Uue südamega Forester

mootori käiguomadused, praktilisus, mugavus uimane automaatkäigukast

Subaru Foresteri peamine uuendus jääb pilgu eest varjatuks, väliselt on uus ja vana vägagi sarnased.

Kapoti all toimetab uus boksermootor, mille keskmist kütusekulu on suudetud eelkäijaga võrreldes ligemale liitri võrra langetada: 8,4 liitrilt sajal kilomeetril 7,5-le. Võimsust pakub see aga sama palju kui eelkäija, 150 hobujõudu. Pöördemoment on õige pisut suurem, 198 njuutonmeetrit 196 asemel. Kiirendusvõime oluliselt ei muutunud, varasem neljasilindriline mootor kiirendas manuaalkäigukastiga Foresteri sajakilomeetrise tunnikiiruseni 11 sekundiga, uuel kulub 10,7 sekundit.

Ehkki momenditipp tõusis kõrgematele pööretele, 4200-le, jaotub veojõud ühtlasemalt. Jõudu jätkub piisavalt ka madalatele ja keskmistele pööretele. Põhjuseid tuleb otsida muuhulgas pikemast kolvikäigust. Mõistagi on uuendusi rohkem, need puudutavad paljusid sõlmi klapiajamist jahutussüsteemini.

Mootor paistab silma ka erakordselt lihvitud käiguomadustega – töötab vibratsioonita ning vaikselt. Miinuseks osutub neljakäigulise automaatkäigukasti uimasus ning komme käike venitada. Vaja oleks tihedamate ülekandearvudega vähemalt viie, paremal juhul kuuekäigulist „automaati”.

Hästi varustatud

Välimuse uuendused piirduvad radiaatorivõre, velgede ning suunatulesid kandvate peeglitega. Sisemusest leiab uuendustega digitaalse näiduga kliimaseadme ja muudetud kujundusega näidikuploki, mõlemad lisavad sõitjateruumile veidi hinnalisemat ilmet.

Varustus on Foresteril baastasemelgi hea, sisaldades näiteks püsikiirushoidikut, Bluetooth-ühendust telefoni ja auto helisüsteemi vahel, mõistagi stabiilsuskontrolli. Hinnad algavad 22 861 eurost.

Muid Foresteri omadusi ei muudetud. Olgu kokkuvõtlikult öeldud, et 21,5sentimeetrise kliirensiga auto on linnadžiibi kohta endiselt maastikul vägagi võimekas ja maanteeoludes mugav. Sõitjateruum on avar ja pakiruum mahukas, kuid kummalise eripärana tahapoole kaldu põrandaga.

Praktiline linnadžiip, mis vajaks uue mootori kõrvale ka uut automaatkäigukasti.

Hind ja varustus

Disain

Sõitjateruum

Mootor ja jõuülekanne

Sõiduomadused

Tehnilised andmed
Hind23 820 eurot (372 700 krooni)
MootorB-4, otto, 1995 cm³
Võimsus110 kW (150 hj) 6000 p/min
Pöördemoment198 Nm 4200 p/min
Käigukastneljakäiguline automaatkäigukast
Tippkiirus185 km/h
Kiirendus12,4 s
Kütusekulu9,7/6,3/7,5 l / 100 km
Hooldevälp15 000 km
Varustus
ABSolemas
ESPolemas
Roolivõimendiolemas
Kesklukustusolemas
Konditsioneerolemas
Istmesoojendusolemas
Valueveljedolemas
Cd-mängijaolemas
El. aknad4
Turvapadjad8
Otsing salvestatud.
Edaspidi leiad selle otsinguväljalt.