Verso-S: ruumikas, kuid aeglane
baasvarustus, ruumikus nõrga mootori ja variaatorkäigukasti kombinatsioon, manööverdamisvõime
Toyota Verso-S peaks meeldima neile, kes vajavad väikest mahtuniversaali, kuid pidasid eelkäijat Yaris Versot liiga ekstravagantseks.
Yaris Verso oli mäletatavasti vägagi omapärane sõiduk, mis sai aga oma välimuse eest ka ohtralt sarjata. Ka Verso-S on Toyota kohta üllatavalt seikluslik, kuid mitte nii üle võlli kui eelmine väike mahtuniversaal. Rivaalideks on sel näiteks Citroën C3 Picasso, Honda Jazz ja Kia Venga, mis torkavad samuti silma mängulise kujustusega.
Verso-S-i hinnad stardivad 14 990 eurost, ehk et 1780 eurot madalamalt kui C3 Picassol ja vastavalt 2000 ja 1000 eurot kõrgemalt kui Jazzil ja Vengal. Samas, kui valida Jazzile baasmootori asemel sama võimas jõuallikas kui on Verso-S-i baasmootor (99 hj), kahaneb hinnavahe vaid 90 eurole. C3 Picassot aga jällegi nii väikese võimsusega bensiinimootoriga ei pakutagi. Kia hinnad-alates jõuallikas teeb 90 hobujõudu.
Mugav istmete klappimine
Mõistagi esineb rivaalide seas erisusi varustuses, kuid detailidesse laskumine rööviks kogu artiklipinna. Verso S-i kohta saab öelda, et põhipakett katab põhivajadused, jättes soovida vaid istmesoojenduste jagu. Erisusena Jazzist torkab silma näiteks, et Toyotal sisaldub baashinnas konditsioneer, Hondal mitte. Rivaalidel pole ka juhi põlvi kaitsvat turvapatja, mis sisaldub Verso-S-il põhihinnas. Tippvarustus toob aga Toyota pisimahtuniversaali näiteks puutetundliku ekraaniga meelahutus- ja infosüsteemi juhtimiskeskuse.
Oma pisut alla neljameetrise pikkuse kohta on Verso-S-is vägagi avar sõitjateruumi. Neli täiskasvanut tunneb end selles mugavalt; lapsed saavad tagaistmel laiutada.
Pakiruum mahutab 430 liitrit, mis on klassis igati tubli näitaja. Selle suurendamine tagaistmete arvelt sujub eriti hõlpsalt tänu seljatugede langetamise hoovakestele pakiruumi seintel. Levinum lahendus on klappimismehhanismi lukustite paiknemine seljatugedel, mis ei ole nii mugav. Seljatugede langetamisest piisab sileda põrandaga ja ligi 1,4kuupmeetrise mahuga lastiruumi moodustamiseks.
Vajab sama palju ruumi nagu Audi A8
Verso-S-i mootorivalik koosneb kahest võimalusest: 1,33liitrine bensiini- ja 1,4liitrine diiselmootor. Teist kombineeritakse manuaalkäigukastiga, esimest nii manuaal- kui variaatorkäigukastiga. Viimane vahendas veojõudu ratastele ka prooviautol.
Ütlemata selge, et see auto pole loodud sportlikuks sõiduks, kuid ikkagi jääb 99hobujõulise mootori ja variaatorkäigukasti kombinatsioon liiga uniseks. Linnas pole probleemi, sõit on tõepoolest väga sujuv ja kellelegi jalgu ei jää, kuid maanteekiirendused venivad ikka väga pikaks ja kulgevad mootori ebaviisaka undamise taustal. Olgu lisatud, et silmas pole peetud võimalust sooritada „napikaid” möödasõitudel, vaid mootori elastsust kui tehnilist näitajat ja mootori sobivust käigukasti eripäradega. Teisisõnu: variaatorkäigukast klapiks paremini võimsama mootoriga. Samas on praegune kooslus vägagi ökonoomne, keskmiselt kulub tootja teatel vaid viis liitrit bensiini sajale kilomeetrile.
Sõiduomadustes on aga leitud hea kompromiss mugavuse ja hea juhitavuse vahel. Ei, Verso-S pole kuskilt otsast sportlik, küll aga kindel ja ettearvatav oma sõiduomadustelt. Sulgpehmet hõljumist üle aukude see ei võimalda, kuid väikeste autode kontekstis ei saa vedrustusmugavusele ka olulisi etteheiteid teha. Sama käib sisemüra kohta: Verso-S ei ole eriliselt vaikne, ega ülearu lärmakas.
Küll aga osutub ennekõike parkimisel probleemiks auto suur pöördering. 11,4 meetrit tähendab seda, et pisike Verso-S vajab ringipööramiseks sama palju ruumi kui Audi A8.
väikeste välismõõtmetega, kuid ruumikas mahtuniversaal, mis vajaks reipamat mootori-käigukasti kooslust ja paremat manööverdamisvõimet.
Hind ja varustus
Disain
Sõitjateruum
Mootor ja jõuülekanne
Sõiduomadused
Tehnilised andmed |
---|
Hind17 300 eurot (270 690 krooni) |
MootorR-4, otto 1329 cm³ |
Võimsus73 kW (99 hj) 6000 p/min |
Pöördemoment125 Nm 4000 p/min |
Käigukastvariaatorkäigukast |
Tippkiirus165 km/h |
Kiirendus13,7 s |
Kütusekulu5,7/5,0/4,7 l / 100 km |
Hooldevälp15 000 km |
Varustus |
---|
ABSolemas |
ESPolemas |
Roolivõimendiolemas |
Kesklukustusolemas |
Konditsioneerolemas |
Istmesoojendusolemas |
Valueveljedolemas |
Cd-mängijaolemas |
El. aknad2 |
Turvapadjad9 |