusolemas
Konditsioneerolemas
Istmesoojendusolemas
Valueveljedolemas
Cd-mängijaolemas
El. aknad4
Turvapadjad8
Otsing salvestatud.
Edaspidi leiad selle otsinguväljalt.