Jaguar muutus ülisäästlikuks

stiil, juhitavus, ökonoomsus, vaikne sõitjateruum tagaistmel võiks avaram olla

Jaguar XF-i värskenduskuuri tähtsaim uudis on neljasilindrilise diiselmootori ja kaheksakäigulise automaatkäigukasti kombinatsioon.

Tandem toob XF-i keskmise kütusekulu 5,4 liitrile sajal kilomeetril ning ühtlasi tähendab ka hinnakirja alumise otsa langemist umbes 1000 euro võrra madalamale. Varasem baasmudel, kolmeliitrise diisliga varustatu, maksis 45 000 eurot, nüüd on odavaim uue 2,2liitrise diisliga XF, mille eest küsivad automüüjad 43 980 eurot. See tähendab siiski, et veidi enam kui tuleks maksta Mercedes-Benzi E-klassi, BMW 5. seeria ja Audi A6 võrreldava diiselmootoriga mudeli eest.

Varustuse nüanssidesse artikli maht süveneda ei võimalda, küll aga saab üldistavalt öelda, et Jaguari hind põhjendub rikkaliku baasvarustusega: hinnas sisaldub ka automaatkäigukast, rääkimata kiirushoidikust, kliimaseadmest ja paljust muust, milleta esindusautot hästi ette ei kujutaks.

Värskem välimus

XF-i esiosa muudeti uuenduskuuri käigus puhtamaks, loobuti varasema mudeli vigurlikust tuleovaalist. Uusi laternaid ilmestavad lamava J-tähe kujulised valgusdioodidega päevasõidutuled, uus on kapott ning auto esiosa visuaalne keskpunkt – radiaatorivõre. Uued on ka tagalaternad, mis nüüd ulatuvad pakiruumiluugi keskosani ning toimivad valgusdioodidel.

Sõitjateruumis uuendati nii esiistmeid kui ka tagaistet, mille mugavusele ja pakutavale toele ei saa vähimatki ette heita. Kui norida, siis tagaistme jalaruumi üle, seal pole otseselt kitsas, kuid konkurendid pakuvad avaramaid olusid.

Üle käidi ka viimistlusmaterjalid. Üldmulje vastab auto hinnasildile ning staatusele, kvaliteetne, soliidne, kuid samas piisavalt teist moodi, et mitte olla sarnane „sakslastega”. Seda ilmselt Jaguari ostja soovib.

Võtame või süüte sisselülitamise peale pöörduvad armatuurlauast välja ventilatsiooniavad või käigukangi asendava pöördlüliti, mis kerkib keskkonsoolist. Meelelahutus- ja infosüsteemide juhtimine käib puutetundliku ekraani abil, kuid kasutamise hõlbustamiseks on toodud mõningate funktsioonide juhtimine ka otsenuppude alla. Ekraani täiendab polariseeriv filter, mis muudab selle pingutuseta loetavaks ka eredas valguses.

Juhi auto

Jaguar teatab, et uuendatud XF on tänu oma 2,2liitrisele diislile kõige säästlikum seda marki auto läbi aegade. Neljasilindriline, turboga täiendatud diiselmootor arendab 190 hobujõudu ning pakub 450njuutonmeetrist pöördemomenti. Lisaks oma napile, 5,4liitrisele keskmisele kütusekulule pakub ka korralikku dünaamikat, 0–100 km/h teeb XF 8,5 sekundiga.

Vaeva nähti mootori akustiliste omadustega: kui mootor töötab sõidul ühtlaste pööretega, pole võimalik aru saada, millist tüüpi kütust silindrites põletatakse, kiirendustel avaldub see mõõdukalt, kuid kindlasti mitte häirivalt. Mootorit täiendab automaatne stopp-start-süsteem, mis toimetab kiiresti, kuid lihvi vajaks sujuvus.

Kaheksakäiguline automaatkäigukast vahetab kiiresti ja sujuvalt. Suur osa proovisõidust kulges mägistel teedel ning käiguvahetused olid ülisagedased, kui poleks ekstra käigukasti tööle tähelepanu pööranud, poleks neid tähele pannudki. Käike saab käsitsi vahetada ka roolilabade abil.

Vaikne pole XF mitte ainult mootori mõttes, vaid tervikuna. Proovisõit toimus Saksamaal, seepärast ei oska öelda, milline oleks sisemüra pinnatud asfaldil, kuid kogetud katetel, neist kõik sugugi mitte ideaalselt siledad, näis Jaguar sõitvat teed puutumata. Ka tulemüra jõudmine sõitjateni on kahandatud miinimumini.

Sõiduomadused peaksid meeldima neile, kes peavad lugu auto vahetust ja konkreetsest käitumisest. XF sõidab omas suurusklassis sportlikult, ei luba endale kurvides lodevust ega kiirteel ebamäärasust ning tõestab, et head tunnetust pakkuv rool ei pea olema tingimata raske.

täisväärtuslik alternatiiv Saksa suure kolmiku esindusautodele.

Hind ja varustus

Disain

Sõitjateruum

Mootor ja jõuülekanne

Sõiduomadused

Tehnilised andmed
Hind43 980 eurot (688 137 krooni)
MootorR-4, diisel, 2179 cm³
Võimsus140 kW (190 hj) 3500 p/min
Pöördemoment450 Nm 2000 p/min
Käigukastkaheksakäiguline automaatkäigukast
Tippkiirus225 km/h
Kiirendus8,5 s
Kütusekulu6,6/4,8/5,4 l / 100 km
Hooldevälp26 000 km
Varustus
ABSolemas
ESPolemas
Roolivõimendiolemas
Kesklukustusolemas
Konditsioneerolemas
Istmesoojendusolemas
Valueveljedolemas
Cd-mängijaolemas
El. aknad4
Turvapadjad8
Otsing salvestatud.
Edaspidi leiad selle otsinguväljalt.