Uus Aveo sõidab uuel tasemel

disain, sõiduomadused, hind, varustus vanamoodsad mootorid

Uus Chevrolet Aveo ei paista silma üksnes värske välimusega – head sõiduomadused, väikeauto kohta mõistlik varustus ja hind on argumendid, mis tugevalt Aveo kasuks räägivad.

Värske disaini nurgakiviks on esi- ja tagatuled, mis on jäetud ühtse katteklaasita. Sedasi oli autodel ka varem, aga praegu tundub selline lahendus taas uudsena. Kaheosaline esivõre meenutab teistel uutel Chevrolet’del nähtut. Kiiljas külgvaade jätab esialgu mulje nagu Aveol tagauksi polekski. On küll, aga nende lingid on peidetud C-piilaritesse.

Nagu mootorrattal

Kui välimuses märgib Chevrolet just seoses esituledega mõjutusi mootorrattailt, siis sama teema jätkub sõitjateruumis. Pisike analoog- ja digitaalnäidikuid kombineeriv näidikuplokk pärineks tõesti nagu mõnelt mootorrattalt ja paistab silma ülima lakoonilisusega. Ruumi leidub Aveos nii palju, et tagaistmel saavad ka kaks täiskasvanut sõidetud ning ka pagasi saab kaasa võtta (pakiruum on 290liitrine). Norida võiks üksnes istmete vähetoetava kuju tõttu.

Sõitma hakates jätab Aveo üllatavalt täiskasvanuliku mulje. Inseneride sõnul on nad uue auto juures palju vaeva näinud ja sõites on seda tõepoolest tunda. Nii rooli pööramisel kui ka käiguvahetustel on tunda täpsust ja konkreetsust, mis meenutab Volkswageni grupi väikeautosid, vedrustus töötab nauditavalt vaikselt ja saab ka konarustega hästi hakkama. Chevrolet ise rõhutab Aveo sõiduomadustes küll eelkõige sportlikkust, kuid tavaostjale on rahustav teada, et tegu on mõnusalt mugava ja vaikse autoga.

Kõige suuremaks müraallikaks osutuvad mootorid – kui neile pööret anda ja üritada innukamalt kiirendada. Innukas kiirendamine küll ei õnnestu, ent Aveo polegi selleks mõeldud. Rahulikul sõidul osutub kõige mõistlikumaks mootoriks keskmine ehk 1,4liitrine. Väiksem 1,2liitrine on selgelt liiga jõuetu, suurem 1,6ne annab aga kiirenduses väga vähe juurde, ent maksab selgelt rohkem. Natuke mürarikkad on kõik, aga selle vastu aitab madalamate pöörete kasutamine.

Endiselt head hinnad

Turbolaadimist Chevrolet oma väikestel bensiinimootoritel endiselt ei kasuta, mis näitab tehnoloogilist mahajäämust. Vastavalt kõrgem on ka Aveo kütusekulu, kui võrrelda eelmainit kontserni TSI-mootoritega. Siiski pakub Chevrolet väikeautole uudisena kuuekäigulist automaatkäigukasti. See on vanade neljakäigulistega võrreldes tubli edasiminek, aga praegust taset arvestades siiski keskpärane „automaat”. Aga kui ise tõesti käike vahetada ei viitsi, siis asja ajab see ära. Hinnale lisandub 1200 eurot. Sügisel lisandub mootorivalikusse stopp-start-süsteemiga 1,3liitrine diiselmootor.

Kui ülejäänus on Aveo mudelivahetusega läbinud suured muutused, siis hinna osas on jäänud seis endiseks ehk märkimisväärselt soodsaks. Esialgu kehtivad Aveole kogunisti soodushinnad, mis peaks rivaalidele hirmu tekitama. Baashind on 9310 eurot (tavahind 10 260 eurot), kuid siis puudub autol konditsioneer.

Parima 1,4liitrise mootori ja vägagi mõistliku LT-varustusega kerkib hind 10 620 euroni (tavahind 11 710). Lisaks täielikule turvavarustusele on siis pardal kõik, mida väikeautolt ootaks ja lisaks veel ka kiirushoidik ja Bluetooth. Priiskamiseks on olemas veel varustustasemeid. Kõige kallim Aveo – 1,6liitrise mootori, automaatkäigukasti ja LTZ Plus-varustusega – maksab 13 470 eurot (tavahind 14 560 eurot).

uus Aveo on nii hea, et selles autoklassis äkki tulekski nüüd Chevrolet osta.

Hind ja varustus

Disain

Sõitjateruum

Mootor ja jõuülekanne

Sõiduomadused

Tehnilised andmed
Hind11 710 eurot (183 222 krooni)
MootorR-4, otto, 1398 cm³
Võimsus74 kW (100 hj) 6000 p/min
Pöördemoment130 Nm 4000 p/min
Käigukastviiekäiguline manuaalkäigukast
Tippkiirus177 km/h
Kiirendus12,2 s
Kütusekulu7,7/4,9/5,9 l / 100 km
Hooldevälpteadmata
Varustus
ABSolemas
ESPolemas
Roolivõimendiolemas
Kesklukustusolemas
Konditsioneerolemas
Istmesoojendusolemas
Valueveljedolemas
Cd-mängijaolemas
El. aknad2
Turvapadjad8
Otsing salvestatud.
Edaspidi leiad selle otsinguväljalt.