Renault Latitude: luksus- või rahvaauto?

sõidumugavus, ruumikus, baasvarustus ilmetu välimus, koostekvaliteet, loid juhitavus

Kas Renault’ suur sedaan Latitude trügib noobelmarkide mängumaale või on tegu lihtsalt koguka rahvaautoga?

Kui lühidalt, siis ei seda ega teist, vaid midagi vahepealset. Noobelmarkide peenlihvist jääb puudu ja rahvaautoks ei saa kuidagi saada nii ebapraktilise keretüübiga sõiduk nagu sedaan. Renault’ esindajad ütlevad, et Latitude on Laguna mudelivaliku laiendus. Ei tehta mingit saladust, et see auto võiks konkureerida Škoda Superbiga ettevõtete või riigiasutuste suurostudel.

Näiteks taksoks sobiks Latitude tõesti suurepäraselt: ruumikas, mugav, vaikne ja reisikohvrid mahuvad vabalt pakiruumi. Suuremaid esemeid, selliseid, mis vajavad suuremat pakiruumiava kui sedaanil, ju taksoga üldiselt ei veeta. Erakasutuses osutub aga Superb kindlasti oma mitmes osas avatava tagaluugiga praktilisemaks.

Hindki on Superbiga sarnane, odavaima Latitude’i saab 22 500 euro eest. Škoda suurima auto hinnakiri stardib küll madalamalt, 19 510 eurost, kuid varustuse tõttu on õiglane võrrelda Latitude’i baasmudelit Superbi kõrgema paketiga, mis tähendab 21 680eurost hinda. Renault’ suure sedaani baashinnas sisalduvad näiteks lisaks elementaarsele ka kiirushoidik, vihma- ja valgusandur, kahetsooniline klimaator ja parkimisradar tagakaitseraual.

Loomulikult saab varustust lisada veel hulgi: tipp-pakett sisaldab näiteks kolme tsooni töötavat kliimaseadet, õhuionisaatorit ning massaažifunktsiooniga juhiistet. Latitude’i tippversioon, millel peal kogu see kraam, pluss palju muud ning kapoti all 240hobujõuline, automaatkäigukastiga ühendatud diisel, maksab 37 900 eurot.

Mured koostetööga

Renault’l on 80protsendiline osalus ettevõttes Renault Samsung Motors, mis toodab muuhulgas mudelit SM5. Latitude on tõlgendus SM5-st, kuid tasub tähele panna, et Samsungi sedaan baseerub jällegi omakorda Renault Lagunal.

Milleks selline tööstusvahepala proovisõiduartiklis, küsite? See aitab selgitada Latitude’i disaini. Siin pole renault’likku teinekord isegi ulakuseks muutuvat julgust, Latitude’i välimus saab põhjenduse kohe, kui visata pilk Samsungi teistele mudelitele. Tõsi, Renault’ on seda Latitude’i (loe: eurooplasest ostja) tarvis veidi kohendanud, kuid pigem muutnud auto sellega isikupäratumaks.

Sõitjateruumi kujustus on suurusklassile kohane: luksuslik ja väljapeetud. Seda paraku aga vaid silmaga vaadates. Kui toetada jalg vastu keskkonsooli, kostub käginat, haarata ukse käepidemest, taas naginad. Kartuses, et ehk on asi üksikeksemplari puhul juhtunud apsakaga, sai proovisõidul Poolas proovitud ka teist Latitude’i – samad kohad, samad hääled. Sõnaga: koostekvaliteediga on probleeme.

Samas sõidab Latitude vägagi vaikselt, diiselmootori hääl sumbub ja ka rehvimüra kostab sisse minimaalselt.

Mugavus ennekõike

240hobujõuline V-6-diiselmootor veab jõuliselt ning kuuekäiguline automaatkäigukast toimetab sujuvalt. Keskmiseks kütusekuluks teatab tootja 7,2 liitrit sajale kilomeetrile, kiirendusajaks 0–100 km/h 7,6 sekundit.

Sõiduomadustest on esiplaanil mugavus, ebatasase teega saab Latitude hästi hakkama, küll aga osutuvad talle vastunäidustatuks teravad ristipraod teekattes, need põrutatakse halastamatult keresse ja rooli. Eks oma osa oli ka sportlikult madalatel rehvidel, kõrgemad kindlasti leevendaksid lööke.

Kurviline tee ei kuulu Latitude’i lemmikute hulka. Auto käitub kohmakamalt kui 1,7tonnine tühimass lubaks arvata, reaktsioonid on ka suurte keskautode kontekstis loiud. Sirgemal maanteel sahistab aga Latitude stabiilselt ja kindlalt, võimaldades ka pikemaid vahemaid puhkepausideta läbida.

suur sedaan, mis oleks justkui poolel teel argiautost luksusautoks pidama jäänud.

Hind ja varustus

Disain

Sõitjateruum

Mootor ja jõuülekanne

Sõiduomadused

Tehnilised andmed
Hind37 900 eurot (593 006 krooni)
MootorV-6, diisel, 2998 cm³
Võimsus177 kW (240 hj) 3750 p/min
Pöördemoment450 Nm 1500 p/min
Käigukastkuuekäiguline automaatkäigukast
Tippkiirus235 km/h
Kiirendus7,6 s
Kütusekulu10,0/5,7/7,2 l / 100 km
Hooldevälp30 000 km
Varustus
ABSolemas
ESPolemas
Roolivõimendiolemas
Kesklukustusolemas
Konditsioneerolemas
Istmesoojendusolemas
Valueveljedolemas
Cd-mängijaolemas
El. aknad4
Turvapadjad8
Otsing salvestatud.
Edaspidi leiad selle otsinguväljalt.