Säästudžiip saab hakkama

hind, ruumikus, sõidumugavus, suutlikkus kehvades sõiduoludes mõned kokkuhoiust tulenevad ebamugavused

Dacia maastikuauto Duster saab hakkama kõigega, mida temasuguselt oodatakse, kuid maksab oluliselt vähem kui rivaalid.

Esiveoliste Dusterite hinnakiri algab 154 900 kroonist, nelikveoliste 199 900 kroonist. Kõige odavam Eestis müüdav maastikuauto Duster siiski ei ole, 134 000 krooni eest saab soetada Lada Niva. Viimane on aga pigem lahe hobiauto ega kujuta endast ühelegi nüüdisaegsele autole tõsiseltvõetavat konkurenti. Samuti soodsa hinnaga Suzuki SX4 hinnad algavad aga esiveolisena 220 000 ja nelikveolisena 270 000 kroonist ja Škoda Yetil vastavalt 230 000 ja 300 000 kroonist.

Ootuspäraselt tähendab Dusteri odav hind järeleandmisi varustuses, baasmudeli loetelus leidub tõepoolest vaid hädapärane. Tippmudeli varustuspakett sisaldab aga muuhulgas näiteks konditsioneeri, reisarvestit ja udulaternaid, kuid annab põhjuse lisade nimekirja vaadata näiteks raadio soetamiseks. Stabiilsuskontroll kuulub tippmudelil lisavarustusse, tagasihoidlikumatele versioonidele seda ei pakuta.

Ruumikas, kuid pisipuudujääkidega

Välimuselt vastab Duster neile ootustele, mida maastikuautodele pannakse, näeb välja jõuline ja enesekindel. Sisemuses kalleid materjale kasutatud ei ole, kuid üldmulje on sellegipoolest meeldiv. Fotodel näha olevad nahkpolsterdusega istmed kuuluvad tippmudeli lisavarustusse (9900 krooni), põhipaketis sisaldub tekstiilviimistlus.

Ruumi jätkub piisavalt nii esi- kui ka tagaistmele ning 475liitrine pakiruumi saab iseloomustada kui mahukat. Sõltuvalt varustusest saab tagaistme seljatoe alla klappida ühes või kahes osas ning kasvatada seeläbi lastiruumi 1,6 kuupmeetrile.

Prooviautol nähtu põhjal ei saa koostetööle etteheiteid teha, miski ei riiva silma ja aulikul teel ei kostu naginaid ega klobinaid. Küll aga osutuvad häirivaks mõned pisiasjad, mille teisiti tegemine ei tohiks auto hinda ju oluliselt mõjutada: näiteks puudub autol välisõhu termomeeter ning tuuleklaasipesuri kasutamisel ei lülitu klaasipuhastid automaatselt.

Kruusateed sobivad hästi

Dusteri mootorivalikusse kuuluvad üks bensiini- (105 hj) ja kaks diiselmootorit (90 ja 110 hj). Võimsam diisel koos neliveoga nagu prooviautol teeb Dusteri pädevaks valikuks nii maastiku- kui ka teesõiduks. Rasketes oludes tuleb kasuks aeglane esimese käigu ülekanne ja madalatel pööretel pakutav jõumoment (240 Nm 1750 p/min) koos Nissani päritolu nelikveosüsteemi pakutava telgede vahelise veojõujaotuse lukustusvõimalusega.

Viimane tähendab ka pidurisüsteemi ja gaasipedaali tundlikkuse seadistamist maastikusõiduks. Muide, kuuekäigulise manuaalkäigukasti esimese käigu ülekanne on sedavõrd aeglane, et väiksema koormaga võib asfaldil kohalt võtta teise käiguga.

Nelikveo töörežiime saab lülitada pöördlüliti abil, lisaks juba mainitud lukustusele saab muuta auto esiveoliseks või valida automaatse nelikveo. Viimane tähendab, et auto suunab veojõudu tagaratastele vastavalt haardetingimustele.

Kruusateedega, ka väga auklikega, tuleb 21sentimeetrise kliirensiga Duster ülihästi toime. Pehmepoolne vedrustus säästab sõitjaid löökidest ja auto on ka hästi juhitav. Nelikveolise mudelite tagavedrustus erineb esiveoliste omast, rattaid toestab keerukam mitmikhoobvedrustus esiveoliste väändetala asemel.

110hobujõuline diisel toimetab ökonoomselt, keskmiseks kuluks teatab Dacia 5,6liitrit sajale kilomeetrile ning suudab pakkuda piisavalt reibast kiirendust möödasõitudel. Maanteetempolgi jääb Dusteri sõitjateruum vaikseks ning mis mugava käitumise foonil kruusateedel tuleb mõningase üllatusenagi, pakub täiesti arvestatavat sõidutunnetust. Duster ei kaldu kontrollimatult kurvides ega õõtsu asfaldilainetes.

hea hinnaga praktiline maastikuauto, mis saab hakkama igasugustes sõiduoludes.

Hind ja varustus

Disain

Sõitjateruum

Mootor ja jõuülekanne

Sõiduomadused

Tehnilised andmed
Hind259 900 krooni
MootorR-4, diisel, 1461 cm³
Võimsus80 kW (109 hj) 4000 p/min
Pöördemoment240 Nm 1750 p/min
Käigukastkuuekäiguline manuaalkäigukast
Tippkiirus168 km/h
Kiirendus12,5 s
Kütusekulu6,5/5,3/5,6 l / 100 km
Hooldevälp30 000 km
Varustus
ABSolemas
ESPolemas
Roolivõimendiolemas
Kesklukustusolemas
Konditsioneerolemas
Istmesoojendusolemas
Valueveljedolemas
Cd-mängijaolemas
El. aknad4
Turvapadjad4
Otsing salvestatud.
Edaspidi leiad selle otsinguväljalt.