Kõrgtehnoloogiline Focus

juhitavus, sõidumugavus, kvaliteet, head mootorid roolitunnetus

Uus Ford Focus pakub eelkäijast mugavamaid sõiduomadusi ning pikka rivi elektroonilisi abimehi: teeäärsete liiklusmärkide tuvastamisest automaatse parkimiseni.

Aprillis Eestis sedaani ja viieukselise luukpärana ning mais või juunis ka universaalina müügile jõudev uus Focus näeb välja sportlik ja jõuline, sõltuvalt värvitoonist isegi uhkeldav. Igatahes on asi kaugel volkswagenlikust konservatiivusest, kus tihti põlvkondade vahel raske vahet teha.

Et uue Focuse siinne esitlus jääb veel paari kuu kaugusele, pole auto hind teada. Küll võib pressikonverentsil saadud vihjete alusel oodata väikekeskklassis üsna tavapäraselt umbes 15 000 euro kandist algavat hinnakirja viieukselisele luukpärale.

Detailset infot ei ole veel ka varustuse kohta, küll aga hakkab Ford baaspaketiga komplekteeritud autodega sihtima ennekõike ettevõtteid ning odavaim pakett tuleb n-ö tarbesõidukilik: näiteks puuduvad sealt raadio ja konditsioneer. Järgmised paketid pakuvad mõistagi oluliselt enamat.

Jälgib liiklusmärke ja teisi liiklejaid

Focuse sõitjateruum on sama vaatemänguline kui välimus, kasutatud materjalid ja koostekvaliteet kõrgel tasemel. Ilma liialdusteta: kõrgeima, Titanium-nimelise varustuspaketiga Focuse sõitjateruum kannatab vabalt välja võrdluse noobelmarkidega.

Sama kehtib ka kõikvõimalike elektrooniliste juhiabide kohta. Tõsi, mitte ainult Focuse puhul, sest ka konkureerivad margid pakuvad väikekesklassis mitmesuguseid „vidinaid”, mis mitte just väga kauges minevikus said nautida vaid luksuautode omanikud.

Näiteks aitab Focus juhil püsida sõidurajal: tuuleklaasi ülaosas paiknev kaamera jälgib teejooni ning tuvastades võimaliku kõrvakaldumise, pöörab kergelt rooli. Süsteem ei tööta kiirustel alla 60 km/h ning ka olukorras, kui juht on sisse lülitanud suunatule. Kaamera tuvastab ka kiiruspiirangute ja möödasõidukeeldude ning nende lõpumärke ja kuvab meeldetuletused armatuurlauale.

Linnakiirusel suurendab ohutust auto ees toimuvat jälgiv radar. Kui eessõitja pidurdab ootamatult, valmistab sada vaatlussignaali sekundis väljastav süsteem pidurid ette hädapeatuseks, kui juht ei reageeri, pidurdab Focus automaatselt. Selline seade töötab kiiruseni kuni 30 km/h.

Parkimist hõlbustab seade, mis mõõdab parkivate autode vahemaa ning kui see osutub sobivaks, keerab sinna manööverdamiseks ise rooli – juhi hooleks jääb tagurpidikäigu valmine ning õigel ajal gaasi- ja piduripedaali vajutamine.

Võiks olla veidi avaram

Veel leiduvad varustuses näiteks juhi erksust jälgiv seade, adaptiivne kiirushoidik ning peeglite pimenurka jäävate teiste liiklejate eest hoiatav süsteem.

Nii nimetatud kui ka paljud teised, tavapärasemad süsteemid tähendavad aga paratamatult keerukamat kasutajaliidest ning üsna nupurohket rooli. Lisaseadmeid ei hakata pakkuma üskikuna, vaid pakettidena: juhiabide komplekt maksab eelinfo järgi umbes 1300 eurot, parkimisabipakett umbes 600 eurot.

