Hinnalt hea, hingelt eurooplaslik
hind, varustus, maastikuvõimed koperdav vedrustus, janu, diislit tuleb oodata
Uus Jeep Grand Cherokee on vanast suurem ja pakub sama raha eest rohkem mugavuslisasid kui rivaalid. Paraku sõidab luksusdžiip esialgu vaid bensiini jõul.
3,6liitrise bensiinimootoriga Grand Cherokee hinnad algavad 41 520 eurost (649 647 kroonist), mis on selle suurusklassi džiibi kohta väga hea hind. Kui selle raha eest jätab baasvarustus veel natukene soovida, siis järgmine tase Limited maksab natukene rohkem (45 600 eurot ehk 713 485 krooni) ja peaks rahuldama kõik soovid: nahkistmed, esi- ja tagaistmete soojendus, tagurduskaamera, 18tollised valuveljed jne. Proovisõiduautol oli veel uhkem Overland-varustus, kuid see läheb pehmelt öeldes juba priiskamiseks (soojendusega rooliratas, klaaskatus, ventileeritavad istmed jm).
Jeepi müüjad on uudismudeli heast hinnast-varustusest teadlikud ja kiirustavad seda võrdlema Saksa päritolu rivaalidega, mis maksaks sarnase varustuse korral tublisti rohkem. Paistab nagu seljavõit „ameeriklasele”, aga kuidas on lood kvaliteediga, mis ei ole jänkiautode tüüpiline tugevus?
Kena sisemus
Autosse istudes saab kohe selgeks, et ameeriklased on ses suhtes tubli sammu edasi astunud. Armatuurlaud oma puit- ja kroomelementidega näeb nägus välja ja tundub puutudes kallihinnaline. Koledat kõvaplasti silma ei jää, nahaga on lisaks istmetele üle tõmmatud ka armatuurlaua ja uste ülaosa (Limited- ja Overland-varustuse puhul).
Ruumi on esiistmeil lahedalt ja ka tagumises reas saab nüüd laiutada – palju lühema telgede vahega eelkäijas oli tagaistmel kitsavõitu. Kolmandat istmerida endiselt ei pakuta, küll aga mahukat pakiruumi. Pakiruumi ainuke häda on see, et väga kõrge põranda tõttu osutub sülearvutist raskemate esemete laadimine autosse ebamugavaks, kui te pole just Gerd Kanter. Valides õhkvedrustuse (kõikidel mudelitel lisa) saab aktiveerida parkimisrežiimi, mis langetab autot 3,8 cm võrra, lihtsustades pisut sõitjate sisenemist-väljumist ja esemete laadimist.
Esmalt müüakse uut Grand Cherokeed vaid Chrysleri moodsa 3,6liitrise V-6ga. See on võimas ja sujuvakäiguline mootor, eelkäijaist ökonoomsem, kuid rivaalidega võrreldes ikkagi janune. V-6 on ühendatud viiekäigulise automaatkastiga, mis toimetab igati adekvaatselt, ent viib kütusekulu üles, sest enamikul rivaalidel on käigukastis üks kuni kolm lisakäiku. Ühtlasi kiirendavad sama võimsad Q7, X5, ML ja Touareg paremini. Märtsis-aprillis peaks Grand Cherokee kapoti alla lisanduma ka diiselmootor. Euroopa turul on see hädatarvilik.
Libedates-lumistes oludes toimunud sõiduproov ei võimaldanud põhjapanevaid järeldusi teha Jeepi juhitavuse kohta, kuigi see jättis raskepäraselt kindla mulje. Päris rahule ei saanud jääda õhkvedrustuse toimimisega väikestel ebatasasustel, millel auto kippus n-ö koperdama.
Paksus lumes nauditav
Nelikveo toimimist proovisime nii paksus lumes, kuhu jalgsi parema meelega ei läheks. Kõigil Grand Cherokeedel on pidev aeglustiga nelikveoskeem, mis võimaldab sõidurežiimi valida viie seast. Nagu mainitud, oli proovisõiduautol lisaks ka tõstetav õhkvedrustus (kliirens 17–27 cm) ning eraldi piiratud libisemisega diferentsiaal tagasillal, mis peaks veojõu rataste vahel eriti nutikalt ära jagama. Jeep ronis põlvekõrgustes hangedes muljetavaldavalt ja isegi kui minek kippus korraks sumbuma, tuli vajutada õigeid nuppe, tagurdada ning sõit võis soovitud suunas jätkuda.
hea hinna, rohkete vidinate ja karmi maastikuvõimekusega luksusdžiip.
Hind ja varustus
Disain
Sõitjateruum
Mootor ja jõuülekanne
Sõiduomadused
Tehnilised andmed |
---|
Hind51 120 eurot (799 854 krooni) |
MootorV-6, otto, 3604 cm³ |
Võimsus210 kW (286 hj) 6350 p/min |
Pöördemoment347 Nm 4300 p/min |
Käigukastviiekäiguline automaatkäigukast |
Tippkiirus206 km/h |
Kiirendus9,1 s |
Kütusekulu16,0/8,8/11,4 l / 100 km |
Hooldevälp12 000 km |
Varustus |
---|
ABSolemas |
ESPolemas |
Roolivõimendiolemas |
Kesklukustusolemas |
Konditsioneerolemas |
Istmesoojendusolemas |
Valueveljedolemas |
Cd-mängijaolemas |
El. aknad4 |
Turvapadjad9 |