Honda Accord: pimedas mugavamalt
varustus, kvaliteet, juhiabiseadmed automaatkäigukast pärsib dünaamikat, tagaistmel kitsas
Honda muutis veidi Accordi välimust ja lisas varustust, mis kulub meie laiuskraadil suurel osal aastast marjaks ära.
Nagu selliste väikeste mudelivärskenduste puhul tavaliselt ikka muutis ka Honda esilaternate, radiaatorivõre ja kaitseraua kuju, lisas valikusse mõned uued värvitoonid ning andis peenlihvi paljudele pisidetailidele.
Varustusnimekiri täienes kurvitulede ning automaatse lähi- ja kaugtulede ümberlülitamise süsteemi võrra. Esimesed paigaldati laternaploki sisse ja süttivad automaatselt sisekurvi valgustama, kui juht lülitab sisse suunatule või keerab rooli rohkem kui 90 kraadi. Tagurdamisel süttivad mõlema poole kurvituled. Süsteemi plussid tulevad kõige ilmekamalt esile järskude kurvidega valgustamata teel, kus juht ei pea enam pöörama n-ö musta auku.
Automaatse tulede ümberlülitamise seade saab oma info sisepeegli lähistele paigaldatud kaameralt, mis jälgib teed auto ees ja tuvastab teiste sõidukite esi- ja tagalaternaid. Kui vastutuleva või eessõitva autoga on vahemaa kahanenud teatud piirini, lülitab Accord kaugtuled välja, kui teine sõiduk jälgitavast alast kadunud, siis uuesti sisse. Tavaolukordades toimetab see süsteem täiesti vastavuses juhi soovidega, ajastades lülitused hetkele, mil juht isegi tulede vahetuse nuppu klõpsaks. Erandid, näiteks valesti reguleeritud tuledega vastusõitjad, nõuavad muidugi käsitsi sekkumist.
Automaatkäigukast teeb uniseks
Accordi sisemus oli oma kvaliteedilt tipptasemel ennegi, uuenduskuuri käigus tehtud pisimuudatused (mõned materjalid ja kujundusdetailid) seepärast eriti silma ei torkagi. Paraku on säilinud ka Accordi põhipuudus, kitsikus tagaistmel.
Sõiduomadusi mõjutab amortisaatorite ümberseadistamine eesmärgiga suurendada mugavust sõidul ebatasasel kattel. Fotodel olev Type S on mõistagi sportlikult jäik, kuid samuti järele proovitud tavamudeli mugavusele ei saa etteheiteid teha. Seejuures on ka juhitavus kindel ning sõit pingevaba.
Üle käidi ka 150hobujõuline diiselmootor, peamiselt vähendati sisehõõrdumist, ning diisliga mudeli põhjale paigaldati õhuvoolu suunavad detailid. Manuaalkäigukastiga mudeli keskmine kütusekulu kukkus näiteks 5,6 liitrilt 5,3-le.
2,4liitrise bensiinimootori ja automaatkäigukastiga Type S erilisi emotsioone seoses dünaamikaga ei paku. Kui manuaalkäigukastiga Accord Type S teeb 0–100 km/h 8 sekundiga, siis automaatkäigukastiga venib aeg lausa 9,6 sekundile. Vabalt hingav mootor vajab oma kiiruslike omaduste näitamiseks ka kõrgeid pöördeid: 201 hobujõudu antakse juhi käsutusse 7000 pöördel minutis, momenditipp 230 njuutonmeetrit jääb 4200–4400 pöörde vahemikku.
Honda Accordi hinnad algavad 21 990 eurost, kuid juba baasmudel on hästi varustatud. 30 090 eurot maksva Type S-i puhul sisaldub aga tõepoolest kõik hinnas, eelpool nimetatud automaatsest tulede ümberlülitamisest kuni kümne tavakõlari ja süvabassikõlariga audiosüsteemini.
Hästi varustatud ja kvaliteetne pereauto, mille sõitjateruum võiks olla avaram ja automaatkäigukast parem.
Hind ja varustus
Disain
Sõitjateruum
Mootor ja jõuülekanne
Sõiduomadused
Tehnilised andmed |
---|
Hind30 090 eurot (470 806 krooni) |
MootorR-4, otto, 2354 cm³ |
Võimsus148 kW (201 hj) 7000 p/min |
Pöördemoment230 Nm 4200 - 4400 p/min |
Käigukastviiekäiguline manuaalkäigukast |
Tippkiirus227 km/h |
Kiirendus9,6 s |
Kütusekulu12,0/6,3/8,4 l / 100 km |
Hooldevälpnäidiku järgi |
Varustus |
---|
ABSolemas |
ESPolemas |
Roolivõimendiolemas |
Kesklukustusolemas |
Konditsioneerolemas |
Istmesoojendusolemas |
Valueveljedolemas |
Cd-mängijaolemas |
El. aknad4 |
Turvapadjad8 |