Uus viie uksega Focus on eelkäijast 2,1 sentimeetrit pikem ja 0,8 sentimeetrit pikema telgede vahega, kuid 1,6 sentimeetrit kitsam. Küllap just viimane asjaolu koos massiivse keskkonsooliga annab endast tunda ennekõike kõrvalistuja kohal – jalgadel võiks rohkem ruumi olla.

Juht nii väga ei kurda, sest pedaalide kasutamine toob ka teistsuguse isteasendi, kuid ka temal võiks just paremale jalale nii sentimeetri-paari jagu enam ruumi leiduda. Tagaistmele mahub mugavalt, pakiruum on klassis tavapärase mahuga.

Kümme mootorit

Mootoreid saab valida kümne hulgast, neli töötavad bensiiniga, viis diislikütusega ning üks bensiini ja etanooli seguga.

Uus 1,6liitrine Eco-Boost bensiinimootor kombineerib otsepritse turboülelaadimisega ja arendab sõltuvalt seadest 150 või 182 hobujõudu. Mootori käiguomadused kuuluvad tippklassi: viimistletud ja vaikne käik, elav iseloom ning ühtlane veojõu jaotumine pööretevahemikku. Keskmiseks kütusekuluks teatab tootja mõlemal versioonil kuus liitrit sajale kilomeetrile, 0–100 km/h ajad vastavalt 8,6 ja 7,9 sekundit. Eco-Boostiga käib kokku kuuekäiguline manuaalkäigukast.

Proovitud võimsaim, 163hobujõuline diisel saab tehaseandmetel hakkama 5,3liitrise keskmise kütusukuluga, olles kombineeritud kuuekäigulise Powershift-automaatkäigukastiga. Ökonoomseim on 1,6liitrine diisel, mida saab 95- ja 115hobujõulisena ja mille mõlema keskmiseks kütusekuluks teatab Ford 4,2 liitrit sajale kilomeetrile.

Kogu mootorivalikut iseloomustab langenud kütusekulu ja vähendatud heitmehulk. Säästlikkuses mängib rolli ka uue Focuse parandatud aerodünaamika. Viimases on oma osa ka automaatselt avataval-suletaval radiaatorivõrel.

Uue Focuse sõiduomadused kuuluvad väikekeskklassi paremikku. Ees MacPherson-tüüpi ning taga mitmikhoobvedrustusega Focus sõidab mugavalt ja kindalt. Progresseeruvalt töötav vedrustus kontrollib hästi külgkaldeid kurvides ning mängib ka kaasa teekonarustega. Sõidumugavust suurendab ka vaikne sõitjateruum.

Kui eelmine Focus oli tuntud oma erakordselt hea sõidutunnetuse poolest, siis uus annab selles osas veidi järele. Nimelt mõjub uue elektrilise roolivõimendi pakutav tagasiside üsna kunstlikult.

PS. Artikli kirjutamise ajal puudus varustus- ja hinnainfo, seetõttu on varustustabel täitmata.

tugev tegija väikekeskklassis: mugav ja hästi juhitav. Hinnang on antud detailise varustus- ja hinnainfota. Varustustabel on tühi info puudumise tõttu.

Hind ja varustus

Disain

Sõitjateruum

Mootor ja jõuülekanne

Sõiduomadused

Tehnilised andmed
Hindteadmata
MootorR-4, otto 1596 cm³
Võimsus134 kW (182 hj) 5700 p/min
Pöördemoment240 Nm 1600–5000 p/min
Käigukastkuuekäiguline manuaalkäigukast
Tippkiirus222 km/h
Kiirendus7,9 s
Kütusekulu 7,7/5,0/6,0 l / 100 km
Hooldevälp20 000 km
Varustus
ABSolemas
ESPolemas
Roolivõimendiolemas
Kesklukustusolemas
Konditsioneerolemas
Istmesoojendusolemas
Valueveljedolemas
Cd-mängijaolemas
El. aknad0
Turvapadjad0
Otsing salvestatud.
Edaspidi leiad selle otsinguväljalt.