Asjalik töövahend

valikvõimalused, kasutusomadused, ruumikus käiguvahetustäpsus

Fiat Doblo väikekaubikule on raske midagi ette heita, see täidab kõik ootused, mida sellesarnasele sõidukile esitatakse.

Nagu tarbesõiduki puhul ikka, on oluline valikuvõimaluste rohkus. Teisisõnu, maksta just nende omaduste eest, mida tingimata vajatakse ja hoida kokku sealt, mis võib olla, aga ei pea.

Kõik algab kere- ja mootorivalikust. Kui võtta vaatluse alla vaid Doblo-kaubik (leidub ka viie istekohaga Combi), siis saab valida kolme versiooni vahel: 3,4kuupmeetrise kaubaruumiga tavamudel, sellest 600 liitri võrra mahukam kõrgema katusega versioon ning 4,2kuupmeetrise lastiruumiga Cargo Maxi.

Kõiki mudeleid saab valida ka avatava vaheseina ja kokku klapitava juhi kõrvalistmega, mis suurendab mahtu veel 0,4 kuupmeetri võrra. Kandevõime ulatub sõltuvalt versioonist 750 kilogrammist tonnini.

Odavaim, 12 355 eurot maksev Doblo omab kapoti all 95hobujõulist bensiinimootorit, valikus leiduvad 90-, 105- ja 135hobjõulised diislid ning nii bensiini- kui ka gaasitoitel töötav mootor. Nagu ikka, kehtib ka Doblo puhul loogika, et mida võimsam mootor, seda kallim auto. Seega peaks leiduma sobilik valikuvõimalus nii neile, kelle kaubik teeb pikki maanteeotsi kui ka neile, kes kurseerib peamiselt linnas.

Tarbesõiduki varustusloetellugi tuleb suhtuda teisti kui sõiduauto omasse, põhimõte, mida rohkem, seda uhkem ei kehti. Kasutusalad on selleks liiga erinevad. Doblo baasvarustuses siiski üht-teist leidub, näiteks reisiarvesti, elektrilised aknatõstukid, soojendusega peeglid ja juhi turvapadi. Kaubaruumi põhi on juba põhipaketis kaetud plastiga ning lisaks tagumistele ustele kuulub hinda parempoolne liuguks.

Head sõiduomadused

Prooviautoks oli Doblo Cargo Maxi, mis tähendab 3,1meetrist telgede vahet tavamudeli 2,75 vastu. Kaubaruumi pikkuseks teatab Fiat 2170 mm, laiuseks 1518–1714 mm ning laiuseks rattakoobaste vahel 1230 mm. Kogu numbririda tähendab piltlikult öeldes, et autosse mahub kaks euroalust. Kaubaruumi põrandat täiendavad koormakinnitusaasad, külgseintel leiduvad väikesed panipaigad.

Kabiin on väikese kaubiku kohta avar ning juhi isteasend mugav, sõiduautolik võib öelda. Mugavaks ja käepäraseks osutub lae all paiknev terve auto laiune riiul. Kaubadokumente saab mugavalt paigutada kinnitusklambriga alusele armatuurlaua keskel.

105hobujõuline diiselmootor annab kaubikule igati piisava dünaamika, keskmiseks kütusekuluks teatab tootja aga vaid 5,4 liitrit sajale kilomeetrile. Sõiduomadused on mugavad, arvestades tonnist kandevõimet, siis üllataval kombel ka vähekoormatuna sõites. Tavaliselt tähendab suur kandevõime ebamugavusi kerge lasti puhul.

Talverehvidega varustatud Doblo kabiin osutub siiski üsna mürarohkeks. Vaateväli juhikohalt on aga väga hea, manööverdamisele aitavad kaasa lainurkpeeglid põhipeegli alaosas. Roolivõimendi pakutav abi on igati piisav, et kitsastes tingimustes vähese vaevaga hakkama saada. Kui auto sõiduomadustes millegi kallal norida, siis jätab soovida käiguvahetustäpsus.

asjalik töövahend, mis erilisi emotsioone ei paku, kuid teeb kõik vajaliku ära.

Hind ja varustus

Disain

Sõitjateruum

Mootor ja jõuülekanne

Sõiduomadused

Tehnilised andmed
Hind15 350 eurot (240 182 krooni)
MootorR-4, diisel, 1598 cm³
Võimsus77 kW (105 hj) 4000 p/min
Pöördemoment290 Nm 1500 p/min
Käigukastkuuekäiguline manuaalkäigukast
Tippkiirus164 km/h
Kiirendusteadmata
Kütusekuluk 5,4 l / 100 km
Hooldevälp30 000 km
Varustus
ABSolemas
ESPolemas
Roolivõimendiolemas
Kesklukustusolemas
Konditsioneerolemas
Istmesoojendusolemas
Valueveljedolemas
Cd-mängijaolemas
El. aknad2
Turvapadjad1
Otsing salvestatud.
Edaspidi leiad selle otsinguväljalt.