Uus Põrnikas: sportlikum ja praktilisem

stiil, juhitavus, eelkäijast praktilisem ebamugav kehval teel

Volkswageni uus Põrnikas muutus eelkäijast nii sportlikumaks kui praktilisemaks.

Muide, uut Põrnikat võibki rahumeeli Põrnikaks nimetada. Volkswagen pakub võimalust auto pärale kinnitada vastavalt iga riigi keeles levinud hüüdnimele omakeelne nimi: meil siis Põrnikas, soomlastel Kupla, lätlastel Vabole jne.

Uue Põrnika 17 634eurone alghind teeb sellest väikekeskklassis küll mitte odava, kuid ka mitte ülemäära kalliks valiku. Golfi hinnad algavad näiteks 14 714 eurost, kuid enamik versioone maksab üle 17 000.

Kui vanal New Beetle’il oli tagaiste täiskasvanutele sobimatu: kui neil leidus kaela otsas pea, ei õnnestunud tagaluuki kinni tõmmata. Uus mahutab aga neli täiskasvanut ja jätab seejuures veel 310 liitri jagu ruumi pagasile.

Üldise eelinfo järgi peaks tulema Põrnika baasmudel küllaltki hea baasvarustusega, kuid detailset teavet aasta lõpus Eestis müügile jõudva auto kohta veel ei ole. Mõistagi käib seda tüüpi autoga kaasas võimalus sõidukit kõikvõimalikul moel omanikule meelepärasemaks timmida, olgu näitena toodud Fenderi tipptasemel helisüsteem.

Mitte eriti retro

Võrreldes eelmise uus-Põrnikaga (rääkimata veel vanemast) näeb kõige uuem välja sportlikum. Selles mängivad rolli juba auto proportsioonid: uus on laiem, madalam ning ka pikem (vastavalt pluss 84, miinus 12 ja pluss 152 mm), kuid mõistagi ka kujustusvõtted. Kui 1998. aastal esitletud New Beetle’i oli lihtsalt trullakas, siis kõige uuema kerejoontes leidub sportlikku pinget ehk isegi rohkem kui ühelt Põrnikalt ootaks.

Kere fookuspunkt, C-piilar, mängib küll selgelt vana Põrnika motiiviga, kuid üldmulje järgi ei saa uut päris retroautoks nimetada – pigem on tegu vanast Volkswagenist inspireeritud moodsa kujustusega.

Tunne süveneb autosse sisse istudes, sealt küll leiab mõningaid viiteid vanale sõidukile, näiteks väljumist hõlbustavad rihmad B-piilaril ja teine (imetilluke) kindalaegas armatuurlaua vertikaalsel osal, kuid muus osas on pilt vägagi tänapäevane.

Viimane ei tähenda muidugi, et sõitjateruumi ei saaks oma maitse järgi kohandada. Näiteks seesama paneel, kus asub pisike kindalaegas võib olla sõltuvalt mudelist must, kaetud süsinikplasti värvi materjaliga või värvitud kerega sama värvi.

Juhtimisseadmed on aga nagu ühel tänapäevasel Volkswagenil ikka, kes Golfiga sõitnud, tunneb end Põrnikas kohe koduselt. Mitte, et tegu oleks liimi ja kleebi meetodiga, näiteks rool on Põrnikal unikaalne, armatuurlaua keskosas leidub poodium õli termomeetrile, kell-stopperile ning turborõhu mõõdikule, vaid kasutamisloogika mõttes. Lühidalt: ei mingeid ekstravagantsusi.

Isteasend on küllalti sportlik ning madal, kuid mitte liialdatult. Kahele mõeldud tagaistmel jagub ruumi piisavalt.

Sportlik juhitavus

Euroopas müüdavate Põrnikate mootorvalikus leidub kolm bensiini- ja kaks diiselmootorit võimsusvahemikus 105 kuni 200 hobujõudu. Kõige ökonoomsem, õigupoolest ökonoomseim Põrnikas läbi aegade, on 105hobujõulise diisli ja BlueMotion tehnoloogiaga (automaatne stopp-start, kineetilise energia kasutamine aku laadimiseks) varustatu, kulutades 4,3 liitrit sajale kilomeetrile. Odavaim Põrnikas tuleb 105hobujõulise ottomootoriga, kõige kiirem aga 200hobujõulisega.

Viimane lubab kiirendusajaks 0–100 km/h 7,5 sekundit ning sobib kõige uuema Põrnika dändiliku olemusega hästi. Ka juhitavus on timmitud üsna sportlikuks, Põrnikas kaldub kurvides mõõdukalt ja kontrollitult, pakub eeskujulikku sõidutunnetust ning tagasisidet. Kurviline asfalttee uue Põrnikaga on üks suur mõnu. Medali teisel küljelt leiab aga küllaltki rabeda käitumise kehval teel, mida võimendasid veelgi 18tollistele velgedele tõmmatud sportlikult madalad rehvid.

stiilne auto, mis erinevalt eelkäijast New Beetle’ist omab lisaks aksessuaariks olemisele ka praktilist väärtust. NB! kirjutamise ajal puudus detailne varustusinfo.

Hind ja varustus

Disain

Sõitjateruum

Mootor ja jõuülekanne

Sõiduomadused

Tehnilised andmed
Hindalates 17 634 eurost (u 275 900 kroonist)
MootorR-4, otto, 1984 cm³
Võimsus147 kW (200 hj) 5100 p/min
Pöördemoment280 Nm 1700–5000 p/min
Käigukastkuuekäiguline robotkäigukast (DSG)
Tippkiirus223 km/h
Kiirendus7,5 s
Kütusekuluk 7,7 l / 100 km
Hooldevälpnäidiku järgi
Varustus
ABSolemas
ESPolemas
Roolivõimendiolemas
Kesklukustusolemas
Konditsioneerolemas
Istmesoojendusolemas
Valueveljedolemas
Cd-mängijaolemas
El. aknad4
Turvapadjad8
Otsing salvestatud.
Edaspidi leiad selle otsinguväljalt.